Nová verze TechArt GTstreet

RC Z
RC Z, foto: TechArt
Jan Fiala 29. března 2007 21:45
Sdílej:

Nový model TechArt GTstreet vychází opět z Porsche 911, ale tentokrát z nejnovějšího provedení 997 Turbo. Předchůdce tohoto vozu vznikl v roce 2001, kdy společnost TechArt Automobildesign vytvořila první verzi modelu TechArt GTstreet.

Ta vycházela také z automobilu Porsche 911 Turbo, ale z jeho předchozí verzi, modelu 996. TechArt Automobildesign tehdy vytvořil na svou dobu jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších sportovních vozů, určených pro "běžný" provoz na pozemních komunikacích. Další evoluční stupeň tohoto fascinujícího konceptu pak oslavil svou světovou premiéru na nedávno skončeném 77. mezinárodním autosalonu Motor Show 2007 v Ženevě. Nová verze TechArt GTstreet vychází opět z Porsche 911 Turbo, avšak nyní z jeho nejmodernější modelové série 997.

Podobně jako u jeho předchůdce, je i u nového TechArt GTstreet upřena hlavní pozornost na výkon motoru. Plochý motor o objemu 3,6 litru, který je vybaven dvojitým přeplňováním, byl motorovými specialisty společnosti TechArt upraven, a v TechArt GTstreet tak dává maximální výkon 630 koní/463 kW v 6800 otáčkách za minutu. Oproti standardnímu provedení, které se pyšní výkonem 480 koní/353 kW, jde o nezanedbatelný nárůst 32 procent. Maximum točivého momentu vzrostlo také o zhruba 32 procent, konkrétně z 620 Nm na 820 Nm. Maximum točivého momentu produkuje motor ve  4500 otáčkách za minutu.

Díky těmto úpravám motoru dosahuje TechArt GTstreet výkonů, které ho řadí na čelná místa mezi nejrychlejšími sportovními supervozy na světě. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje vůz za 3,2 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne již po 10,9 skundách a maximální rychlost leží až na hranici 345 km/h.

TechArt GTstreet se samozřejmě dočkal nejen úprav na motoru, ale také na karoserii. Body kit by vytvořen a ověřován v aerodynamickém tunel, a proto nabízí optimální symbiózu aerodynamicky generované přítlačné síly, minimálního odporu vzduchu a úchvatného designu.   Foto: TechArt

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.