Pracovníci operačních dispečinků Policie i záchranné linky SOS 112 mají bohaté zkušenosti s telefonáty účastníků dopravních nehod. Mnozí, zvláště při vážných nehodách, propadají panice a nejsou v rozrušení schopni popsat místo a rozsah nehod.
Na tuto skutečnost hledá Evropská Unie účinný lék, neboť v případě skutečného neštěstí hrají rozhodující roli v boji o záchranu života vteřiny. Ne vždy je také u nehody někdo, kdo rychle uvědomí odpovídající záchranné složky.
Řešením by měl být systém, jenž při nehodě automaticky zavolá záchranáře. K aktivaci bude pravděpodobně docházet vystřelením některého z airbagů a lokalizace bude provedena navigačním systémem GPS. Systém budou do automobilů montovat samotní výrobci.
Přestože Evropská komise několikrát termín vybavení nových vozů tímto systémem odložila, nejpozději v roce 2010 by měl být základním příslušenstvím.
foto: RenaultMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.