V roce 2003, kdy se začal Phantom prodávat, byl jeho objev na trhu průlomem. Luxusní auto s retro prvky značku znovu oživilo a přivedlo k ní nové zákazníky.
O čtyři roky později můžeme říci, že se Phantom skutečně podařil. Jeho jedinými konkurenty jsou Bentley a Maybach, a stále je jasnou volbou bohatých - jak je vidět z toho, že se prodal už třítisící kus.
Šťastným majitelem, přesněji řečeno majitelkou kusu s pořadovým číslem 3000 je Londýňakna, paní Tchenguiz-Imerman. Shodou okolností jí klíčky od auta předal nejúspěšnější prodejce značky Rolls Royce, Stephen Foulds, který prodal již 130 luxusních korábů. Paní Tchenguiz-Imerman při malé slavnosti převzala klíče od svého Phantomu v provedení Diamond Black z rukou předsedy představenstva Rolls Royce Iana Robertsona. Vyjímečnost jejího vozu však navenek připomíná pouze tabulka s pořadovým číslem 3000 v přihrádce na rukavice.
Foto: Rolls Royce
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?