SHANGHAI AUTO SHOW: Největší novinkou Audi na autosalonu v Číně je představení konceptu nového sporťáku s názvem Cross Coupé quattro, jenž je titulován jako směs sporťáku s crossoverem. + TAPETY
Audi v tomto čtyřsedadlovém konceptu jasně naznačuje, jak se jejich inženýři poprali se standardem, který by chtěla automobilka z Ingolstadtu dále určovat. Nový Cross Coupé by měl být něco mezi A6 Allroad a modelem Q7.
Pod kapotou tepe nový řadový čtyřválcový turbodiesel 2.0 TDi o výkonu 204 koňských sil a točivým momentem 400Nm. Tento nový turbodiesel se systémem Bluetec je označen za nejšetrnější diesel k životnímu prostředí a měl by splňovat nejpřísnější světové emisní normy.
Pohon quattro, tedy pohon na všechna čtyři kola nového Cross Coupé a mezinápravový diferenciál Haldex je spřažen s převodovkou S-tronic od Audi. Podvozek konceptu Cross Coupé – model by se měl jmenovat Q5 crossover – je v předu vybaven odpružením McPherson a vzadu čtyřprvkovým nezávislým zavěšením.
Koncept je vybaven také keramickými brzdovými destičkami a 20ti palcovými koly, která jak se zdá, nepřejdou do sériové výroby. Rozměry zcela nového modelu Audi Cross Coupé (Q5 crossover) jsou: délka 4 380 mm, šířka 1 820 mm a výška 1 600 mm.
Uvnitř Cross Coupe najdeme pro Audi typický ovládací prvek - MMI. Pro ovládání jednotlivých funkcí interiéru, jako větrání, topení, klimatizace, audiosystém nebo sledování TV je použit ovladač, tlačítka a malý displej.
Tak co, jak se vám líbí?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.