Čtyřdveřová Toyota Hybrid X

Jan Fiala, 25. března 2007, 20:00 Google+

Na autosalonu v Ženevě se odehrála světová premiéra nového konceptu Toyota Hybrid X - vozu, který se vyznačuje novým designem i využitím inovativních technologií, určených pro budoucí generace hybridních vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Crazy Soldier

Crazy Soldier | foto: Toyota

Sdílejte článek

Hybrid X je vizí budoucích automobilů, které budou ohleduplné k životnímu prostředí. V souladu se dlouhodobou strategií přístupu Toyoty k životnímu prostředí nabízí prostor moderního rodin ného vozu. Hybrid X dále rozšiřuje využití hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive, který se stal možností pro inovaci hybridních konceptů a umožňuje Toyotě dále posouvat hranice těchto vozů.

Hybrid X je navržen jako čtyřdveřový vůz, který je osazen čtyřmi sedačkami, kolem kterých nabízí otevřený prostor. Rozměry jsou podobné, jako u konvenčních rodinných vozů, s celkovou délkou 4500 mm a rozvorem 2800 mm. Šířka vozu je 1850 mm a výška 1440mm.

Nejvýraznějším prvkem exteriéru jsou dva rámy ve tvaru písmen U, které vynikají díky prosklení vozu a jsou tvořeny rámy nekonvenčních sloupků A a C. Při pohledu z ptačí perspektivy to pak vytváří dojem velkého písmene X - odtud pochází i název konceptu Hybrid X.

Díky sloupkům ve tvaru U získává Hybrid X skvělý aerodynamický tvar, který je dále vylepšen hladkými povrchovými liniemi a integrovaným zadním spoilerem vozu.

Současně rozsáhlé prosklené plochy radikálně zlepšují výhled z vozu a vytvářejí koncepci otevřeného prostoru s "průhledovými rámci" všemi směry, včetně pohledu vzhůru.

Přístupnost a inovace jsou vlastnosti, které Toyota získala použitím zadních dveří, které jsou uchyceny u C sloupku a otevírají se elektronicky stiskem tlačítka. Dynamiku jízdy podporují speciální litá kola o průměru 20 palců, která jsou obuta do nízkých pneumatik 225/40 R20.

Hladké a aerodynamické linie přední části vozu nejsou narušeny ani světlomety, které jsou integrovány do přístrojové desky a jsou tak umístěny uvnitř vozu. Tato světla, využívající technologii LED diod, jsou 'inteligentní' a zobrazují grafickou formou pomocí animací bezpečnostní informace chodcům nebo ostatním řidičům - například bezpečnostní odstup či údaje o zrychlení nebo brzdění.

Na zadní straně vozu formují koncová, na energii nenáročná LED světla další tvar písmene U a odrážejí tak tento hlavní designový prvek.

Uvnitř může řidič nastavovat prostředí ve voze, a to rozhraním, které oslovuje čtyři smysly - světlo, zvuk, dotek a chuť. Osvětlení vozu z LED diod nabízí množství iluminací a mění se v souladu s hudebním podkresem. Vzduch je osvěžován parfémem s jemným a relaxujícím aroma a využitím množství různých materiálů a povrchů v interiéru nabízí nejrůznější hmatové vjemy.

Elektronický řídící prvek je uprostřed vybaven obrazovkou, která ukazuje řidiči nejdůležitější informace o energi vozu, jejím proudění, spotřebě, zásobách a aktuálně zařazené rychlosti. Druhá obrazovka před řidičem pak nabízí ovládání navigace a možnost připojení Bluetooth zařízení.

Ve středové konzole je pak třetí obrazovka s dotykovým displejem, pomocí níž se ovládá nastavení prostředí vozu, audiosystém nebo klimatizace.

Na prostor nenáročné sedačky jsou tvarovány technologií vstřikováním pěny, díky čemuž je dosaženo komfortu a úspory hmotnosti. Aby mohli pasažéři na zadních sedačkách snáze komunikovat nebo pozorovat krajinu venku, jsou zadní sedačky natočitelné o 12 stupňů. 

Foto: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Čtyřdveřová Toyota Hybrid X

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

MotoGP

Španělsko: Češi bodují, Pešek druhý

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud