„World Car Design of the Year 2007“ – neboli nejkrásnější auto pro rok 2007, tak o tom se hlasovalo na tiskové konferenci Auto Show v New Yorku.
Nejznámější redaktoři a novináři motoristických časopisů jakým je „Top Gear“ a „What Car“ nebo „ADAC Motorwetl“ či německý „Auto Bild“ rozhodovali o nejkrásnějším voze tohoto roku. V pestré konkurenci se nejvíce porotě zalíbilo nové Audi TT. Hlavním důvodem byly uhlazené křivky vozu, široké zakulacené blatníky, mohutné mřížoví v předním nárazníku nebo postoj celého vozu. Přestože se tvary nového TT od toho původního výrazně neliší, modernost mu nelze upřít a na tom se shodla většina, stejně jako na prostornějším a přehlednějším interiéru.
Nové Audi TT je k dispozici s čtyřválcovým přeplňovaným 2,0 FSI motorem s přimým vysokotlakým vstřikováním, výkonným turbodmychadlem a výkonem 200 koní, pro náročnější je zde 3,2 litrový šestiválec s 250 koníky a pohonem všech kol Quattro.
foto: Audi
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?