Mezinárodní porota, složená z motoristických novinářů, zastupujících významná motoristická periodika z 22 zemí celého světa, dospěla k závěrečnému verdiktu:
Pro rok 2007 se vítězem celosvětové ankety Výkonné auto roku stává Audi RS 4. Tento sportovní sedan automobilky Audi získal letošní ocenění, když porazil konkurenci dalších 17 vozů. Výsledky ankety byly prezentovány v rámci mezinárodní Auto Show v New Yorku.
Podle hodnotitelů této podkategorie ankety "Auto roku 2007" je Audi RS 4 "virtuální definicí sportovního sedanu". Ceněny byly permanentní pohon všech kol quattro, motor o výkonu 420 koní a také špičková výrobní kvalita a zpracování. Porotci také tvrdí, že nejlepší na Audi RS 4 je "ten úžasný zvuk, který vůz vydává ve chvíli, kdy svou pravou nohou stisknete pedál akcelerátoru až na zem".
Audi RS 4 však získalo nejen letošní titul. Díky směsi technologie z motorsportu a přitom schopnosti použití pro každodenní ježdění, které Audi RS 4 poskytuje, získalo také ocenění od periodik jako "BBC Top Gear" z Velké Británie,"sport auto" z Německa nebo "Motor" z Austrálie.
Audi RS 4 má pod kapotou vysokootáčkový osmiválec o výkonu 420 koní, který je vybaven technologií přímého vstřiku paliva FSI. Vůz také disponuje permanentním pohonem všech kol quattro, který rozděluje výkon motoru v poměru 40/60 mezi přední a zadní nápravu. Systtém asymetrického rozdělení točivého momentu samozřejmě dynamicky reaguje na nedostatečnou adhezi jedné z náprav a plynule přerozděluje v případě potřeby točivý moment podle momentálních podmínek. Vůz je také vybaven systémem kontroly stability DRC. Z klidu zrychlí Audi RS 4 na 100 km/h za 4.8 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne za 16.6 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.
Foto: Audi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.