Nissan 350 Z posílí

350Z
350Z, foto: Nissan
Martin Kovalčík 1. května 2007 17:23
Sdílej:

Oblíbený model Nissanu 350Z kupé a roadster se dočkají po letech změny pod kapotou, Nissan se rozhodl přepracovat 3,5 litrový motor téměř od základu.

80% nových součástek na motoru je výsledkem poctivé práce Japonských inženýrů, kteří rovněž posunuli výkon motoru o 13 koní nahoru, 350Z má tedy teď slušné stádo 313 koní, když k tomu připočteme posunutý omezovač o 500 ot/min vyjde nám zrychlení na stokilometrovou rychlost za pouhých 5,7 vteřiny v případě verze coupé, roadster to zvládne o 0,4s později. Hodnota kroutícího momentu zůstala téměř nezměněna, 358 Nm je pouze posunuto do nižších otáček – 2,000 ot/min.

konstrukční změna motoru si vyžádala lehkou úpravu předního spoileru a kapoty, výrobce potom připravil i novou paletu barev, vzorník byl doplněn o pomerančově oranžovou, temně šedou a noční modrou. Uvnitř nás čeká jiný tvar opěrek hlavy pro vyšší bezpečnost krčního poranění nebo šedé polstrování stropnice. V prodeji by se měl objevit již v půlce května.

foto: Nissan

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.