Hyundai Grandeur také s dieselem

Martin Kovalčík, 27. března 2007, 18:53 Google+

Obliba dieselových pohonů v Evropě neustále stoupá, což se samozřejmě promítá i v modelovém portfoliu automobilky Hyundai. Proto se nová 2,2 jednotka objeví i v reprezentativního modelu Grandeur.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grandeur

Grandeur | foto: Hyundai Motor Czech

Sdílejte článek

Vlajková loď automobilky přišla ve své aktuální generaci před rokem a přinesla zcela nové pojetí. Nová limuzína byla navržena tak, aby přímo konkurovala zavedeným evropským značkám – nabídla kultivovanost, vysokou kvalitu provedení a typický evropský design. Od nynějška k tomu patří i možnost volby mezi benzínovým a dieselovým motorem.
 
Ve srovnání se zážehovou verzí, vybavenou vidlicovým šestiválcem o zdvihovém objemu 3,3 litru, nabízí diesel především úspornější provoz. Jedná se o řadový šestnáctiventilový čtyřválec s hliníkovou hlavou, který při objemu 2,2 litru dává výkon 114 kW / 160 k při 4000 otáčkách a především 343 Nm v širokém spektru otáček 1800 až 2500 ot/min. V kombinovaném cyklu by spotřeba tohoto 4895 mm dlouhého, 1865 mm širokého a 1490 mm vysokého sedanu neměla na 100kilometrové vzdálenosti překročit osmilitrovou hranici spotřeby nafty.

Předností této verze Grandeuru je vedle příznivých hodnot provozu a jízdních možností velmi dobré odhlučnění interiéru – daleké cesty tak zvládnete bez častých zastávek u čerpací stanice a ještě v maximálním klidu a pohodlí. Na tom se podílí také skutečnost, že Grandeur je proti předchůdci o 20 milimetrů delší a širší a o 70 mm vyšší. Toho bylo dosaženo především rozšířením rozvoru kol o 30 milimetrů (2780 mm), takže ve vnitřním prostoru je nyní daleko více místa než dřív. Větší je Grandeur i v dalších parametrech. Kupříkladu zavazadla v něm mohou být proti minulosti větší o 60 litrů, jelikož výsledný objem má hodnotu 523 litrů. Široká je rovněž nabídka výbavy – snad kromě volby metalického laku má Grandeur už všechno myslitelné v základní výbavě.

Výhodou je rovněž poskytovaná záruka, která je tři roky, a to bez omezení počtu najetých kilometrů. Dieselový motor 2,2 CRDi VGT je u Grandeuru spojen výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou. Cena dieselového modelu je 989 900 Kč vč. DPH.

zdroj: Hyundai

Vytisknout

Diskuze: Hyundai Grandeur také s dieselem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Golf

Výrobní rekord automobilky VW

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud