Německý úpravce RUF se nebojí ničeho, nacpat do malého Porsche 700 koní je pro něj hračka, ovšem udržet jej na silnici chce už opravdu velkou dávku opatrnosti!
Možná většině z vás připomíná toto monstrum upravené Porsche GT, ale bystré oko pozná, že se jedná o nejmenší Porsche – Cayman. RUF využil konstrukce motoru uprostřed vozu a z malého ďáblíka vytvořil peklo na silnici. Na starost si to vzal 3,8 litrový plochý šestiválec s dvěmi turby, podobnými u modelu 911 Turbo, řídící management pak zvedl výkon na neuvěřitelných 515 kw / 700 k a točivý moment na 890 Nm přenášen pouze na zadní kola, přesto dokáže CTR 3 akceleraci z klidu na 100km/h za bleskurychlých 3,2 vteřiny a maximálku 375 km/h. Slušné, nemyslíte?
Tak vysokému výkonu musela být upravena i karosérie, ocelový rám byl navíc vyztužen hliníkovými prvky a ochranným obloukem proti převrácení. Většinu komponentů pak tvoří karbon pro úsporu hmotnosti, která se pyšní hodnotou 1.400 kg. Snížený a na míru upravený podvozek se snaží udržet CTR 3 na silnici jak je to jen možné a k tomu mu dopomáhají 19“ kola a pneumatiky 255/35 na přední nápravě a 20“ 335/30 na zadní nápravě. Pokud se vám RUF CTR 3 líbí nezbývá vám nic jiného než rozbít prasátko, celé toto monstrum totiž pořídíte za nějakých 10 mil. Kč, přesněji tedy 380 tis Euro. Tak, a teď nevím který parametr je úchvatnější, 375 km/h nebo 10 mil. Kč, co myslíte? (nechám se překvapit v dikuzi pod článkem)
foto: RUF
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?