Koncept Hyundai Genesis je prvním pohledem na budoucí architekturu a design sportovních sedanů této Jihokorejské automobilky s pohonem zadních kol.
Genesis je konstruován s ohledem na pohon zadních kol, jak jsme zmiňovali v úvodu. Je také prvním modelem Hyundai určeným speciálně pro americký trh. S rozložením váhy (mezi přední a zadní nápravou) 53:47 a novým sportovním 4,6 litrovým „Tau“ osmiválcem o výkonu přesahující 300 koňských sil s automatickou šestistupňovou převodovkou, zrychlí Genesis dle výrobce z 0 na 100 km/h za méně než 6 sekund a dosáhne maximální rychlosti 209 km/h. Automobil je vybaven 20ti palcovými koly.
Hyundai udává, že nové motory „Tau“ mohou být ve více variacích: silnější, slabší a nebo dokonce hybridní. Koncept byl představen s další výbavou jako například kontrolou stability a postranními airbagy, jenž se mají dostat také do sériové výroby. Hyundai slibuje, že Genesis bude disponovat vyšší tuhostí skeletu než jeho konkurenti BMW 5 řady a Mercedes-Benz třídy E.
V Hyundai se už šušká i o ceně. Nicméně důležité je, zda se bude sériová verze podobat tomuto pěknému konceptu. Automobilka slibuje že podoba bude velmi blízká.
Nový design, nová technologie... to vše za zajímavou cenu, která by měla skončit pod hranicí 30 000 amerických dolarů. Foto: Hyundai
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?