Směs etanolu a benzínu se dosud jevila jako spásná cesta z dramaticky se horšících podmínek v ovzduší, které jsou přičítány automobilové dopravě. Zdá se však, že tomu tak být vůbec nemusí.
Podle ČTK se proti hromadnému přechodu výrobců automobilů k využívání motorů spalujících palivo označované E85 vyslovil odborník na atmosféru Mark Jacobsen, pracující pro kalifornskou Stanfordovu univerzitu.
Na základě simulací vývoje atmosféry do roku 2020 při používání pouze benzínových nebo pouze etanolových motorů, při zohlednění dalších vlivů v důsledku atmosférických změn, došel k závěru, že biolíh není pro zdraví člověka výhodnější, naopak je dost možná ještě horším palivem než starý dobrý benzín.
Směs 85% etanolu a 15% benzínu údajně zvýší koncentraci ozónu a rakovinotvorných látek, což v konečném důsledku přinese respirační a astmatické problémy spolu se zvýšený rizikem onemocnění rakovinou.
Snaha Evropské Unie o zvýšení podílu vozů spalujících etanol se tak jeví na základě tohoto výzkumu kontraproduktivní.
foto: HondaMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.