Vůz, který lze dobíjet z elektrické sítě!

Jan Fiala, 23. března 2007, 18:45 Google+

Ford Edge, vybavený pohonnou jednotkou HySeries, je prvním vozem na světě, který disponuje hybridním pohonem a který lze při nabíjení jednoduše připojit k elektrické zásuvce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Edge

Edge | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Flexibilní architektura pohonné jednotky Fordu umožňuje ve voze použít nové technologie pohonu, aniž by bylo potřeba měnit návrh vozu a jeho ovládací systémy.

Technologie pohonu HySeries je schopna pracovat při použití palivového článku a malého benzinového nebo dieselového motoru jako generátoru elektrické energie.

Společnost Ford Motor Company představila první řiditelný hybridní vůz s palivovým článkem, který je možno připojit do elektické sítě, a to v Kansas City při příležitosti návštěvy její továrny prezidentem Spojených států amerických, Georgem W. Bushem.

Ve voze je využita kombinace palubního vodíkového palivového článku a lithium-ionových baterií. Díky využití pohonu HySeries je dosaženo kombinované spotřebě paliva, odpovídající spotřebě 5,7 l/100km. Při krátkých jízdách do 80 kilometrů za den se spotřeba sníží až na 2,94 l/100km.

Vůz získává energii z lithium-ionových baterií s napětím  336 voltů. Prvních 40km po nabití ujede vůz jen na elektrickou energii, získanou z baterií, a poté začne pracovat palivový článek, který baterie dobíjí. Díky tomu je možno ujet dalších 320 kilometrů (celkově 360 km) s nulovými emisemi škodlivin. Podle podmínek provozu lze však za určitých okolností prodloužit dojezd před dalším dobitím až na 640 kilometrů.

Ford Edge s pohonem HySeries může uhánět rychlostí až 136 km/h. Palubní nabíječka pracuje se střídavým napětím 110/220 voltů díky čemuž ji lze připojit k běžné domácí elektrické zásuvce.

Při vybití baterií na úroveň 40 procent se samočinně zapne vodíkový palivový článek a začne baetrie dobíjet. Jako u konvenčního automobilu pracuje článek až do spotřebování veškerého paliva (v tomto případě vodíku). U Fordu Edge HySeries je díky nádrži, naplněné pod tlakem 350 barů, možno převážet 4.5 kg vodíku.

Díky struktuře pohonné jednotky bylo dosaženo v porovnání s konvenčním palivovým článkem zmenšení velikosti, redukci hmotnosti a snížení nákladů, a to o více než 50 procent. Očekávána je také více než dvojnásobná životnost.

Foto: Ford Motor Company

Vytisknout

Diskuze: Vůz, který lze dobíjet z elektrické sítě!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Yaris

Toyota Yaris SR - výkon 131 koní!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud