Za projektem Vertigo jsou ukryty vášeň, vize a sny muže jménem Tony Gillet. Tento bývalý pilot, známý především ze závodů do vrchu, ve kterých několikrát po sobě získal titul mistra Belgie, se 2x zúčastnil i slavné Rallye Paříž-Dakar.
V roce 1982 se začal zabývat automobilovým průmyslem a stal se belgickým importérem značky Donkervoort (holandská replika vozu Lotus Super Seven).
První prototyp modelu Vertigo byl postaven v roce 1991 a představen na 71. Auto Show v Bruselu v lednu 1992.
O dva roky později se vůz dočkal produkční verze poté, co prošel náročným procesem evropské homologace. V této podobě byl pak v roce 1993 představen na autosalonech v Paříži a Ženevě.
Produkční verze modelu Vertigo se od prototypu lišila v několika aspektech. šasi bylo vyrobeno z uhlíkových vláken a voštinových materiálů (což jsou technologie, které pocházejí z Formule 1), což zajistilo větší odolnost při nárazu a současně znamenalo úsporu hmotnosti (jen na samotném šasi činila úspora hmotnosti 58 kilogramů).
Také design byl lehce upraven, vůz dostal vyšší postranní okna a sklápěcí přední světlomety.
Vůz Vertigo byl poté prodán Philippe Streiffovi, bývalému pilotovi Formule 1, který po tragické nehodě při brazilské GP v roce 1989 částečně ochrnul. Vůz byl speciálně upraven, dostal automatickou převodovku a byl ovládán joystickem. Takto modifikovaný vůz byl představen na předměstí Paříže v Bercy v prosinci 1994.
Od roku 1997 je Vertigo jako nový model vyráběno se vzhůru výklopnými dveřmi.
V roce 1998 dostalo Vertigo nové zrdce: pod kapotou se objevil šestiválec o objemu 3 litry, který pochází od známé italské automobilky Alfa Romeo.
Rok 1999 je v historii modelu Vertigo význačným, protože v tomto roce se spojily do aliance Automobiles Gillet a MRS Team Leuven, a to za účelem boje v belgickém šampionátu vozů GT - Belcar.
V roce 2001 byl vyroben nový model Streiff a veřejného představení se dočkal na počátku roku 2002 na Auto Show v bruselu.
Foto: Automobiles Gillet, Alfa Romeo
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.