Pracovníci operačních dispečinků Policie i záchranné linky SOS 112 mají bohaté zkušenosti s telefonáty účastníků dopravních nehod. Mnozí, zvláště při vážných nehodách, propadají panice a nejsou v rozrušení schopni popsat místo a rozsah nehod.
Na tuto skutečnost hledá Evropská Unie účinný lék, neboť v případě skutečného neštěstí hrají rozhodující roli v boji o záchranu života vteřiny. Ne vždy je také u nehody někdo, kdo rychle uvědomí odpovídající záchranné složky.
Řešením by měl být systém, jenž při nehodě automaticky zavolá záchranáře. K aktivaci bude pravděpodobně docházet vystřelením některého z airbagů a lokalizace bude provedena navigačním systémem GPS. Systém budou do automobilů montovat samotní výrobci.
Přestože Evropská komise několikrát termín vybavení nových vozů tímto systémem odložila, nejpozději v roce 2010 by měl být základním příslušenstvím.
foto: Renault
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?