Koncept Hyundai Veloster Coupe byl navržen v designovém a technickém středisku společnosti Hyundai ve městě Namyang. Koncept Veloster byl vyvíjen pod kódovým jménem HND-3
a toto kupé je třetím ze série smělých konceptů vozů, které byly v tomto ústředním stylistickém studiu společnosti v Korei vyvinuty.
Jméno Veloster v sobě vyjadřuje dvě věci, a to rychlost v kombinaci s otevřeným vozem. Právě z anglických slov, vyjadřujících tyto vlastnosti, totiž Veloster vznikl - jde o složeninu ze slov Velocity (rychlost) a Roadster (vůz bez střechy).Uvedený mix také evokuje sportovní charakteristiku klasického roadsteru v konfiguraci dvě plus dvě místa. Vůz lze vybavit také panoramatickou skleněnou střechou a dalšími futuristicky stylizovanými prvky, což tomuto konceptu pomáhá působit dojmem high-tech.
Koncept je navržen tak, aby poskytoval zábavu a uspokojoval nároky mladé generace, a proto Veloster kombinuje jednoduchý ikopnický design s robustní konstrukcí; to vše pak by mělo být k dispozici za příznivou cenu.
Jak říká Oh Suk-Geun, viceprezident pro design společnosti Hyundai: "Za pomoci konceptu Veloster coupe jsme se chtěli pokusit o vytvoření něčeho zcela neobvyklého. Jsme si vědomi, že pro oslovení a úspěch u mladé generace potřebujeme radikální a nové produkty. Jde nám o mladé lidi ve věku kolem dvaceti let, kteří si kupují svůj první vůz. Koncept Velocity by k tomu měl dát impuls a nastavit novým směr vývoje."
Foto: Hyundai
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?