Na autosalonu v Ženevě se odehrála světová premiéra nového konceptu Toyota Hybrid X - vozu, který se vyznačuje novým designem i využitím inovativních technologií, určených pro budoucí generace hybridních vozů.
Hybrid X je vizí budoucích automobilů, které budou ohleduplné k životnímu prostředí. V souladu se dlouhodobou strategií přístupu Toyoty k životnímu prostředí nabízí prostor moderního rodin ného vozu. Hybrid X dále rozšiřuje využití hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive, který se stal možností pro inovaci hybridních konceptů a umožňuje Toyotě dále posouvat hranice těchto vozů.
Hybrid X je navržen jako čtyřdveřový vůz, který je osazen čtyřmi sedačkami, kolem kterých nabízí otevřený prostor. Rozměry jsou podobné, jako u konvenčních rodinných vozů, s celkovou délkou 4500 mm a rozvorem 2800 mm. Šířka vozu je 1850 mm a výška 1440mm.
Nejvýraznějším prvkem exteriéru jsou dva rámy ve tvaru písmen U, které vynikají díky prosklení vozu a jsou tvořeny rámy nekonvenčních sloupků A a C. Při pohledu z ptačí perspektivy to pak vytváří dojem velkého písmene X - odtud pochází i název konceptu Hybrid X.
Díky sloupkům ve tvaru U získává Hybrid X skvělý aerodynamický tvar, který je dále vylepšen hladkými povrchovými liniemi a integrovaným zadním spoilerem vozu.
Současně rozsáhlé prosklené plochy radikálně zlepšují výhled z vozu a vytvářejí koncepci otevřeného prostoru s "průhledovými rámci" všemi směry, včetně pohledu vzhůru.
Přístupnost a inovace jsou vlastnosti, které Toyota získala použitím zadních dveří, které jsou uchyceny u C sloupku a otevírají se elektronicky stiskem tlačítka. Dynamiku jízdy podporují speciální litá kola o průměru 20 palců, která jsou obuta do nízkých pneumatik 225/40 R20.
Hladké a aerodynamické linie přední části vozu nejsou narušeny ani světlomety, které jsou integrovány do přístrojové desky a jsou tak umístěny uvnitř vozu. Tato světla, využívající technologii LED diod, jsou 'inteligentní' a zobrazují grafickou formou pomocí animací bezpečnostní informace chodcům nebo ostatním řidičům - například bezpečnostní odstup či údaje o zrychlení nebo brzdění.
Na zadní straně vozu formují koncová, na energii nenáročná LED světla další tvar písmene U a odrážejí tak tento hlavní designový prvek.
Uvnitř může řidič nastavovat prostředí ve voze, a to rozhraním, které oslovuje čtyři smysly - světlo, zvuk, dotek a chuť. Osvětlení vozu z LED diod nabízí množství iluminací a mění se v souladu s hudebním podkresem. Vzduch je osvěžován parfémem s jemným a relaxujícím aroma a využitím množství různých materiálů a povrchů v interiéru nabízí nejrůznější hmatové vjemy.
Elektronický řídící prvek je uprostřed vybaven obrazovkou, která ukazuje řidiči nejdůležitější informace o energi vozu, jejím proudění, spotřebě, zásobách a aktuálně zařazené rychlosti. Druhá obrazovka před řidičem pak nabízí ovládání navigace a možnost připojení Bluetooth zařízení. Ve středové konzole je pak třetí obrazovka s dotykovým displejem, pomocí níž se ovládá nastavení prostředí vozu, audiosystém nebo klimatizace.
Na prostor nenáročné sedačky jsou tvarovány technologií vstřikováním pěny, díky čemuž je dosaženo komfortu a úspory hmotnosti. Aby mohli pasažéři na zadních sedačkách snáze komunikovat nebo pozorovat krajinu venku, jsou zadní sedačky natočitelné o 12 stupňů. Foto: Toyota
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?