Trojková řada od Bmw se znakem „M“ na víku kufru byla vždy něčím výjimečným, fanoušci čekají na nástupce jako na smilování, proto Bmw připravilo koncept M3, představený tento týden v Ženevě.
Je to již více jak 20 let, kdy z výrobní linky sjela první E30 M3, ve své době si získala takovou popularitu, že dnes je považována za legendu. U jejich nástupců to nebylo jinak, E36 i E46 M3 vyrazí dech každému kdo usedne za její volant. Není potom divu, že na budoucí M3 se čeká jako na smilování.
E92 coupé M3 chystá především změnu pod kapotou, fanoušci řadových šestiválců si budou muset zvyknout na atmosférický osmiválcový agregát o obsahu 4,0 litru a výkonu neskutečných 420 koní, což je v přepočtu na litr více jak u současné M5 nebo M6.
Koncept, který představí automobilka na ženevském autosalonu není ještě finální verze, nicméně můžete si tak udělat obrázek o budoucí M3. Oproti klasickému kupé nabrala mnohem agresivnější vzhled, všechny blatníky se nafoukly do stran a k tomu se přizpůsobil přední nárazník s velkými otvory pro dostatečné chlazení motoru, navazující boční linie a zadní nárazník s difuzorem a čtyřmi koncovkami, podobně jako u současné M3. Zajímavostí je také karbonová struktura střechy snižující hmotnost a těžiště vozu, beroucí si příklad z M6 coupé.
Jedinou výtkou v naši redakci byla vyboulená kapota a zpětná zrcátka na dvou nožičkách. Koncept obouvá 19-ti palcová kola osazena na zesílených a širších nápravách pro dokonalou stabilitu vozu. Výkon bude přenášen před manuální, či automatickou převodovku SMG s možností řazení + a -. Konečná podoba M3 a její zahájení prodeje je naplánována až na začátek roku 2008, nezbývá nám tedy nic jiného než dále čekat.
zdroj: bmw
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.