Kia Motors America (KMA) představila vloni v listopadu na autoshow v Los Angeles nový koncept vozu typu SUV, model Kia Rondo.
A protože disegnéři nechtěl ztrácet čas, již na letošním autosalonu v Chicagu byl představen koncept, který z tohoto modelu vychází, a sice Rondo SX. Model Rondo vychází z platformy současné generace modelu Kia Optima - koncept SX však tento vůz SUV povyšuje na novou úroveň a dokazuje, že praktičnost nemusí vždy negativně ovlivnit prožitek z řízení a estetický dojem z vozu.
Jak říká Len Hunt, výkonný viceprezident KMA: "Nový model Rondo má být funkčním a přizpůsobivým vozem, nabízejícím maximální variabilitu. Koncept Rondo SX pak dokazuje, že takto využitelná a prostorná auta nemusí být nudná a zákazníci si mohou doslova užívat každodenní jízdy v nich."
Koncept Rondo SX je lakován čtyřvrstvou šedou metalízou a zdůrazňuje sportovní náturu, která je vlastní všem modelům Kia SX (Rio SX, Spectra SX). Obdobně jako u zmíněných modelů dostalo i Rondo SX nový a agresivnější přední a zadní nárazník a spoiler, sportovnější přední mřížku chladiče a další působivé prvky exteriéru. Klíčovou změnou na přední části vozu je zvětšení nasávací otvor, integrovaný přední nárazník a spoiler ve stylu SX, nové otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám a restylizovaná kovová přední mřížka chladiče. Také vnitřní kruhy předních světlel jsou ztmaveny a dokreslují tak agresivní vzhled vozu.
Také zadní spojler dostal sportovnější vzhled a nový kovový díl, který zahrnuje difuzér a dvojitou koncovku výfuku. Střešní lyžiny, které jsou u modelu Rondo standardní, byly odstraněny a vůz tak získal aerodynamicky čistější linie. Kliky dveří a boční ochranné lišty jsou lakovány v kontrastní stříbrné barvě a dále zlepšují vzhled vozu. Vůz je postaven na agresivních pětipaprskových litých kolech o průměru 18 palců, která jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport v rozměru 235/40R18.
Také interiér konceptu Rondo SX byl vylepšen, a to použitím moderních, luxusních a sportovních materiálů. Volant je jako u ostatních modelů SX potažen černou kůží s rudým stehováním. Sedadla jsou potažena šedou kůží a šedou Alcantarou, jednotlivé díly jsou sešity rudými stehy. Alcantaru a rudou kůži najdeme také ve výplních předních dveří. Koncept Rondo SX dostal také pedály z nerezové oceli a na středové konzoli, kolem řadicí páky a na kličkách dveří najdeme kontrastní lakování v barvě platiny.
Koncept Rondo SX je poháněn šestiválcem V6 DOHC o objemu 2,7 litru DOHC V6 o výkonu 192 koní. Světlá výška konceptu SX je snížena proti modelu Rondo o zhruba 75mm, čímž bylo dosaženo zlepšeného držení jízdní stopy v zatáčkách a také lepší a sportovnější estetičnosti. Vůz lze také vybavit drážkovanými a vrtanými brzdovými kotouči, se kterými lze získat vyšší účinnost brzd a především výrazně zlepšit jejich odolnost vůči vadnutí.
Foto: Kia Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.