Přesně podle motta "všechno nebo nic" se tuningový úpravce JE Design rozhodl doladit model Audi Q7 a učinit z tohoto vozu vskutku impozantní skvost.
Kromě rozsáhlého body kitu, který vizuálně přidává modelu Q7 ještě více síly a výkonu, nabízí JE Design také zlepšení výkonových parametrů, nová litá kola a elektronický modul, snižující světlou výšku vozu.
JE Design již prokázal své schopnosti při návrhu bodykitu v případě modelu VW Touareg. Také pro Audi Q7 je výsledkem snahy designérů větší šířka a dominantní vzhled. Stylignový kit zahrnuje například mračítka předních světlometů, díky nimž má vůz mnohem agresivnější tvář. Implementací působivého předního spoileru bylo dosaženo snížení aerodynamického vztlaku, vznikajícího na přední nápravě. A spoiler také propůjčuje modelu Q7 více prestiže při předjíždění pomalejších vozů. Volitelně lze vybavit tento model SUV od Audi také dvojitými předními světlomety JE DESIGN, které vypadají mnohem lépe, nežli ty originální. Zlepšení vzhledu zadní partie vozu bylo dosaženo použitím zadního spoileru, který v sobě integruje na levé i pravé straně otvory pro koncovky výfuku. V obou otvorech pak najdeme vyústění dvojitých koncovek výfuku JE DESIGN, vyrobených ze stále se lesknoucí nerezové oceli.
Horní partie zadní části vozu je také upavena, protože na konec střechy JE Design implementoval přídavné přítlačné křídlo a částečné potažení C sloupku. Také karoserie dostala různé nástavce, které jsou jako body kit nazvány "WIDE BODY". Úpravami prošly přední a zadní nárazník a vzduchové vstupy, které propůjčují vozu sportovnější vzhled, aniž by vytvářely dojem nadměrné boubelatosti.
Ani co se týká kol, neopomenul JE Design nabídnout zájemcům podstatné úpravy. Jako první možnost se nabízí kompletní set kol JE DESIGN "361" v rozměrech 10J x 22 OS 20 pro přední nápravu a 10J x 22 OS 10 pro zadní nápravu. Kola jsou obuta do pneumatik 295/30 R22 Y. Disky lze samozřejmě zakoupit i samostatně a podstatnou informací je, že jsou speciálně adaptovány pro použití s nabízeným body kitem. Druhou nabízenou možností je pořízení kompletní sady kol AZEV "R-Wheel" v rozměrech 10J x 22 OS 50 s pneumatikami 295/30 R22 Y. Také tyto disky lze zakoupit samostatně bez výše uvedených pneumatik. Pro ráfky se zálisem 50je potřeba použít vymezovací podložky, které zvětší rozchod kol vepředu o 60 mm a na zadní nápravě dokonce o 80 mm.
Jako třešničku na dortu nabízí JE DESIGN pro Audi Q7 speciální elektronický modul, snižující světlou výšku vozu. Modul je k dispozici pro vozy, jež jsou vybaveny vzduchovým odpružením. Tent modul pomáhá vytvořit z JE DESIGN Q7 takřka závodní vůz SUV.
Foto: JE Design
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.