Nadcházející víkend bude při příležitosti tradiční soutěže automobilových studií Concorso d'Eleganza Villa d'Este ve městě Cernobbio u Milána poprvé prezentována přestavba Maserati GS Spyder renomovaným italským designovým studiem Zagato.
Jak už je v poslední době čím dál častější, také Zagato sáhli pro inspiraci do historie, konkrétně po Maserati A6 G Zagato z roku 1954, který je dosud vnímán jako jeden z nejkrásnějších vozů italské provenience.
Maserati GS Zagato má stejně jako jeho předchůdce celohliníkovou karosérii, jež je navržena jako dvouprostorová, dvoudveřová, dvousedadlová a tradičního proudnicového tvaru.
Podvozek ze Spyderu je zkrácen o 180 mm, od čehož si karosárna slibuje větší tuhost karoserie a lepší jízdní vlastnosti.
Osmiválcový 32 ventilový benzínový motor 4244 ccm je tradičně umístěn vředu, hnaná jsou zadní kola, řazení zajišťuje automatická převodovka. Výkon je udáván hodnotou 405 koní při 7100 ot/min.
Zagato zatím zveřejnili pouze fotografie zádi. Je ale reálné předpokládat, že maska nebude také nijak agresivní a bude dokreslovat plynulé linie bez výrazných hran, jež jsou charakteristické pro dosud odhalenou část vozu.
Foto: Maserati
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.