Oblíbený model Nissanu 350Z kupé a roadster se dočkají po letech změny pod kapotou, Nissan se rozhodl přepracovat 3,5 litrový motor téměř od základu.
80% nových součástek na motoru je výsledkem poctivé práce Japonských inženýrů, kteří rovněž posunuli výkon motoru o 13 koní nahoru, 350Z má tedy teď slušné stádo 313 koní, když k tomu připočteme posunutý omezovač o 500 ot/min vyjde nám zrychlení na stokilometrovou rychlost za pouhých 5,7 vteřiny v případě verze coupé, roadster to zvládne o 0,4s později. Hodnota kroutícího momentu zůstala téměř nezměněna, 358 Nm je pouze posunuto do nižších otáček – 2,000 ot/min.
konstrukční změna motoru si vyžádala lehkou úpravu předního spoileru a kapoty, výrobce potom připravil i novou paletu barev, vzorník byl doplněn o pomerančově oranžovou, temně šedou a noční modrou. Uvnitř nás čeká jiný tvar opěrek hlavy pro vyšší bezpečnost krčního poranění nebo šedé polstrování stropnice. V prodeji by se měl objevit již v půlce května.
foto: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.