Koncept Hyundai Veloster Coupe byl navržen v designovém a technickém středisku společnosti Hyundai ve městě Namyang. Koncept Veloster byl vyvíjen pod kódovým jménem HND-3
a toto kupé je třetím ze série smělých konceptů vozů, které byly v tomto ústředním stylistickém studiu společnosti v Korei vyvinuty.
Jméno Veloster v sobě vyjadřuje dvě věci, a to rychlost v kombinaci s otevřeným vozem. Právě z anglických slov, vyjadřujících tyto vlastnosti, totiž Veloster vznikl - jde o složeninu ze slov Velocity (rychlost) a Roadster (vůz bez střechy).Uvedený mix také evokuje sportovní charakteristiku klasického roadsteru v konfiguraci dvě plus dvě místa. Vůz lze vybavit také panoramatickou skleněnou střechou a dalšími futuristicky stylizovanými prvky, což tomuto konceptu pomáhá působit dojmem high-tech.
Koncept je navržen tak, aby poskytoval zábavu a uspokojoval nároky mladé generace, a proto Veloster kombinuje jednoduchý ikopnický design s robustní konstrukcí; to vše pak by mělo být k dispozici za příznivou cenu.
Jak říká Oh Suk-Geun, viceprezident pro design společnosti Hyundai: "Za pomoci konceptu Veloster coupe jsme se chtěli pokusit o vytvoření něčeho zcela neobvyklého. Jsme si vědomi, že pro oslovení a úspěch u mladé generace potřebujeme radikální a nové produkty. Jde nám o mladé lidi ve věku kolem dvaceti let, kteří si kupují svůj první vůz. Koncept Velocity by k tomu měl dát impuls a nastavit novým směr vývoje."
Foto: Hyundai
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?