SSC, výrobce exkluzivních supervozů, oznámil pokus o překonání rychlostního rekordu produkčních vozů, který se uskuteční 21. března letošního roku.
Spolu se společností MKM Racing uzavře SSC úsek americké mezistátní dálnice 93 o délce 12 mil v okrese Elko County ve státě Nevada a pokusí se překonat rychlostní rekord produkčních vozů, který drží výkonem 407 km/h Bugatti Veyron. Společnost MKM Racing byla najata, aby dohlédla na bezpečnost pokusu a poskytla laserové měřiče rychlosti, které budou sloužit pro ověření dosažené rychlosti. Tyto přístroje měří rychlost s přesností 0,01 km/h.
Designový tým SSC pod vedením zakladatele a šéfdesignéra Jeroda Shelbyho strávil uplynulých 7 let prací na vývoji špičkového supervozu. Výsledkem je model Ultimate Aero TT, který dosahuje výkonu 1183 koní a točivého momentu 1512 Nm, a to díky motoru V8 s dvojitým přeplňováním. Ultimate Aero TT tak dosahuje vyššího výkonu, než jakýkoliv jiný produkční automobil na světě. Testování v aerodynamickém tunelu v zařízení NASA v Langley ve státě Virginia pomohlo k dosažení koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,357, což by mělo 1250 kg těžkému modelu Ultimate Aero TT umožnit dosažení rychlosti až 439 km/h.
Přesto zůstává Ultimate Aero TT nevšedně řiditelné, zachovávajíc si excelentně jemnou charakteristiku navzdory touze a schopnosti dlouhodobě podávat výkon při otáčkách v červeném poli. Vůz se pyšní veškerým komfortem, obvykle spojovaným s luxusními sedany, a nabízí kožený interiér se zákaznickými sedačkami Recaro, prémiový soundsystém s 10 reproduktory, přehrávačem DVD, navigací a couvací kamerou, a možnost z kabiny ovládat světlou výšku vozu, kdy řidič může zvednout přední spoiler o 10 cm a snížit tak riziko jeho poškození na nerovných silnicích.
Foto: SSC
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.