Po roce přísně tajného vývoje se Caparo T1, které má vizáž a výkonnost srovnatelnou s monoposty Formule 1, dočká v létě zahájení prodeje,
a to s novým a výkonnějším motorem, než bylo dříve uváděno. Výšší výkon se odrazí i na ceně vozu, která se bez daní bude pohybovat na úrovní 180000 liber šterlingů.
Zakázkový a lehoučký vůz Caparo T1 (jak jsme psali již dříve) dostane celohliníkobý motor V8 s objemem zvětšeným na 3,5 litru a atmosférickým plněním. Hmotnost motoru je menší než 100 kilogramů a motor dosahuje výkonu až 200 koní na litr objemu (tedy až 700 koní). Protože Caparo T1 si zachová nominální hmotnost 500 kg, bude potenciál poměru mezi výkonem a hmotností výrazně překračovat dříve avizovanou hodnotu 1000 koní na tunu.
Caparo T1 je navrženo a vyráběno společností Caparo Vehicle Technologies. Jde o společnost, zabývající se designem a návrhem výkonných vozů. Společnost byla založena rychle se rozvíjející skupinou Caparo Group a má za úkol vytvářet pokročilé produkty prošpikované technologií, nabízet materiálové inženýrství a designové služby pro automobilový průmysl, motorsport, letecký průmysl nebo zákazníky z řad lodních dopravců.
V kooperaci s možnostmi globálních výrobních kapacit hodlá Caparo napomoci rychlejšímu a masivnějšímu používání nízkohmotnostních kompozitních materiálů pro návrh struktur vozidel. Tomuto účelu má jako příklad posloužit i Caparo T1 - demonstruje schopnosti společnosti Caparo pomáhat výrobcům automobilů s omezováním emisí oxidů uhlíku u běžných silničních vozů, a to aplikováním principů návrhu nízkohmotnostních vozů.
Specifikace modelu Caparo T1 z oblasti formule 1: zrychlení 0-160 km/h za méně než 5 sekund, zastavení z rychlosti 160 km/h za méně než 3 sekundy, zrychlení z klidu na 100 km/h za ohromující 2,5 sekundy. Foto: Caparo Vehicle Technologies
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.