Po roce přísně tajného vývoje se Caparo T1, které má vizáž a výkonnost srovnatelnou s monoposty Formule 1, dočká v létě zahájení prodeje,
a to s novým a výkonnějším motorem, než bylo dříve uváděno. Výšší výkon se odrazí i na ceně vozu, která se bez daní bude pohybovat na úrovní 180000 liber šterlingů.
Zakázkový a lehoučký vůz Caparo T1 (jak jsme psali již dříve) dostane celohliníkobý motor V8 s objemem zvětšeným na 3,5 litru a atmosférickým plněním. Hmotnost motoru je menší než 100 kilogramů a motor dosahuje výkonu až 200 koní na litr objemu (tedy až 700 koní). Protože Caparo T1 si zachová nominální hmotnost 500 kg, bude potenciál poměru mezi výkonem a hmotností výrazně překračovat dříve avizovanou hodnotu 1000 koní na tunu.
Caparo T1 je navrženo a vyráběno společností Caparo Vehicle Technologies. Jde o společnost, zabývající se designem a návrhem výkonných vozů. Společnost byla založena rychle se rozvíjející skupinou Caparo Group a má za úkol vytvářet pokročilé produkty prošpikované technologií, nabízet materiálové inženýrství a designové služby pro automobilový průmysl, motorsport, letecký průmysl nebo zákazníky z řad lodních dopravců.
V kooperaci s možnostmi globálních výrobních kapacit hodlá Caparo napomoci rychlejšímu a masivnějšímu používání nízkohmotnostních kompozitních materiálů pro návrh struktur vozidel. Tomuto účelu má jako příklad posloužit i Caparo T1 - demonstruje schopnosti společnosti Caparo pomáhat výrobcům automobilů s omezováním emisí oxidů uhlíku u běžných silničních vozů, a to aplikováním principů návrhu nízkohmotnostních vozů.
Specifikace modelu Caparo T1 z oblasti formule 1: zrychlení 0-160 km/h za méně než 5 sekund, zastavení z rychlosti 160 km/h za méně než 3 sekundy, zrychlení z klidu na 100 km/h za ohromující 2,5 sekundy. Foto: Caparo Vehicle Technologies
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?