Koncept Hyundai Genesis je prvním pohledem na budoucí architekturu a design sportovních sedanů této Jihokorejské automobilky s pohonem zadních kol.
Genesis je konstruován s ohledem na pohon zadních kol, jak jsme zmiňovali v úvodu. Je také prvním modelem Hyundai určeným speciálně pro americký trh. S rozložením váhy (mezi přední a zadní nápravou) 53:47 a novým sportovním 4,6 litrovým „Tau“ osmiválcem o výkonu přesahující 300 koňských sil s automatickou šestistupňovou převodovkou, zrychlí Genesis dle výrobce z 0 na 100 km/h za méně než 6 sekund a dosáhne maximální rychlosti 209 km/h. Automobil je vybaven 20ti palcovými koly.
Hyundai udává, že nové motory „Tau“ mohou být ve více variacích: silnější, slabší a nebo dokonce hybridní. Koncept byl představen s další výbavou jako například kontrolou stability a postranními airbagy, jenž se mají dostat také do sériové výroby. Hyundai slibuje, že Genesis bude disponovat vyšší tuhostí skeletu než jeho konkurenti BMW 5 řady a Mercedes-Benz třídy E.
V Hyundai se už šušká i o ceně. Nicméně důležité je, zda se bude sériová verze podobat tomuto pěknému konceptu. Automobilka slibuje že podoba bude velmi blízká.
Nový design, nová technologie... to vše za zajímavou cenu, která by měla skončit pod hranicí 30 000 amerických dolarů. Foto: Hyundai
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.