Jméno LOCUS vyjadřuje podmínky, které definují spojitý tvar křivky. Hlavní charakteristikou designu je způsob, jakým jsou formovány plochy povrchu, a jak tyto plochy plynule přecházejí od přední části vozu až na záď.
Inspirací pro tyto tvary samozřejmě byla Matka Příroda, protože takovéto tvary dnes a denně potkáváme, ale přitom je přehlížíme jako samozřejmou součást života. Jednoduše si neuvědomujeme, že v přírodě se jen velmi zřídka objevují zcela rovné linie, a takřka vše kolem nás jsou křivky. Hlavním úkolem návrhářů bylo implementovat tyto designové aspekty do vozu, který by měl působit nejen relaxujícím dojmem, ale také energicky, důvěryhodně a měl by být nabit skrytým pulsem.
Zcela vepředu začínají čisté a ostré křivky, které pokračují do střední částí vozu, jsou lehce zakřiveny dolů pod A sloupkem, a poté opět stoupají nad zadními blatníky a ukončeny jsou až u zadního difuzéru. Stejnná mluva křivek je použita pro zformování tvaru oken. Přední část vozu má poměrně agresivní vzhled, a dominuje jí tradiční přední maska AUDI se vstupy chladícího vzduchu, které jsou tvarovány podobně jako přední světlomety a vytvářejí tak koherentní dojem. Zadní sekce je zjevně velmi organická, s mnoha křivkami a jemnými detaily, koncová světla jsou tvarována tak, že pod sebou obsahují integrované výstupy vzduchu a tak předcházejí nutnosti jejich samostatného řešení. Díky dvojité koncovce výfuku a jednoduchému řešení zadní části působí vůz poměrně subtilně. Další zajímavostí je vstup vzduchu na konci střechy, který je navržen tak, aby nenarušoval designové prvky horní části vozu. Díky tomu je tvar elegantní a přitom působí funkcionalisticky.
Foto: Audi
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?