Extravagantní Gillet Vertigo Streiff

Jan Fiala, 30. dubna 2007, 13:20 Google+

Za projektem Vertigo jsou ukryty vášeň, vize a sny muže jménem Tony Gillet. Tento bývalý pilot, známý především ze závodů do vrchu, ve kterých několikrát po sobě získal titul mistra Belgie, se 2x zúčastnil i slavné Rallye Paříž-Dakar.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Altea Freetrack

Altea Freetrack | foto: Gillet

Sdílejte článek

V roce 1982 se začal zabývat automobilovým průmyslem a stal se belgickým importérem značky Donkervoort (holandská replika vozu Lotus Super Seven).

První prototyp modelu Vertigo byl postaven v roce 1991 a představen na 71. Auto Show v Bruselu v lednu 1992.

O dva roky později se vůz dočkal produkční verze poté, co prošel náročným procesem evropské homologace. V této podobě byl pak v roce 1993 představen na autosalonech v Paříži a Ženevě.

Produkční verze modelu Vertigo se od prototypu lišila v několika aspektech. šasi bylo vyrobeno z uhlíkových vláken a voštinových materiálů (což jsou technologie, které pocházejí z Formule 1), což zajistilo větší odolnost při nárazu a současně znamenalo úsporu hmotnosti (jen na samotném šasi činila úspora hmotnosti 58 kilogramů).

Také design byl lehce upraven, vůz dostal vyšší postranní okna a sklápěcí přední světlomety.

Vůz Vertigo byl poté prodán Philippe Streiffovi, bývalému pilotovi Formule 1, který po tragické nehodě při brazilské GP v roce 1989 částečně ochrnul.
Vůz byl speciálně upraven, dostal automatickou převodovku a byl ovládán joystickem. Takto modifikovaný vůz byl představen na předměstí Paříže v Bercy v prosinci 1994.

Od roku 1997 je Vertigo jako nový model vyráběno se vzhůru výklopnými dveřmi.

V roce 1998 dostalo Vertigo nové zrdce: pod kapotou se objevil šestiválec o objemu 3 litry, který pochází od známé italské automobilky Alfa Romeo.

Rok 1999 je v historii modelu Vertigo význačným, protože v tomto roce se spojily do aliance Automobiles Gillet a MRS Team Leuven, a to za účelem boje v belgickém šampionátu vozů GT - Belcar.

V roce 2001 byl vyroben nový model Streiff a veřejného představení se dočkal na počátku roku 2002 na Auto Show v bruselu.

Foto: Automobiles Gillet, Alfa Romeo

Vytisknout

Diskuze: Extravagantní Gillet Vertigo Streiff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

VW prohrává s BMW i Toyotou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud