Nový model TechArt GTstreet vychází opět z Porsche 911, ale tentokrát z nejnovějšího provedení 997 Turbo. Předchůdce tohoto vozu vznikl v roce 2001, kdy společnost TechArt Automobildesign vytvořila první verzi modelu TechArt GTstreet.
Ta vycházela také z automobilu Porsche 911 Turbo, ale z jeho předchozí verzi, modelu 996. TechArt Automobildesign tehdy vytvořil na svou dobu jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších sportovních vozů, určených pro "běžný" provoz na pozemních komunikacích. Další evoluční stupeň tohoto fascinujícího konceptu pak oslavil svou světovou premiéru na nedávno skončeném 77. mezinárodním autosalonu Motor Show 2007 v Ženevě. Nová verze TechArt GTstreet vychází opět z Porsche 911 Turbo, avšak nyní z jeho nejmodernější modelové série 997.
Podobně jako u jeho předchůdce, je i u nového TechArt GTstreet upřena hlavní pozornost na výkon motoru. Plochý motor o objemu 3,6 litru, který je vybaven dvojitým přeplňováním, byl motorovými specialisty společnosti TechArt upraven, a v TechArt GTstreet tak dává maximální výkon 630 koní/463 kW v 6800 otáčkách za minutu. Oproti standardnímu provedení, které se pyšní výkonem 480 koní/353 kW, jde o nezanedbatelný nárůst 32 procent. Maximum točivého momentu vzrostlo také o zhruba 32 procent, konkrétně z 620 Nm na 820 Nm. Maximum točivého momentu produkuje motor ve 4500 otáčkách za minutu.
Díky těmto úpravám motoru dosahuje TechArt GTstreet výkonů, které ho řadí na čelná místa mezi nejrychlejšími sportovními supervozy na světě. Zrychlení z klidu na 100 km/h dosahuje vůz za 3,2 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne již po 10,9 skundách a maximální rychlost leží až na hranici 345 km/h.
TechArt GTstreet se samozřejmě dočkal nejen úprav na motoru, ale také na karoserii. Body kit by vytvořen a ověřován v aerodynamickém tunel, a proto nabízí optimální symbiózu aerodynamicky generované přítlačné síly, minimálního odporu vzduchu a úchvatného designu. Foto: TechArt
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.