Nový model TechArt GTstreet vychází opět z Porsche 911, ale tentokrát z nejnovějšího provedení 997 Turbo. Předchůdce tohoto vozu vznikl v roce 2001, kdy společnost TechArt Automobildesign vytvořila první verzi modelu TechArt GTstreet.
Ta vycházela také z automobilu Porsche 911 Turbo, ale z jeho předchozí verzi, modelu 996. TechArt Automobildesign tehdy vytvořil na svou dobu jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších sportovních vozů, určených pro "běžný" provoz na pozemních komunikacích. Další evoluční stupeň tohoto fascinujícího konceptu pak oslavil svou světovou premiéru na nedávno skončeném 77. mezinárodním autosalonu Motor Show 2007 v Ženevě. Nová verze TechArt GTstreet vychází opět z Porsche 911 Turbo, avšak nyní z jeho nejmodernější modelové série 997.
Podobně jako u jeho předchůdce, je i u nového TechArt GTstreet upřena hlavní pozornost na výkon motoru. Plochý motor o objemu 3,6 litru, který je vybaven dvojitým přeplňováním, byl motorovými specialisty společnosti TechArt upraven, a v TechArt GTstreet tak dává maximální výkon 630 koní/463 kW v 6800 otáčkách za minutu. Oproti standardnímu provedení, které se pyšní výkonem 480 koní/353 kW, jde o nezanedbatelný nárůst 32 procent. Maximum točivého momentu vzrostlo také o zhruba 32 procent, konkrétně z 620 Nm na 820 Nm. Maximum točivého momentu produkuje motor ve 4500 otáčkách za minutu.
Díky těmto úpravám motoru dosahuje TechArt GTstreet výkonů, které ho řadí na čelná místa mezi nejrychlejšími sportovními supervozy na světě. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje vůz za 3,2 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne již po 10,9 skundách a maximální rychlost leží až na hranici 345 km/h.
TechArt GTstreet se samozřejmě dočkal nejen úprav na motoru, ale také na karoserii. Body kit by vytvořen a ověřován v aerodynamickém tunel, a proto nabízí optimální symbiózu aerodynamicky generované přítlačné síly, minimálního odporu vzduchu a úchvatného designu. Foto: TechArt
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?