Za projektem Vertigo jsou ukryty vášeň, vize a sny muže jménem Tony Gillet. Tento bývalý pilot, známý především ze závodů do vrchu, ve kterých několikrát po sobě získal titul mistra Belgie, se 2x zúčastnil i slavné Rallye Paříž-Dakar.
V roce 1982 se začal zabývat automobilovým průmyslem a stal se belgickým importérem značky Donkervoort (holandská replika vozu Lotus Super Seven).
První prototyp modelu Vertigo byl postaven v roce 1991 a představen na 71. Auto Show v Bruselu v lednu 1992.
O dva roky později se vůz dočkal produkční verze poté, co prošel náročným procesem evropské homologace. V této podobě byl pak v roce 1993 představen na autosalonech v Paříži a Ženevě.
Produkční verze modelu Vertigo se od prototypu lišila v několika aspektech. šasi bylo vyrobeno z uhlíkových vláken a voštinových materiálů (což jsou technologie, které pocházejí z Formule 1), což zajistilo větší odolnost při nárazu a současně znamenalo úsporu hmotnosti (jen na samotném šasi činila úspora hmotnosti 58 kilogramů).
Také design byl lehce upraven, vůz dostal vyšší postranní okna a sklápěcí přední světlomety.
Vůz Vertigo byl poté prodán Philippe Streiffovi, bývalému pilotovi Formule 1, který po tragické nehodě při brazilské GP v roce 1989 částečně ochrnul. Vůz byl speciálně upraven, dostal automatickou převodovku a byl ovládán joystickem. Takto modifikovaný vůz byl představen na předměstí Paříže v Bercy v prosinci 1994.
Od roku 1997 je Vertigo jako nový model vyráběno se vzhůru výklopnými dveřmi.
V roce 1998 dostalo Vertigo nové zrdce: pod kapotou se objevil šestiválec o objemu 3 litry, který pochází od známé italské automobilky Alfa Romeo.
Rok 1999 je v historii modelu Vertigo význačným, protože v tomto roce se spojily do aliance Automobiles Gillet a MRS Team Leuven, a to za účelem boje v belgickém šampionátu vozů GT - Belcar.
V roce 2001 byl vyroben nový model Streiff a veřejného představení se dočkal na počátku roku 2002 na Auto Show v bruselu.
Foto: Automobiles Gillet, Alfa Romeo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.