SSC Ultimate Aero TT a pokus o rekord

Jan Fiala, 18. března 2007, 21:05 Google+

SSC, výrobce exkluzivních supervozů, oznámil pokus o překonání rychlostního rekordu produkčních vozů, který se uskuteční 21. března letošního roku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Verve concept

Verve concept | foto: SSC

Sdílejte článek

Spolu se společností MKM Racing uzavře SSC úsek americké mezistátní dálnice 93 o délce 12 mil v okrese Elko County ve státě Nevada a pokusí se překonat rychlostní rekord produkčních vozů, který drží výkonem 407 km/h Bugatti Veyron. Společnost MKM Racing byla najata, aby dohlédla na bezpečnost pokusu a poskytla laserové měřiče rychlosti, které budou sloužit pro ověření dosažené rychlosti. Tyto přístroje měří rychlost s přesností 0,01 km/h.

Designový tým SSC pod vedením zakladatele a šéfdesignéra Jeroda Shelbyho strávil uplynulých 7 let prací na vývoji špičkového supervozu. Výsledkem je model Ultimate Aero TT, který dosahuje výkonu 1183 koní a točivého momentu 1512 Nm, a to díky motoru V8 s dvojitým přeplňováním. Ultimate Aero TT tak dosahuje vyššího výkonu, než jakýkoliv jiný produkční automobil na světě. Testování v aerodynamickém tunelu v zařízení NASA v Langley ve státě Virginia pomohlo k dosažení koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,357, což by mělo 1250 kg těžkému modelu Ultimate Aero TT umožnit dosažení rychlosti až 439 km/h.

Přesto zůstává Ultimate Aero TT nevšedně řiditelné, zachovávajíc si excelentně jemnou charakteristiku navzdory touze a schopnosti dlouhodobě podávat výkon při otáčkách v červeném poli. Vůz se pyšní veškerým komfortem, obvykle spojovaným s luxusními sedany, a nabízí kožený interiér se zákaznickými sedačkami Recaro, prémiový soundsystém s 10 reproduktory, přehrávačem DVD, navigací a couvací kamerou, a možnost z kabiny ovládat světlou výšku vozu, kdy řidič může zvednout přední spoiler o 10 cm a snížit tak riziko jeho poškození na nerovných silnicích.

Foto: SSC

Vytisknout

Diskuze: SSC Ultimate Aero TT a pokus o rekord

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot

Designová soutěž společnosti Peugeot

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud