Soutěží o auto roku je mnoho, ale na dubnovém autosalonu v New Yorku bude vyhlášeno nejlepší auto na celém světě. Do úzkého finále nominovala odborná porota jen tři vozy z desetičlenné skupiny a každý zastupuje jiný segment trhu.
Co se týče luxusních limuzín, rytířem ve zbroji se stal Lexus LS460, malé hatchbacky zastupuje kultovní Mini Cooper a rychlé sportovní vozy výbušné Audi TT. Nejde tak jen o souboj značek či modelů, jde o bitvu dílů trhu s osobními automobily. Před branami finále zůstaly takové vozy jako Mercedes CL, Audi Q7, Citroen C4 Picasso a jeho velký příbuzný C6.
Na Světové sportovní auto roku je nominována trojice Audi RS4, BMW 335i a Porsche 911 Turbo.
Na Světové ekologické auto roku trojice BMW Hydrogen 7, Mercedes-Benz E320 CDI Bluetec a Volkswagen Polo Bluemotion.
Dá se říci, že v nominovaných kategoriích vládnou německé automobilky, ale o titul vozu s nejlepším designem se s Němci poperou ještě Italové a Francouzi. Finálovou trojici tvoří Citroen C4 Picasso, Fiat Grande Punto a Audi TT.
Foto: Audi Press, BMW Group, Toyota
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?