Nový Mercedes třídy C se ještě pořádně neohřál v showroomech prodejců a jeden z nejlepších ladičů - Brabus už představil jeho ostrou verzi s dostatkem výkonu a osobního apetitu.
Specialitou Brabusu je především úprava pohonné jednotky a právě zde předvedl opět své umění, šestiválcové verze C 280 a C 350 převrtá na obsah 4,0 litru, spolu s výměnou vačkové a klikové hřídele, výfukovému systému dosáhl výkonu 332 koní a 420 Nm točivého momentu, což už stačí na zrychlení z klidu na stovku za 5,9 vteřiny a maximálku 275 km/h.
Portfolio úprav zahrnuje také dieselové motory, začněme tedy verzí 200 CDI, kde se výkon díky nové řídící jednotce zvedne o 39 koní a krouťák na 385 Nm, 220 CDI má 193 koní a 450 Nm a 320 CDI potom +48 koní a 590 Nm, který se může pyšnit zrychlením za 6,9 vteřiny a maximální rychlostí 250 km/h. Výfuk se čtyřmi koncovkami v zádi je samozřejmostí u všech verzí.
Design, jak je zvykem je více sportovnější, širší a robustnější a to pomocí nového předního spoileru s většími průduchy pro chlazení motoru a výkonnější brzdy, navíc zvyšuje přítlak pro lepší stabilitu ve vysokých rychlostech. Na tvary blatníků a spoilerů navazují boční prahové nástavce, které mohou být s integrovaným LED osvětlením. Zadní nárazník s difuzorem potom usměrňuje proudění vzduchu a zároveň poskytuje prostor pro čtveřici koncovek výfuků. Dominanci vozu potvrzují kola o velikosti od 17 do 20 palců s typickým designem Brabusu.
Interiér je v duchu koženého čalounění v kombinaci s alcantarou a špičkovým zpracováním. Bystrému oku neuniknou ani hliníkové pedály, sportovní volant , karbonové prahové lišty nebo rychloměr do 330 km/h.
Zdroj: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.