Německý úpravce RUF se nebojí ničeho, nacpat do malého Porsche 700 koní je pro něj hračka, ovšem udržet jej na silnici chce už opravdu velkou dávku opatrnosti!
Možná většině z vás připomíná toto monstrum upravené Porsche GT, ale bystré oko pozná, že se jedná o nejmenší Porsche – Cayman. RUF využil konstrukce motoru uprostřed vozu a z malého ďáblíka vytvořil peklo na silnici. Na starost si to vzal 3,8 litrový plochý šestiválec s dvěmi turby, podobnými u modelu 911 Turbo, řídící management pak zvedl výkon na neuvěřitelných 515 kw / 700 k a točivý moment na 890 Nm přenášen pouze na zadní kola, přesto dokáže CTR 3 akceleraci z klidu na 100km/h za bleskurychlých 3,2 vteřiny a maximálku 375 km/h. Slušné, nemyslíte?
Tak vysokému výkonu musela být upravena i karosérie, ocelový rám byl navíc vyztužen hliníkovými prvky a ochranným obloukem proti převrácení. Většinu komponentů pak tvoří karbon pro úsporu hmotnosti, která se pyšní hodnotou 1.400 kg. Snížený a na míru upravený podvozek se snaží udržet CTR 3 na silnici jak je to jen možné a k tomu mu dopomáhají 19“ kola a pneumatiky 255/35 na přední nápravě a 20“ 335/30 na zadní nápravě. Pokud se vám RUF CTR 3 líbí nezbývá vám nic jiného než rozbít prasátko, celé toto monstrum totiž pořídíte za nějakých 10 mil. Kč, přesněji tedy 380 tis Euro. Tak, a teď nevím který parametr je úchvatnější, 375 km/h nebo 10 mil. Kč, co myslíte? (nechám se překvapit v dikuzi pod článkem)
foto: RUF
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.