SSC, výrobce exkluzivních supervozů, oznámil pokus o překonání rychlostního rekordu produkčních vozů, který se uskuteční 21. března letošního roku.
Spolu se společností MKM Racing uzavře SSC úsek americké mezistátní dálnice 93 o délce 12 mil v okrese Elko County ve státě Nevada a pokusí se překonat rychlostní rekord produkčních vozů, který drží výkonem 407 km/h Bugatti Veyron. Společnost MKM Racing byla najata, aby dohlédla na bezpečnost pokusu a poskytla laserové měřiče rychlosti, které budou sloužit pro ověření dosažené rychlosti. Tyto přístroje měří rychlost s přesností 0,01 km/h.
Designový tým SSC pod vedením zakladatele a šéfdesignéra Jeroda Shelbyho strávil uplynulých 7 let prací na vývoji špičkového supervozu. Výsledkem je model Ultimate Aero TT, který dosahuje výkonu 1183 koní a točivého momentu 1512 Nm, a to díky motoru V8 s dvojitým přeplňováním. Ultimate Aero TT tak dosahuje vyššího výkonu, než jakýkoliv jiný produkční automobil na světě. Testování v aerodynamickém tunelu v zařízení NASA v Langley ve státě Virginia pomohlo k dosažení koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,357, což by mělo 1250 kg těžkému modelu Ultimate Aero TT umožnit dosažení rychlosti až 439 km/h.
Přesto zůstává Ultimate Aero TT nevšedně řiditelné, zachovávajíc si excelentně jemnou charakteristiku navzdory touze a schopnosti dlouhodobě podávat výkon při otáčkách v červeném poli. Vůz se pyšní veškerým komfortem, obvykle spojovaným s luxusními sedany, a nabízí kožený interiér se zákaznickými sedačkami Recaro, prémiový soundsystém s 10 reproduktory, přehrávačem DVD, navigací a couvací kamerou, a možnost z kabiny ovládat světlou výšku vozu, kdy řidič může zvednout přední spoiler o 10 cm a snížit tak riziko jeho poškození na nerovných silnicích.
Foto: SSC
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?