a to s novým a výkonnějším motorem, než bylo dříve uváděno. Výšší výkon se odrazí i na ceně vozu, která se bez daní bude pohybovat na úrovní 180000 liber šterlingů.
Zakázkový a lehoučký vůz Caparo T1 (jak jsme psali již dříve) dostane celohliníkobý motor V8 s objemem zvětšeným na 3,5 litru a atmosférickým plněním. Hmotnost motoru je menší než 100 kilogramů a motor dosahuje výkonu až 200 koní na litr objemu (tedy až 700 koní). Protože Caparo T1 si zachová nominální hmotnost 500 kg, bude potenciál poměru mezi výkonem a hmotností výrazně překračovat dříve avizovanou hodnotu 1000 koní na tunu.
Caparo T1 je navrženo a vyráběno společností Caparo Vehicle Technologies. Jde o společnost, zabývající se designem a návrhem výkonných vozů. Společnost byla založena rychle se rozvíjející skupinou Caparo Group a má za úkol vytvářet pokročilé produkty prošpikované technologií, nabízet materiálové inženýrství a designové služby pro automobilový průmysl, motorsport, letecký průmysl nebo zákazníky z řad lodních dopravců.
V kooperaci s možnostmi globálních výrobních kapacit hodlá Caparo napomoci rychlejšímu a masivnějšímu používání nízkohmotnostních kompozitních materiálů pro návrh struktur vozidel. Tomuto účelu má jako příklad posloužit i Caparo T1 - demonstruje schopnosti společnosti Caparo pomáhat výrobcům automobilů s omezováním emisí oxidů uhlíku u běžných silničních vozů, a to aplikováním principů návrhu nízkohmotnostních vozů.
Specifikace modelu Caparo T1 z oblasti formule 1: zrychlení 0-160 km/h za méně než 5 sekund, zastavení z rychlosti 160 km/h za méně než 3 sekundy, zrychlení z klidu na 100 km/h za ohromující 2,5 sekundy.
Foto: Caparo Vehicle Technologies