SHANGHAI AUTO SHOW: Největší novinkou Audi na autosalonu v Číně je představení konceptu nového sporťáku s názvem Cross Coupé quattro, jenž je titulován jako směs sporťáku s crossoverem. + TAPETY
Audi v tomto čtyřsedadlovém konceptu jasně naznačuje, jak se jejich inženýři poprali se standardem, který by chtěla automobilka z Ingolstadtu dále určovat. Nový Cross Coupé by měl být něco mezi A6 Allroad a modelem Q7.
Pod kapotou tepe nový řadový čtyřválcový turbodiesel 2.0 TDi o výkonu 204 koňských sil a točivým momentem 400Nm. Tento nový turbodiesel se systémem Bluetec je označen za nejšetrnější diesel k životnímu prostředí a měl by splňovat nejpřísnější světové emisní normy.
Pohon quattro, tedy pohon na všechna čtyři kola nového Cross Coupé a mezinápravový diferenciál Haldex je spřažen s převodovkou S-tronic od Audi. Podvozek konceptu Cross Coupé – model by se měl jmenovat Q5 crossover – je v předu vybaven odpružením McPherson a vzadu čtyřprvkovým nezávislým zavěšením.
Koncept je vybaven také keramickými brzdovými destičkami a 20ti palcovými koly, která jak se zdá, nepřejdou do sériové výroby. Rozměry zcela nového modelu Audi Cross Coupé (Q5 crossover) jsou: délka 4 380 mm, šířka 1 820 mm a výška 1 600 mm.
Uvnitř Cross Coupe najdeme pro Audi typický ovládací prvek - MMI. Pro ovládání jednotlivých funkcí interiéru, jako větrání, topení, klimatizace, audiosystém nebo sledování TV je použit ovladač, tlačítka a malý displej.
Tak co, jak se vám líbí?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?