Koncept Audi Locus

Jan Fiala, 3. dubna 2007, 12:00 Google+

Jméno LOCUS vyjadřuje podmínky, které definují spojitý tvar křivky. Hlavní charakteristikou designu je způsob, jakým jsou formovány plochy povrchu, a jak tyto plochy plynule přecházejí od přední části vozu až na záď.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mixim

Mixim | foto: Audi

Sdílejte článek

Inspirací pro tyto tvary samozřejmě byla Matka Příroda, protože takovéto tvary dnes a denně potkáváme, ale přitom je přehlížíme jako samozřejmou součást života. Jednoduše si neuvědomujeme, že v přírodě se jen velmi zřídka objevují zcela rovné linie, a takřka vše kolem nás jsou křivky. Hlavním úkolem návrhářů bylo implementovat tyto designové aspekty do vozu, který by měl působit nejen relaxujícím dojmem, ale také energicky, důvěryhodně a měl by být nabit skrytým pulsem.

Zcela vepředu začínají čisté a ostré křivky, které pokračují do střední částí vozu, jsou lehce zakřiveny dolů pod A sloupkem, a poté opět stoupají nad zadními blatníky a ukončeny jsou až u zadního difuzéru. Stejnná mluva křivek je použita pro zformování tvaru oken. Přední část vozu má poměrně agresivní vzhled, a dominuje jí tradiční přední maska AUDI se vstupy chladícího vzduchu, které jsou tvarovány podobně jako přední světlomety a vytvářejí tak koherentní dojem. Zadní sekce je zjevně velmi organická, s mnoha křivkami a jemnými detaily, koncová světla jsou tvarována tak, že pod sebou obsahují integrované výstupy vzduchu a tak předcházejí nutnosti jejich samostatného řešení. Díky dvojité koncovce výfuku a jednoduchému řešení zadní části působí vůz poměrně subtilně. Další zajímavostí je vstup vzduchu na konci střechy, který je navržen tak, aby nenarušoval designové prvky horní části vozu. Díky tomu je tvar elegantní a přitom působí funkcionalisticky.

Foto: Audi

Vytisknout

Diskuze: Koncept Audi Locus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

M3 CSL

Mercedes CL 65 AMG – kupé pro náročné

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud