Soutěží o auto roku je mnoho, ale na dubnovém autosalonu v New Yorku bude vyhlášeno nejlepší auto na celém světě. Do úzkého finále nominovala odborná porota jen tři vozy z desetičlenné skupiny a každý zastupuje jiný segment trhu.
Co se týče luxusních limuzín, rytířem ve zbroji se stal Lexus LS460, malé hatchbacky zastupuje kultovní Mini Cooper a rychlé sportovní vozy výbušné Audi TT. Nejde tak jen o souboj značek či modelů, jde o bitvu dílů trhu s osobními automobily. Před branami finále zůstaly takové vozy jako Mercedes CL, Audi Q7, Citroen C4 Picasso a jeho velký příbuzný C6.
Na Světové sportovní auto roku je nominována trojice Audi RS4, BMW 335i a Porsche 911 Turbo.
Na Světové ekologické auto roku trojice BMW Hydrogen 7, Mercedes-Benz E320 CDI Bluetec a Volkswagen Polo Bluemotion.
Dá se říci, že v nominovaných kategoriích vládnou německé automobilky, ale o titul vozu s nejlepším designem se s Němci poperou ještě Italové a Francouzi. Finálovou trojici tvoří Citroen C4 Picasso, Fiat Grande Punto a Audi TT.
Foto: Audi Press, BMW Group, Toyota
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?