Koncept Hyundai Genesis je prvním pohledem na budoucí architekturu a design sportovních sedanů této Jihokorejské automobilky s pohonem zadních kol.
Genesis je konstruován s ohledem na pohon zadních kol, jak jsme zmiňovali v úvodu. Je také prvním modelem Hyundai určeným speciálně pro americký trh. S rozložením váhy (mezi přední a zadní nápravou) 53:47 a novým sportovním 4,6 litrovým „Tau“ osmiválcem o výkonu přesahující 300 koňských sil s automatickou šestistupňovou převodovkou, zrychlí Genesis dle výrobce z 0 na 100 km/h za méně než 6 sekund a dosáhne maximální rychlosti 209 km/h. Automobil je vybaven 20ti palcovými koly.
Hyundai udává, že nové motory „Tau“ mohou být ve více variacích: silnější, slabší a nebo dokonce hybridní. Koncept byl představen s další výbavou jako například kontrolou stability a postranními airbagy, jenž se mají dostat také do sériové výroby. Hyundai slibuje, že Genesis bude disponovat vyšší tuhostí skeletu než jeho konkurenti BMW 5 řady a Mercedes-Benz třídy E.
V Hyundai se už šušká i o ceně. Nicméně důležité je, zda se bude sériová verze podobat tomuto pěknému konceptu. Automobilka slibuje že podoba bude velmi blízká.
Nový design, nová technologie... to vše za zajímavou cenu, která by měla skončit pod hranicí 30 000 amerických dolarů. Foto: Hyundai
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?