Oblíbený model Nissanu 350Z kupé a roadster se dočkají po letech změny pod kapotou, Nissan se rozhodl přepracovat 3,5 litrový motor téměř od základu.
80% nových součástek na motoru je výsledkem poctivé práce Japonských inženýrů, kteří rovněž posunuli výkon motoru o 13 koní nahoru, 350Z má tedy teď slušné stádo 313 koní, když k tomu připočteme posunutý omezovač o 500 ot/min vyjde nám zrychlení na stokilometrovou rychlost za pouhých 5,7 vteřiny v případě verze coupé, roadster to zvládne o 0,4s později. Hodnota kroutícího momentu zůstala téměř nezměněna, 358 Nm je pouze posunuto do nižších otáček – 2,000 ot/min.
konstrukční změna motoru si vyžádala lehkou úpravu předního spoileru a kapoty, výrobce potom připravil i novou paletu barev, vzorník byl doplněn o pomerančově oranžovou, temně šedou a noční modrou. Uvnitř nás čeká jiný tvar opěrek hlavy pro vyšší bezpečnost krčního poranění nebo šedé polstrování stropnice. V prodeji by se měl objevit již v půlce května.
foto: Nissan
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?