Přesně podle motta "všechno nebo nic" se tuningový úpravce JE Design rozhodl doladit model Audi Q7 a učinit z tohoto vozu vskutku impozantní skvost.
Kromě rozsáhlého body kitu, který vizuálně přidává modelu Q7 ještě více síly a výkonu, nabízí JE Design také zlepšení výkonových parametrů, nová litá kola a elektronický modul, snižující světlou výšku vozu.
JE Design již prokázal své schopnosti při návrhu bodykitu v případě modelu VW Touareg. Také pro Audi Q7 je výsledkem snahy designérů větší šířka a dominantní vzhled. Stylignový kit zahrnuje například mračítka předních světlometů, díky nimž má vůz mnohem agresivnější tvář. Implementací působivého předního spoileru bylo dosaženo snížení aerodynamického vztlaku, vznikajícího na přední nápravě. A spoiler také propůjčuje modelu Q7 více prestiže při předjíždění pomalejších vozů. Volitelně lze vybavit tento model SUV od Audi také dvojitými předními světlomety JE DESIGN, které vypadají mnohem lépe, nežli ty originální. Zlepšení vzhledu zadní partie vozu bylo dosaženo použitím zadního spoileru, který v sobě integruje na levé i pravé straně otvory pro koncovky výfuku. V obou otvorech pak najdeme vyústění dvojitých koncovek výfuku JE DESIGN, vyrobených ze stále se lesknoucí nerezové oceli.
Horní partie zadní části vozu je také upavena, protože na konec střechy JE Design implementoval přídavné přítlačné křídlo a částečné potažení C sloupku. Také karoserie dostala různé nástavce, které jsou jako body kit nazvány "WIDE BODY". Úpravami prošly přední a zadní nárazník a vzduchové vstupy, které propůjčují vozu sportovnější vzhled, aniž by vytvářely dojem nadměrné boubelatosti.
Ani co se týká kol, neopomenul JE Design nabídnout zájemcům podstatné úpravy. Jako první možnost se nabízí kompletní set kol JE DESIGN "361" v rozměrech 10J x 22 OS 20 pro přední nápravu a 10J x 22 OS 10 pro zadní nápravu. Kola jsou obuta do pneumatik 295/30 R22 Y. Disky lze samozřejmě zakoupit i samostatně a podstatnou informací je, že jsou speciálně adaptovány pro použití s nabízeným body kitem. Druhou nabízenou možností je pořízení kompletní sady kol AZEV "R-Wheel" v rozměrech 10J x 22 OS 50 s pneumatikami 295/30 R22 Y. Také tyto disky lze zakoupit samostatně bez výše uvedených pneumatik. Pro ráfky se zálisem 50je potřeba použít vymezovací podložky, které zvětší rozchod kol vepředu o 60 mm a na zadní nápravě dokonce o 80 mm.
Jako třešničku na dortu nabízí JE DESIGN pro Audi Q7 speciální elektronický modul, snižující světlou výšku vozu. Modul je k dispozici pro vozy, jež jsou vybaveny vzduchovým odpružením. Tent modul pomáhá vytvořit z JE DESIGN Q7 takřka závodní vůz SUV.
Foto: JE Design
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.