Poněkud v Evropě přehlížená divize koncernu General Motors se podle posledních ukazatelů ze Spojených států amerických dostává do popředí zájmu zákazníků stále více. Inovace portfolia modelů se tak zřejmě vyplácí.
Stěžejním modelem výrobního programu je crossover Saturn Vue. Jeho prodej stoupl v prvním čtvrtletí letošního roku o 20%, což je na pozadí dlouhodobého poklesu prodeje GM důvodem k radosti šéfa Saturnu.
„I ve druhém čtvrtletí očekáváme podobně dobré výsledky,“ uvedl Jill Lajdziak, jenž považuje za nejdůležitější tu skutečnost, že zákazníky Saturnu se stávají lidé, kteří nepatřily dosud k zákazníkům GM, přičemž jsou solventnější, než stávající klientela divize Saturn.
Vše v růžových barvách ale úplně také není, a to přiznal i Lajdziak. Model Saturn Aura se závěrem roku 2006 neprodával tak, jak bylo očekáváno. Nicméně cílená reklamní kampaň, a především vítězný verdikt 49členné poroty při volbě auta roku v USA na lednovém detroitském autosalonu, přináší své ovoce.
Výroba neúspěšného a málo žádaného modelu Ion bude definitivně ukončena. V této třídě bude Saturn nově zastoupen modelem Astra, který je koncernovým dvojčetem Opelu Astra. Koncernový roadster, u Saturnu označený Sky, bude poté nejstarším modelem výrobního programu, přitom jen dva roky starým.
Úspěšnost divize bude ale podle pozorovatelů stát především na zájmu a prodejích modelu '08 Vue, který bude k dispozici také s relativně levným hybridním motorem.
foto: General Motors
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?