 
            Nový model TechArt GTstreet vychází opět z Porsche 911, ale tentokrát z nejnovějšího provedení 997 Turbo. Předchůdce tohoto vozu vznikl v roce 2001, kdy společnost TechArt Automobildesign vytvořila první verzi modelu TechArt GTstreet.
Ta vycházela také z automobilu Porsche 911 Turbo, ale z jeho předchozí verzi, modelu 996. TechArt Automobildesign tehdy vytvořil na svou dobu jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších sportovních vozů, určených pro "běžný" provoz na pozemních komunikacích. Další evoluční stupeň tohoto fascinujícího konceptu pak oslavil svou světovou premiéru na nedávno skončeném 77. mezinárodním autosalonu Motor Show 2007 v Ženevě. Nová verze TechArt GTstreet vychází opět z Porsche 911 Turbo, avšak nyní z jeho nejmodernější modelové série 997.
Podobně jako u jeho předchůdce, je i u nového TechArt GTstreet upřena hlavní pozornost na výkon motoru. Plochý motor o objemu 3,6 litru, který je vybaven dvojitým přeplňováním, byl motorovými specialisty společnosti TechArt upraven, a v TechArt GTstreet tak dává maximální výkon 630 koní/463 kW v 6800 otáčkách za minutu. Oproti standardnímu provedení, které se pyšní výkonem 480 koní/353 kW, jde o nezanedbatelný nárůst 32 procent. Maximum točivého momentu vzrostlo také o zhruba 32 procent, konkrétně z 620 Nm na 820 Nm. Maximum točivého momentu produkuje motor ve 4500 otáčkách za minutu.
Díky těmto úpravám motoru dosahuje TechArt GTstreet výkonů, které ho řadí na čelná místa mezi nejrychlejšími sportovními supervozy na světě. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje vůz za 3,2 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne již po 10,9 skundách a maximální rychlost leží až na hranici 345 km/h.
TechArt GTstreet se samozřejmě dočkal nejen úprav na motoru, ale také na karoserii. Body kit by vytvořen a ověřován v aerodynamickém tunel, a proto nabízí optimální symbiózu aerodynamicky generované přítlačné síly, minimálního odporu vzduchu a úchvatného designu. Foto: TechArt
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?