Z montážní linky závodu Škoda Auto v Mladé Boleslavi sjel dne 20. dubna již 500 000. vůz modelové řady Octavia, v současnosti nejprodávanější modelové řady automobilky Škoda. Jubilejním vozem byla stříbrná Octavia RS vybavená silným benzinovým motorem 2,0 TFSI o výkonu 147kW.
Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky během slavnostního aktu prohlásil: „Chtěl bych na tomto místě připomenout, že podíl na tom, že dnes oslavujeme 500.000 vyrobený model Octavia má nejen závod v Mladé Boleslavi, kde se vyrobilo 389.697 vozů tohoto modelu ale i závod ve Vrchlabí se 105.080 vozy a indický závod Aurangabad s 5.223 vozy. K dosažení tohoto jubilejního vyrobeného vozu jsme potřebovali 26 měsíců. Prvním vyrobeným vozem byla Octavia dne 3.2.2004 ve vrchlabském závodě.“
Škoda Octavia nové generace byla poprvé uvedena na trh na jaře 2004. Verze Octavia Combi a Octavia Combi 4x4 následovaly na podzim 2004 a v roce 2005 byla nabídka této modelové řady doplněná i o sportovní rodinný vůz – Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS. Modelovou nabídku Octavia rozšířila v letošním roce verze vozu pro volný čas Octavia Scout. Popularitu modelu Octavia dokazují prodejní výsledky, jeho technickou vyspělost pak ocenění odborníků. Škoda Octavia nové generace se stala automobilem roku nejen v České republice, ale také ve Finsku, Velké Británii, v Litvě, Bulharsku, Bosně a Hercegovině, na Ukrajině nebo v Srbsku a Černé hoře. Škoda Octavia získala také prestižní cenu „Zlatý volant“, ocenění „Auto Trophy“, v Itálii prestižní titul „Nejhezčí auto světa“ a v České republice cenu „Nejhezčí auto roku 2005“.
zdroj: Skoda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.