Soutěží o auto roku je mnoho, ale na dubnovém autosalonu v New Yorku bude vyhlášeno nejlepší auto na celém světě. Do úzkého finále nominovala odborná porota jen tři vozy z desetičlenné skupiny a každý zastupuje jiný segment trhu.
Co se týče luxusních limuzín, rytířem ve zbroji se stal Lexus LS460, malé hatchbacky zastupuje kultovní Mini Cooper a rychlé sportovní vozy výbušné Audi TT. Nejde tak jen o souboj značek či modelů, jde o bitvu dílů trhu s osobními automobily. Před branami finále zůstaly takové vozy jako Mercedes CL, Audi Q7, Citroen C4 Picasso a jeho velký příbuzný C6.
Na Světové sportovní auto roku je nominována trojice Audi RS4, BMW 335i a Porsche 911 Turbo.
Na Světové ekologické auto roku trojice BMW Hydrogen 7, Mercedes-Benz E320 CDI Bluetec a Volkswagen Polo Bluemotion.
Dá se říci, že v nominovaných kategoriích vládnou německé automobilky, ale o titul vozu s nejlepším designem se s Němci poperou ještě Italové a Francouzi. Finálovou trojici tvoří Citroen C4 Picasso, Fiat Grande Punto a Audi TT.
Foto: Audi Press, BMW Group, ToyotaMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.