Pracovníci operačních dispečinků Policie i záchranné linky SOS 112 mají bohaté zkušenosti s telefonáty účastníků dopravních nehod. Mnozí, zvláště při vážných nehodách, propadají panice a nejsou v rozrušení schopni popsat místo a rozsah nehod.
Na tuto skutečnost hledá Evropská Unie účinný lék, neboť v případě skutečného neštěstí hrají rozhodující roli v boji o záchranu života vteřiny. Ne vždy je také u nehody někdo, kdo rychle uvědomí odpovídající záchranné složky.
Řešením by měl být systém, jenž při nehodě automaticky zavolá záchranáře. K aktivaci bude pravděpodobně docházet vystřelením některého z airbagů a lokalizace bude provedena navigačním systémem GPS. Systém budou do automobilů montovat samotní výrobci.
Přestože Evropská komise několikrát termín vybavení nových vozů tímto systémem odložila, nejpozději v roce 2010 by měl být základním příslušenstvím.
foto: Renault
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?