Soutěží o auto roku je mnoho, ale na dubnovém autosalonu v New Yorku bude vyhlášeno nejlepší auto na celém světě. Do úzkého finále nominovala odborná porota jen tři vozy z desetičlenné skupiny a každý zastupuje jiný segment trhu.
Co se týče luxusních limuzín, rytířem ve zbroji se stal Lexus LS460, malé hatchbacky zastupuje kultovní Mini Cooper a rychlé sportovní vozy výbušné Audi TT. Nejde tak jen o souboj značek či modelů, jde o bitvu dílů trhu s osobními automobily. Před branami finále zůstaly takové vozy jako Mercedes CL, Audi Q7, Citroen C4 Picasso a jeho velký příbuzný C6.
Na Světové sportovní auto roku je nominována trojice Audi RS4, BMW 335i a Porsche 911 Turbo.
Na Světové ekologické auto roku trojice BMW Hydrogen 7, Mercedes-Benz E320 CDI Bluetec a Volkswagen Polo Bluemotion.
Dá se říci, že v nominovaných kategoriích vládnou německé automobilky, ale o titul vozu s nejlepším designem se s Němci poperou ještě Italové a Francouzi. Finálovou trojici tvoří Citroen C4 Picasso, Fiat Grande Punto a Audi TT.
Foto: Audi Press, BMW Group, ToyotaS bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.