Koncept Hyundai Veloster Coupe byl navržen v designovém a technickém středisku společnosti Hyundai ve městě Namyang. Koncept Veloster byl vyvíjen pod kódovým jménem HND-3
a toto kupé je třetím ze série smělých konceptů vozů, které byly v tomto ústředním stylistickém studiu společnosti v Korei vyvinuty.
Jméno Veloster v sobě vyjadřuje dvě věci, a to rychlost v kombinaci s otevřeným vozem. Právě z anglických slov, vyjadřujících tyto vlastnosti, totiž Veloster vznikl - jde o složeninu ze slov Velocity (rychlost) a Roadster (vůz bez střechy).Uvedený mix také evokuje sportovní charakteristiku klasického roadsteru v konfiguraci dvě plus dvě místa. Vůz lze vybavit také panoramatickou skleněnou střechou a dalšími futuristicky stylizovanými prvky, což tomuto konceptu pomáhá působit dojmem high-tech.
Koncept je navržen tak, aby poskytoval zábavu a uspokojoval nároky mladé generace, a proto Veloster kombinuje jednoduchý ikopnický design s robustní konstrukcí; to vše pak by mělo být k dispozici za příznivou cenu.
Jak říká Oh Suk-Geun, viceprezident pro design společnosti Hyundai: "Za pomoci konceptu Veloster coupe jsme se chtěli pokusit o vytvoření něčeho zcela neobvyklého. Jsme si vědomi, že pro oslovení a úspěch u mladé generace potřebujeme radikální a nové produkty. Jde nám o mladé lidi ve věku kolem dvaceti let, kteří si kupují svůj první vůz. Koncept Velocity by k tomu měl dát impuls a nastavit novým směr vývoje."
Foto: Hyundai
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.