Na holandském autosalonu AutoRai 2007 byl představen kompletně funkční koncept, jehož autory jsou studenti Vysoké školy technické z Nijmegenu. Kromě designu stojí za povšimnutí především hnací agregát.
Design dvoumístného sportovního konceptu s motorem vpředu odráží filozofii tvůrců – nekonvenční pohled na svět a techniku. Až agresivní ale nepřehlédnutelný vzhled doplňuje robustní hmotu vozu s ven vystupujícími koly a blatníky, které jsou však v čele i zádi velmi podobným způsobem zakomponovány do karoserie.
Koncept je postaven na podvozku z vysokopevnostní oceli, která zaručuje nízkou hmotnost a vysokou tuhost. Ani motor nevybočuje ze základního pojetí nekonvenční technické studie.
Jeho tvůrci nesáhli ani po standardním motoru, ale použili nízkoobjemový dvouválec přeplňovaný variabilním kompresorem, jehož palivem je bioetanol. Agregát se podle poskytnutých materiálů vyznačuje nejen výborným výkonem, ale především spalováním. Ovládání zajišťuje systém By-Wire a převodovka CVT.
Koncept má údajně k dispozici 100 koní výkonu a rychlost až 200 hm/h.
foto: HAN - NijmegenMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.