Legendární výrobce předválečné Ameriky Duesenberg, známý i díky úspěchům na automobilových závodech, se podle sdělení společnosti Duesenberg Custom Coach vlastnící ochrannou známku, vrátí na automobilový trh s novým sportovně luxusním kupé Torpedo.
Ve výčtu úspěchů jsme poněkud opomněli zdůraznit, že v roce 1935 byl Model J nejrychlejším automobilem Spojených států amerických. O oživení zaprášené legendy se hovořilo dlouze a několikrát, všechny pokusy se ale ukázaly lichými. Vyrobeno bylo pouze několik replik.
Nové Torpedo Coupe bude navazovat na své předchůdce jak rychlostí, tak luxusem. Za jeho moderním designem odrážejícím tvary francouzských vozů třicátých let minulého století stojí designér Jeff Teague, který v minulosti pracoval pro VW, Mitsubishi a Ford. Z dostupných skic vyplývá, že návrh ovlivňovaly požadavky na minimální odpor vzduchu, zřejmě především kvůli hluku, ale současně dostatečné a účinné chlazení v předu uloženého motoru.
Podvozek bude převzatý z Mercedesu CLS500, pohon bude zajišťovat experimentální vzduchem chlazený dvanáctiválec s kompresorem, který má produkovat výkon 300 koní.
Údaje o představení chystaného vozu lačnému oku automobilového fanouška se rozcházejí, ale autosalon v Detroitu je poměrně pravděpodobnou verzí.
foto: DuesenbergMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.