Poněkud v Evropě přehlížená divize koncernu General Motors se podle posledních ukazatelů ze Spojených států amerických dostává do popředí zájmu zákazníků stále více. Inovace portfolia modelů se tak zřejmě vyplácí.
Stěžejním modelem výrobního programu je crossover Saturn Vue. Jeho prodej stoupl v prvním čtvrtletí letošního roku o 20%, což je na pozadí dlouhodobého poklesu prodeje GM důvodem k radosti šéfa Saturnu.
„I ve druhém čtvrtletí očekáváme podobně dobré výsledky,“ uvedl Jill Lajdziak, jenž považuje za nejdůležitější tu skutečnost, že zákazníky Saturnu se stávají lidé, kteří nepatřily dosud k zákazníkům GM, přičemž jsou solventnější, než stávající klientela divize Saturn.
Vše v růžových barvách ale úplně také není, a to přiznal i Lajdziak. Model Saturn Aura se závěrem roku 2006 neprodával tak, jak bylo očekáváno. Nicméně cílená reklamní kampaň, a především vítězný verdikt 49členné poroty při volbě auta roku v USA na lednovém detroitském autosalonu, přináší své ovoce.
Výroba neúspěšného a málo žádaného modelu Ion bude definitivně ukončena. V této třídě bude Saturn nově zastoupen modelem Astra, který je koncernovým dvojčetem Opelu Astra. Koncernový roadster, u Saturnu označený Sky, bude poté nejstarším modelem výrobního programu, přitom jen dva roky starým.
Úspěšnost divize bude ale podle pozorovatelů stát především na zájmu a prodejích modelu '08 Vue, který bude k dispozici také s relativně levným hybridním motorem.
foto: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.