JE DESIGN Audi TT TFSI

TT
TT, foto: JE Design
Jan Fiala 6. dubna 2007 07:06
Sdílej:

Audi sotva uvedlo na trh nový model TT, a JE DESIGN již přichází s jeho úpravou. Z německého Leingartenu tak nyní mohou zákazníci získat pomoc ve snaze o získání ještě lepších výkonů.

Kromě úprav podvozku a motoru doplňují optimální balíček úprav vylepšené brzdy, nerezový sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami a dvacetipalcová kola.

JE DESIGN podrobil dvoulitrový motor TFSI rozsáhlým úpravám. Změnami v motormanagementu získal tento přeplňovaný benzinový čtyřválec maximální výkon 180kW / 244 koní v 5100 otáčkách (sériově 147kW / 200 koní). Co se týká točivého momentu, ten vzrostl ze sériových 280 Nm na 355 Nm, což vede ke znatelně lepší elasticitě. Po úpravách dosahuje Audi TT maximální rychlosti 247 km/h (sériové provedení 240 km/h). Zlepěila se také akcelerace - vůz z klidu zrychlí na 100 km/h za rovných 6 sekund. Přitom motor stále plní veškeré emisní předpisy. Všechny díly, které JE DESIGN při úpravách používá, jsou také schváleny německou technickou inspekcí TÜV. JE DESIGN také pro ty, kterým by nestačilo 244 koní, nabízí kompresorový kit pro Audi TT s motorem 3,2 V6, který dané motorizaci dodává výkon 350 koní.

Optický a zvukový tuning

Aby řidiči ostatních aut měli při pohledu do zpětných zrcátek respekt k tomuto Audi TT, JE DESIGN dodal vozu výraznější vzhled aplikací dvoudílného předního spoileru, uchyceného vlevo a vpravo vepředu. K tomuto spoileru perfektně ladí nástavec ve stylu karbonu, který navozuje pocit motorsportu. V zadní části vozu přidal JE DESIGN díl ve tvaru difuzéru (opět vzhledově působí jako karbonový), který ladí se čtvernou koncovkou nerezového výfuku JE DESIGN. Tento výfuk produkuje nádherný sportovní zvuk, a to obzvláště s motorizací 3,2 V6.

Celkový dojem ze zadní části vozu dokresluje pak decentní nástavec spoileru, který omezuje vztlak. Všechy aerodynamické díly byly navrženy pomocí CAD systémů a tak je garantována jejich přesnost a bezvadné lícování. Přední i zadní spoiler jsou vyrobeny z kvalitního PU a difuzér z plastu ABS.

Podvozek, brzdy a nová kola

Pro vozy jak s pohonem předních kol, tak s pohonem všech kol quattro, je nabízena sada snížených sportovních pružin. Tato sada snižuje těžiště vozu o 30, a tím zlepšuje agilitu tohoto kupé. Tato sada může být použita i pro vozy se systémem MRS (magnetic ride system). JE DESIGN dále nabízí ještě lepší jízdní výkony v případě, že si necháte namontovat nastavitelné tlumiče.

Pro všechny milovníky sportovní jízdy doporučuje JE DESIGN také úpravu brzd. Vhodnou volbou jsou čtyřpístkové sportovní brzdiče a kotouče o rozměru 330x28mm. Nabídka JE DESIGN zahrnuje větrané brzdové disky, brzdiče a třmeny, to vše schválené TÜV.

Tuning obvykle zahrnuje i úpravu kol. JE DESIGN doporučuje jako nejlepší volbu dvacetipalcová kovaná kola 8,5x20" ET 35, s povrchovou úpravou velmi vysokého lesku. Pokud požadujete kompletní kola, dodávají se s těmito ráfky pneumatiky o rozměru 245/30R20Y. Jako alternativu lze zvolit kola rozměru 10x18" (model "Visage") nebo  19" kola s pnaumatikami 245/35R19Y (model "Multi-spoke" v chromovém nebo tmavě stříbrném vzhledu).

Všechny uvedené díly lze samozřejmě použít i pro Audi TT Roadster.

Foto: JE Design

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.