Světovou premiéru nového konceptu Kiy si odbude na mezinárodním autosalonu v Korejském Seoulu již tento týden. Navrženo je především pro moderní lidi, kteří kladou důraz na dynamiku a individualitu.
Exteriér nového konceptu je zaměřen na městský a zároveň venkovský styl, kde využijete pohon všech kol SUVéčka. Kia zároveň tímto modelem poukazuje na moderní technologii, s kterou se snaží dohnat silnější konkurenci, proto má KND – 4 LED světlomety vpředu i vzadu a obří 20-ti palcová kola s nízkoprofilovými pneumatiky 245/40 R20.
Futuristický interiér je zaměřen na multimediální výbavu čtyř-členné posádky, která je obklopena leskle lakovanými prvky, s pomocí nepřímého světla, které se odráží v lesklém materiálu vytvářející vzrušující prostředí. Řidič má k dispozici multifunkční volant s ovládáním kompletní audio a DVD aparatury, každý z posádky sedící v skořepinových sedadlech nemá nouzi o zábavu.
KND – 4 je poháněn 2,2 litrovým VGT dieselovým motorem, který přerozděluje sílu na všechna čtyři kola přes aktivní systém přenosu kroutícího momentu ATT, v případě prokluzu, automaticky přenáší sílu na kolo s nejvyšší adhezi, tím zaručuje Kia hravost i mimo běžné silnice.
Zdroj: Kia
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?