Trojková řada od Bmw se znakem „M“ na víku kufru byla vždy něčím výjimečným, fanoušci čekají na nástupce jako na smilování, proto Bmw připravilo koncept M3, představený tento týden v Ženevě.
Je to již více jak 20 let, kdy z výrobní linky sjela první E30 M3, ve své době si získala takovou popularitu, že dnes je považována za legendu. U jejich nástupců to nebylo jinak, E36 i E46 M3 vyrazí dech každému kdo usedne za její volant. Není potom divu, že na budoucí M3 se čeká jako na smilování.
E92 coupé M3 chystá především změnu pod kapotou, fanoušci řadových šestiválců si budou muset zvyknout na atmosférický osmiválcový agregát o obsahu 4,0 litru a výkonu neskutečných 420 koní, což je v přepočtu na litr více jak u současné M5 nebo M6.
Koncept, který představí automobilka na ženevském autosalonu není ještě finální verze, nicméně můžete si tak udělat obrázek o budoucí M3. Oproti klasickému kupé nabrala mnohem agresivnější vzhled, všechny blatníky se nafoukly do stran a k tomu se přizpůsobil přední nárazník s velkými otvory pro dostatečné chlazení motoru, navazující boční linie a zadní nárazník s difuzorem a čtyřmi koncovkami, podobně jako u současné M3. Zajímavostí je také karbonová struktura střechy snižující hmotnost a těžiště vozu, beroucí si příklad z M6 coupé.
Jedinou výtkou v naši redakci byla vyboulená kapota a zpětná zrcátka na dvou nožičkách. Koncept obouvá 19-ti palcová kola osazena na zesílených a širších nápravách pro dokonalou stabilitu vozu. Výkon bude přenášen před manuální, či automatickou převodovku SMG s možností řazení + a -. Konečná podoba M3 a její zahájení prodeje je naplánována až na začátek roku 2008, nezbývá nám tedy nic jiného než dále čekat.
zdroj: bmw
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?