Koncept Audi Locus

Jan Fiala, 3. dubna 2007, 12:00 Google+

Jméno LOCUS vyjadřuje podmínky, které definují spojitý tvar křivky. Hlavní charakteristikou designu je způsob, jakým jsou formovány plochy povrchu, a jak tyto plochy plynule přecházejí od přední části vozu až na záď.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mixim

Mixim | foto: Audi

Sdílejte článek

Inspirací pro tyto tvary samozřejmě byla Matka Příroda, protože takovéto tvary dnes a denně potkáváme, ale přitom je přehlížíme jako samozřejmou součást života. Jednoduše si neuvědomujeme, že v přírodě se jen velmi zřídka objevují zcela rovné linie, a takřka vše kolem nás jsou křivky. Hlavním úkolem návrhářů bylo implementovat tyto designové aspekty do vozu, který by měl působit nejen relaxujícím dojmem, ale také energicky, důvěryhodně a měl by být nabit skrytým pulsem.

Zcela vepředu začínají čisté a ostré křivky, které pokračují do střední částí vozu, jsou lehce zakřiveny dolů pod A sloupkem, a poté opět stoupají nad zadními blatníky a ukončeny jsou až u zadního difuzéru. Stejnná mluva křivek je použita pro zformování tvaru oken. Přední část vozu má poměrně agresivní vzhled, a dominuje jí tradiční přední maska AUDI se vstupy chladícího vzduchu, které jsou tvarovány podobně jako přední světlomety a vytvářejí tak koherentní dojem. Zadní sekce je zjevně velmi organická, s mnoha křivkami a jemnými detaily, koncová světla jsou tvarována tak, že pod sebou obsahují integrované výstupy vzduchu a tak předcházejí nutnosti jejich samostatného řešení. Díky dvojité koncovce výfuku a jednoduchému řešení zadní části působí vůz poměrně subtilně. Další zajímavostí je vstup vzduchu na konci střechy, který je navržen tak, aby nenarušoval designové prvky horní části vozu. Díky tomu je tvar elegantní a přitom působí funkcionalisticky.

Foto: Audi

Vytisknout

Diskuze: Koncept Audi Locus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

M3 CSL

Mercedes CL 65 AMG – kupé pro náročné

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud