Na holandském autosalonu AutoRai 2007 byl představen kompletně funkční koncept, jehož autory jsou studenti Vysoké školy technické z Nijmegenu. Kromě designu stojí za povšimnutí především hnací agregát.
Design dvoumístného sportovního konceptu s motorem vpředu odráží filozofii tvůrců – nekonvenční pohled na svět a techniku. Až agresivní ale nepřehlédnutelný vzhled doplňuje robustní hmotu vozu s ven vystupujícími koly a blatníky, které jsou však v čele i zádi velmi podobným způsobem zakomponovány do karoserie.
Koncept je postaven na podvozku z vysokopevnostní oceli, která zaručuje nízkou hmotnost a vysokou tuhost. Ani motor nevybočuje ze základního pojetí nekonvenční technické studie.
Jeho tvůrci nesáhli ani po standardním motoru, ale použili nízkoobjemový dvouválec přeplňovaný variabilním kompresorem, jehož palivem je bioetanol. Agregát se podle poskytnutých materiálů vyznačuje nejen výborným výkonem, ale především spalováním. Ovládání zajišťuje systém By-Wire a převodovka CVT.
Koncept má údajně k dispozici 100 koní výkonu a rychlost až 200 hm/h.
foto: HAN - Nijmegen
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?