Na holandském autosalonu AutoRai 2007 byl představen kompletně funkční koncept, jehož autory jsou studenti Vysoké školy technické z Nijmegenu. Kromě designu stojí za povšimnutí především hnací agregát.
Design dvoumístného sportovního konceptu s motorem vpředu odráží filozofii tvůrců – nekonvenční pohled na svět a techniku. Až agresivní ale nepřehlédnutelný vzhled doplňuje robustní hmotu vozu s ven vystupujícími koly a blatníky, které jsou však v čele i zádi velmi podobným způsobem zakomponovány do karoserie.
Koncept je postaven na podvozku z vysokopevnostní oceli, která zaručuje nízkou hmotnost a vysokou tuhost. Ani motor nevybočuje ze základního pojetí nekonvenční technické studie.
Jeho tvůrci nesáhli ani po standardním motoru, ale použili nízkoobjemový dvouválec přeplňovaný variabilním kompresorem, jehož palivem je bioetanol. Agregát se podle poskytnutých materiálů vyznačuje nejen výborným výkonem, ale především spalováním. Ovládání zajišťuje systém By-Wire a převodovka CVT.
Koncept má údajně k dispozici 100 koní výkonu a rychlost až 200 hm/h.
foto: HAN - Nijmegen
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?