Edo Ford GT - lze skvost dále šlechtit?

GT
GT, foto: Edo competition
Jan Fiala 26. dubna 2007 14:40
Sdílej:

Německý úpravce Edo competition, sídlící v Aahlenu, se rozhodl pro úpravu dalšího skvostu - Fordu GT.

Podařilo se mu navýšit výkon vozu o 60 koní, a to pomocí implementace sportovního katalyzátoru, který je složen z 200 katalytických buněk, a také pomocí tuningu motoru, který se zaměřil především na úpravu datových map v elektronické řídící jednotce. Samozřejmostí při těchto úpravách bylo individuální ladění výkonových parametrů na dynamomentru. Výkon narostl i díky použití sportovního výfuku, vyrobeného z nerezové oceli, který je vybaven záklopkou. Díky tomu je možno měnit hlasitost zvukového projevu vozu.

Na voze jsou provedeny následující úpravy:  - implementace výfukového systému z nerezové oceli  - 3 panely na kapotě motoru jsou vyrobeny z uhlíkových vláken  - Vůz dostal speciální zadní křídlo na zadní odtrhové hraně vozu  - k dispozici jsou kola různých barev a tvarů  - vůz informuje řidiče o tlaku plynu a teplotě plynu v každém z kol samostatně

Změněn byl také design exteriéru vozu - například je použito zcela odlišného lakování. Na podvozku je použita technologie nezávisle nastavitelného tlumení - nastavovat lze jak útlum, tak tuhost odpružení.   K dispozici jsou závodní kola v několika typech designu.

Technická data

motor:  - vidlicový osmiválec V-8  - typ DOHC, 4 ventily na válec  - přeplňování turbodmychadlem  - výkon 610 koní v 6500 otáčkách za minutu  - točivý moment 800 Nm ve 4500 otáčkách za minutu

Jízdní výkony:  - maximální rychlost přes 340 km/h  - zrychlení 0 - 100 km/h za 3,7s (u sériového provedení 3,9 s)

Foto: Edo competition

Témata:
Stalo se