Z montážní linky závodu Škoda Auto v Mladé Boleslavi sjel dne 20. dubna již 500 000. vůz modelové řady Octavia, v současnosti nejprodávanější modelové řady automobilky Škoda. Jubilejním vozem byla stříbrná Octavia RS vybavená silným benzinovým motorem 2,0 TFSI o výkonu 147kW.
Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky během slavnostního aktu prohlásil: „Chtěl bych na tomto místě připomenout, že podíl na tom, že dnes oslavujeme 500.000 vyrobený model Octavia má nejen závod v Mladé Boleslavi, kde se vyrobilo 389.697 vozů tohoto modelu ale i závod ve Vrchlabí se 105.080 vozy a indický závod Aurangabad s 5.223 vozy. K dosažení tohoto jubilejního vyrobeného vozu jsme potřebovali 26 měsíců. Prvním vyrobeným vozem byla Octavia dne 3.2.2004 ve vrchlabském závodě.“
Škoda Octavia nové generace byla poprvé uvedena na trh na jaře 2004. Verze Octavia Combi a Octavia Combi 4x4 následovaly na podzim 2004 a v roce 2005 byla nabídka této modelové řady doplněná i o sportovní rodinný vůz – Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS. Modelovou nabídku Octavia rozšířila v letošním roce verze vozu pro volný čas Octavia Scout. Popularitu modelu Octavia dokazují prodejní výsledky, jeho technickou vyspělost pak ocenění odborníků. Škoda Octavia nové generace se stala automobilem roku nejen v České republice, ale také ve Finsku, Velké Británii, v Litvě, Bulharsku, Bosně a Hercegovině, na Ukrajině nebo v Srbsku a Černé hoře. Škoda Octavia získala také prestižní cenu „Zlatý volant“, ocenění „Auto Trophy“, v Itálii prestižní titul „Nejhezčí auto světa“ a v České republice cenu „Nejhezčí auto roku 2005“.
zdroj: Skoda
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?