Německý úpravce Edo competition, sídlící v Aahlenu, se rozhodl pro úpravu dalšího skvostu - Fordu GT.
Podařilo se mu navýšit výkon vozu o 60 koní, a to pomocí implementace sportovního katalyzátoru, který je složen z 200 katalytických buněk, a také pomocí tuningu motoru, který se zaměřil především na úpravu datových map v elektronické řídící jednotce. Samozřejmostí při těchto úpravách bylo individuální ladění výkonových parametrů na dynamomentru. Výkon narostl i díky použití sportovního výfuku, vyrobeného z nerezové oceli, který je vybaven záklopkou. Díky tomu je možno měnit hlasitost zvukového projevu vozu.
Na voze jsou provedeny následující úpravy: - implementace výfukového systému z nerezové oceli - 3 panely na kapotě motoru jsou vyrobeny z uhlíkových vláken - Vůz dostal speciální zadní křídlo na zadní odtrhové hraně vozu - k dispozici jsou kola různých barev a tvarů - vůz informuje řidiče o tlaku plynu a teplotě plynu v každém z kol samostatně
Změněn byl také design exteriéru vozu - například je použito zcela odlišného lakování. Na podvozku je použita technologie nezávisle nastavitelného tlumení - nastavovat lze jak útlum, tak tuhost odpružení. K dispozici jsou závodní kola v několika typech designu.
Technická data
motor: - vidlicový osmiválec V-8 - typ DOHC, 4 ventily na válec - přeplňování turbodmychadlem - výkon 610 koní v 6500 otáčkách za minutu - točivý moment 800 Nm ve 4500 otáčkách za minutu
Jízdní výkony: - maximální rychlost přes 340 km/h - zrychlení 0 - 100 km/h za 3,7s (u sériového provedení 3,9 s)
Foto: Edo competition
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?