Kia Motors America (KMA) představila vloni v listopadu na autoshow v Los Angeles nový koncept vozu typu SUV, model Kia Rondo.
A protože disegnéři nechtěl ztrácet čas, již na letošním autosalonu v Chicagu byl představen koncept, který z tohoto modelu vychází, a sice Rondo SX. Model Rondo vychází z platformy současné generace modelu Kia Optima - koncept SX však tento vůz SUV povyšuje na novou úroveň a dokazuje, že praktičnost nemusí vždy negativně ovlivnit prožitek z řízení a estetický dojem z vozu.
Jak říká Len Hunt, výkonný viceprezident KMA: "Nový model Rondo má být funkčním a přizpůsobivým vozem, nabízejícím maximální variabilitu. Koncept Rondo SX pak dokazuje, že takto využitelná a prostorná auta nemusí být nudná a zákazníci si mohou doslova užívat každodenní jízdy v nich."
Koncept Rondo SX je lakován čtyřvrstvou šedou metalízou a zdůrazňuje sportovní náturu, která je vlastní všem modelům Kia SX (Rio SX, Spectra SX). Obdobně jako u zmíněných modelů dostalo i Rondo SX nový a agresivnější přední a zadní nárazník a spoiler, sportovnější přední mřížku chladiče a další působivé prvky exteriéru. Klíčovou změnou na přední části vozu je zvětšení nasávací otvor, integrovaný přední nárazník a spoiler ve stylu SX, nové otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám a restylizovaná kovová přední mřížka chladiče. Také vnitřní kruhy předních světlel jsou ztmaveny a dokreslují tak agresivní vzhled vozu.
Také zadní spojler dostal sportovnější vzhled a nový kovový díl, který zahrnuje difuzér a dvojitou koncovku výfuku. Střešní lyžiny, které jsou u modelu Rondo standardní, byly odstraněny a vůz tak získal aerodynamicky čistější linie. Kliky dveří a boční ochranné lišty jsou lakovány v kontrastní stříbrné barvě a dále zlepšují vzhled vozu. Vůz je postaven na agresivních pětipaprskových litých kolech o průměru 18 palců, která jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport v rozměru 235/40R18.
Také interiér konceptu Rondo SX byl vylepšen, a to použitím moderních, luxusních a sportovních materiálů. Volant je jako u ostatních modelů SX potažen černou kůží s rudým stehováním. Sedadla jsou potažena šedou kůží a šedou Alcantarou, jednotlivé díly jsou sešity rudými stehy. Alcantaru a rudou kůži najdeme také ve výplních předních dveří. Koncept Rondo SX dostal také pedály z nerezové oceli a na středové konzoli, kolem řadicí páky a na kličkách dveří najdeme kontrastní lakování v barvě platiny.
Koncept Rondo SX je poháněn šestiválcem V6 DOHC o objemu 2,7 litru DOHC V6 o výkonu 192 koní. Světlá výška konceptu SX je snížena proti modelu Rondo o zhruba 75mm, čímž bylo dosaženo zlepšeného držení jízdní stopy v zatáčkách a také lepší a sportovnější estetičnosti. Vůz lze také vybavit drážkovanými a vrtanými brzdovými kotouči, se kterými lze získat vyšší účinnost brzd a především výrazně zlepšit jejich odolnost vůči vadnutí.
Foto: Kia Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?