Mezinárodní porota, složená z motoristických novinářů, zastupujících významná motoristická periodika z 22 zemí celého světa, dospěla k závěrečnému verdiktu:
Pro rok 2007 se vítězem celosvětové ankety Výkonné auto roku stává Audi RS 4. Tento sportovní sedan automobilky Audi získal letošní ocenění, když porazil konkurenci dalších 17 vozů. Výsledky ankety byly prezentovány v rámci mezinárodní Auto Show v New Yorku.
Podle hodnotitelů této podkategorie ankety "Auto roku 2007" je Audi RS 4 "virtuální definicí sportovního sedanu". Ceněny byly permanentní pohon všech kol quattro, motor o výkonu 420 koní a také špičková výrobní kvalita a zpracování. Porotci také tvrdí, že nejlepší na Audi RS 4 je "ten úžasný zvuk, který vůz vydává ve chvíli, kdy svou pravou nohou stisknete pedál akcelerátoru až na zem".
Audi RS 4 však získalo nejen letošní titul. Díky směsi technologie z motorsportu a přitom schopnosti použití pro každodenní ježdění, které Audi RS 4 poskytuje, získalo také ocenění od periodik jako "BBC Top Gear" z Velké Británie,"sport auto" z Německa nebo "Motor" z Austrálie.
Audi RS 4 má pod kapotou vysokootáčkový osmiválec o výkonu 420 koní, který je vybaven technologií přímého vstřiku paliva FSI. Vůz také disponuje permanentním pohonem všech kol quattro, který rozděluje výkon motoru v poměru 40/60 mezi přední a zadní nápravu. Systtém asymetrického rozdělení točivého momentu samozřejmě dynamicky reaguje na nedostatečnou adhezi jedné z náprav a plynule přerozděluje v případě potřeby točivý moment podle momentálních podmínek. Vůz je také vybaven systémem kontroly stability DRC. Z klidu zrychlí Audi RS 4 na 100 km/h za 4.8 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne za 16.6 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.
Foto: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.