Hyundai Grandeur také s dieselem

Grandeur
Grandeur, foto: Hyundai Motor Czech
Martin Kovalčík 27. března 2007 18:53
Sdílej:

Obliba dieselových pohonů v Evropě neustále stoupá, což se samozřejmě promítá i v modelovém portfoliu automobilky Hyundai. Proto se nová 2,2 jednotka objeví i v reprezentativního modelu Grandeur.

Vlajková loď automobilky přišla ve své aktuální generaci před rokem a přinesla zcela nové pojetí. Nová limuzína byla navržena tak, aby přímo konkurovala zavedeným evropským značkám – nabídla kultivovanost, vysokou kvalitu provedení a typický evropský design. Od nynějška k tomu patří i možnost volby mezi benzínovým a dieselovým motorem.   Ve srovnání se zážehovou verzí, vybavenou vidlicovým šestiválcem o zdvihovém objemu 3,3 litru, nabízí diesel především úspornější provoz. Jedná se o řadový šestnáctiventilový čtyřválec s hliníkovou hlavou, který při objemu 2,2 litru dává výkon 114 kW / 160 k při 4000 otáčkách a především 343 Nm v širokém spektru otáček 1800 až 2500 ot/min. V kombinovaném cyklu by spotřeba tohoto 4895 mm dlouhého, 1865 mm širokého a 1490 mm vysokého sedanu neměla na 100kilometrové vzdálenosti překročit osmilitrovou hranici spotřeby nafty.

Předností této verze Grandeuru je vedle příznivých hodnot provozu a jízdních možností velmi dobré odhlučnění interiéru – daleké cesty tak zvládnete bez častých zastávek u čerpací stanice a ještě v maximálním klidu a pohodlí. Na tom se podílí také skutečnost, že Grandeur je proti předchůdci o 20 milimetrů delší a širší a o 70 mm vyšší. Toho bylo dosaženo především rozšířením rozvoru kol o 30 milimetrů (2780 mm), takže ve vnitřním prostoru je nyní daleko více místa než dřív. Větší je Grandeur i v dalších parametrech. Kupříkladu zavazadla v něm mohou být proti minulosti větší o 60 litrů, jelikož výsledný objem má hodnotu 523 litrů. Široká je rovněž nabídka výbavy – snad kromě volby metalického laku má Grandeur už všechno myslitelné v základní výbavě.

Výhodou je rovněž poskytovaná záruka, která je tři roky, a to bez omezení počtu najetých kilometrů. Dieselový motor 2,2 CRDi VGT je u Grandeuru spojen výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou. Cena dieselového modelu je 989 900 Kč vč. DPH.

zdroj: Hyundai

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.