Na autosalonu v Ženevě se odehrála světová premiéra nového konceptu Toyota Hybrid X - vozu, který se vyznačuje novým designem i využitím inovativních technologií, určených pro budoucí generace hybridních vozů.
Hybrid X je vizí budoucích automobilů, které budou ohleduplné k životnímu prostředí. V souladu se dlouhodobou strategií přístupu Toyoty k životnímu prostředí nabízí prostor moderního rodin ného vozu. Hybrid X dále rozšiřuje využití hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive, který se stal možností pro inovaci hybridních konceptů a umožňuje Toyotě dále posouvat hranice těchto vozů.
Hybrid X je navržen jako čtyřdveřový vůz, který je osazen čtyřmi sedačkami, kolem kterých nabízí otevřený prostor. Rozměry jsou podobné, jako u konvenčních rodinných vozů, s celkovou délkou 4500 mm a rozvorem 2800 mm. Šířka vozu je 1850 mm a výška 1440mm.
Nejvýraznějším prvkem exteriéru jsou dva rámy ve tvaru písmen U, které vynikají díky prosklení vozu a jsou tvořeny rámy nekonvenčních sloupků A a C. Při pohledu z ptačí perspektivy to pak vytváří dojem velkého písmene X - odtud pochází i název konceptu Hybrid X.
Díky sloupkům ve tvaru U získává Hybrid X skvělý aerodynamický tvar, který je dále vylepšen hladkými povrchovými liniemi a integrovaným zadním spoilerem vozu.
Současně rozsáhlé prosklené plochy radikálně zlepšují výhled z vozu a vytvářejí koncepci otevřeného prostoru s "průhledovými rámci" všemi směry, včetně pohledu vzhůru.
Přístupnost a inovace jsou vlastnosti, které Toyota získala použitím zadních dveří, které jsou uchyceny u C sloupku a otevírají se elektronicky stiskem tlačítka. Dynamiku jízdy podporují speciální litá kola o průměru 20 palců, která jsou obuta do nízkých pneumatik 225/40 R20.
Hladké a aerodynamické linie přední části vozu nejsou narušeny ani světlomety, které jsou integrovány do přístrojové desky a jsou tak umístěny uvnitř vozu. Tato světla, využívající technologii LED diod, jsou 'inteligentní' a zobrazují grafickou formou pomocí animací bezpečnostní informace chodcům nebo ostatním řidičům - například bezpečnostní odstup či údaje o zrychlení nebo brzdění.
Na zadní straně vozu formují koncová, na energii nenáročná LED světla další tvar písmene U a odrážejí tak tento hlavní designový prvek.
Uvnitř může řidič nastavovat prostředí ve voze, a to rozhraním, které oslovuje čtyři smysly - světlo, zvuk, dotek a chuť. Osvětlení vozu z LED diod nabízí množství iluminací a mění se v souladu s hudebním podkresem. Vzduch je osvěžován parfémem s jemným a relaxujícím aroma a využitím množství různých materiálů a povrchů v interiéru nabízí nejrůznější hmatové vjemy.
Elektronický řídící prvek je uprostřed vybaven obrazovkou, která ukazuje řidiči nejdůležitější informace o energi vozu, jejím proudění, spotřebě, zásobách a aktuálně zařazené rychlosti. Druhá obrazovka před řidičem pak nabízí ovládání navigace a možnost připojení Bluetooth zařízení. Ve středové konzole je pak třetí obrazovka s dotykovým displejem, pomocí níž se ovládá nastavení prostředí vozu, audiosystém nebo klimatizace.
Na prostor nenáročné sedačky jsou tvarovány technologií vstřikováním pěny, díky čemuž je dosaženo komfortu a úspory hmotnosti. Aby mohli pasažéři na zadních sedačkách snáze komunikovat nebo pozorovat krajinu venku, jsou zadní sedačky natočitelné o 12 stupňů. Foto: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.