Nový Mercedes třídy C se ještě pořádně neohřál v showroomech prodejců a jeden z nejlepších ladičů - Brabus už představil jeho ostrou verzi s dostatkem výkonu a osobního apetitu.
Specialitou Brabusu je především úprava pohonné jednotky a právě zde předvedl opět své umění, šestiválcové verze C 280 a C 350 převrtá na obsah 4,0 litru, spolu s výměnou vačkové a klikové hřídele, výfukovému systému dosáhl výkonu 332 koní a 420 Nm točivého momentu, což už stačí na zrychlení z klidu na stovku za 5,9 vteřiny a maximálku 275 km/h.
Portfolio úprav zahrnuje také dieselové motory, začněme tedy verzí 200 CDI, kde se výkon díky nové řídící jednotce zvedne o 39 koní a krouťák na 385 Nm, 220 CDI má 193 koní a 450 Nm a 320 CDI potom +48 koní a 590 Nm, který se může pyšnit zrychlením za 6,9 vteřiny a maximální rychlostí 250 km/h. Výfuk se čtyřmi koncovkami v zádi je samozřejmostí u všech verzí.
Design, jak je zvykem je více sportovnější, širší a robustnější a to pomocí nového předního spoileru s většími průduchy pro chlazení motoru a výkonnější brzdy, navíc zvyšuje přítlak pro lepší stabilitu ve vysokých rychlostech. Na tvary blatníků a spoilerů navazují boční prahové nástavce, které mohou být s integrovaným LED osvětlením. Zadní nárazník s difuzorem potom usměrňuje proudění vzduchu a zároveň poskytuje prostor pro čtveřici koncovek výfuků. Dominanci vozu potvrzují kola o velikosti od 17 do 20 palců s typickým designem Brabusu.
Interiér je v duchu koženého čalounění v kombinaci s alcantarou a špičkovým zpracováním. Bystrému oku neuniknou ani hliníkové pedály, sportovní volant , karbonové prahové lišty nebo rychloměr do 330 km/h.
Zdroj: Brabus
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?