A protože disegnéři nechtěl ztrácet čas, již na letošním autosalonu v Chicagu byl představen koncept, který z tohoto modelu vychází, a sice Rondo SX. Model Rondo vychází z platformy současné generace modelu Kia Optima - koncept SX však tento vůz SUV povyšuje na novou úroveň a dokazuje, že praktičnost nemusí vždy negativně ovlivnit prožitek z řízení a estetický dojem z vozu.
Jak říká Len Hunt, výkonný viceprezident KMA: "Nový model Rondo má být funkčním a přizpůsobivým vozem, nabízejícím maximální variabilitu. Koncept Rondo SX pak dokazuje, že takto využitelná a prostorná auta nemusí být nudná a zákazníci si mohou doslova užívat každodenní jízdy v nich."
Koncept Rondo SX je lakován čtyřvrstvou šedou metalízou a zdůrazňuje sportovní náturu, která je vlastní všem modelům Kia SX (Rio SX, Spectra SX). Obdobně jako u zmíněných modelů dostalo i Rondo SX nový a agresivnější přední a zadní nárazník a spoiler, sportovnější přední mřížku chladiče a další působivé prvky exteriéru. Klíčovou změnou na přední části vozu je zvětšení nasávací otvor, integrovaný přední nárazník a spoiler ve stylu SX, nové otvory pro přístup chladicího vzduchu k brzdám a restylizovaná kovová přední mřížka chladiče. Také vnitřní kruhy předních světlel jsou ztmaveny a dokreslují tak agresivní vzhled vozu.
Také zadní spojler dostal sportovnější vzhled a nový kovový díl, který zahrnuje difuzér a dvojitou koncovku výfuku. Střešní lyžiny, které jsou u modelu Rondo standardní, byly odstraněny a vůz tak získal aerodynamicky čistější linie. Kliky dveří a boční ochranné lišty jsou lakovány v kontrastní stříbrné barvě a dále zlepšují vzhled vozu. Vůz je postaven na agresivních pětipaprskových litých kolech o průměru 18 palců, která jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport v rozměru 235/40R18.
Také interiér konceptu Rondo SX byl vylepšen, a to použitím moderních, luxusních a sportovních materiálů. Volant je jako u ostatních modelů SX potažen černou kůží s rudým stehováním. Sedadla jsou potažena šedou kůží a šedou Alcantarou, jednotlivé díly jsou sešity rudými stehy. Alcantaru a rudou kůži najdeme také ve výplních předních dveří. Koncept Rondo SX dostal také pedály z nerezové oceli a na středové konzoli, kolem řadicí páky a na kličkách dveří najdeme kontrastní lakování v barvě platiny.
Koncept Rondo SX je poháněn šestiválcem V6 DOHC o objemu 2,7 litru DOHC V6 o výkonu 192 koní. Světlá výška konceptu SX je snížena proti modelu Rondo o zhruba 75mm, čímž bylo dosaženo zlepšeného držení jízdní stopy v zatáčkách a také lepší a sportovnější estetičnosti. Vůz lze také vybavit drážkovanými a vrtanými brzdovými kotouči, se kterými lze získat vyšší účinnost brzd a především výrazně zlepšit jejich odolnost vůči vadnutí.
Foto: Kia Motors