Honda představila model konceptu, která má reprezentovat představcu Hondy o tom, jak by mohly vypadat hybridní vozy budoucnosti.
Koncept malého hybridního sportovního vozu Honda Small Hybrid Sports je designovou studií a představuje unikátní spojení pokročilé technologie ohleduplné k životnímu prostředí, vzrušující styling a zábavnou jízdní charakteristiku. Jde o světovou premiéru tohoto modelu, který byl koncipován designovým studiem ve společnosti Honda R&D Europe, která má sídlo v německém městě Offenbach.
Koncept Small Hybrid Sports je postaven na malé podvozkové platformě s pohonem předních kol a je poháněn motorem Honda IMA. Jde o čtyřválcový benzinový motor, kombinovaný s elektrickým hybridním systémem a výkon motoru je na kola přenášen převodovkou CVT s plynule proměnným převodem. Koncept představuje jeden ze způsobů, jak navrhnout vůz, jehož provoz má nízké dopady na životní prostředí a přitom nabízí řidiči požitek z jízdy tak, jak se od kompaktních sportovních vozů očekává.
Aerodynamický design je charakterizován zakřivenými plochami s jasnými konturami, se kterými kontrastují ostré lomené hrany. Na konceptu jsou patrné krátké převevisy karoserie jak vepředu, tak vzadu, a rozměrná kola jsou umístěna až v rozích karoserie, těsně obepnuta blatníky. To ještě více zdůrazňuje dramatický vzhled tohoto sportovního kupé. Výrazný předek vozu ve tvaru šípu se vyznačuje vstupem vzduchu s maximální šířkou, evokujícím příbuznost s rodinou Civic. Přední maska přechází do výrazně vystupující středové části s logem 'H'.
Plynulé linie konceptu jsou tvořeny strmě ustupujícím předním sklem, které končí až nad hlavami cestujících a přímo navazuje na jednodílnou skleněnou střechu. Ta pak plynule přechází vzad a dává profilu vozu dynamický styling. Střecha je zakončena výrazným a futuristickým zadním čelem 3D tvaru s konkávním elementem, který tak tvoří další vertikální okno. V základně tohoto okna najdeme další výrazný prvek - 'plovoucí' koncová světla z LED diod. Koncová světla procházejí plnou šířkou vozu. Uprostřed zadní části se skleněný zadní panel rozšiřuje a nese v sobě osvětlenou desku s názvem konceptu 'Small Hybrid Sports'.
Koncept Hybrid Sports je vybaven pneumatikami o rozměru 165/60, které jsou montovány na zajímavé ráfky o průměru 20 palců. Díky rozměrům kol má koncept nízký valivý odpor a přitom si uchovává sportovní schopnosti.
Kompaktní vnější rozměry propůjčují vozu hbitost, agilní výkonnost na silnici a pomáhají zajistit také dobrý poměr mezi výkonem motoru a hmotností vozu. Rozměry jsou 4000 mm na délku, 1270 mm na výšku a 1760 mm na šířku, při rozvoru 2350 mm. Spolu se sportovním podvozkem tak je vůz stabilní a vyznačuje se předvídatelnou charakteristikou ovládání.
Karoserie je aerodynamicky efektivní a přitom kompaktní. Namísto obvyklých vnějších zpětných zrcátek jsou na voze použity digitální kamery.
Foto: Honda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.