Nový Mini je nejen jedním z nejvíce přitahujících vozů, přestože většina z vás ho má zafixované jako malé městské přibližovalo, nikoho asi nenapadne, že Mini je velmi bezpečný, což potvrzují také testy nárazu EuroNCAP.
Navzdory kompaktním rozměrům potvrdil výrobce vozů Mini Cooper Bmw, že ochrana poskytuje maximální bezpečí pro cestující a to jak v čelní, tak boční srážce. Deformace při čelním nárazu získala 13 bodu z 16, boční náraz potom 16 bodů z 18 možných, rovněž ochranu dětí zvládl Mini na výbornou. Podíl na celkovém 5-ti hvězdičkovém hodnocení EuroNCAP má především precizně provedené ochranné zóny a 6 airbagů v základu, které jsou konstruovány pro minimalizaci poranění hrudníku a hlavy.
Vysoké bezpečnosti vozu napomáhají kvalitní brzdy s ABS, elektronická distribuce brzdné síly EBFD, na přání lze dokoupit stabilizační systém DSC a protiskluzový sytém ASC+T. Všechny verze pak standardně kontrolují tlak v pneumatikách s rychlostí vozu, řidič je potom v případě ztráty tlaku varován signálem.
zdroj: Bmw
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?