Vůz pro pohár FIA GT1 - Koenigsegg CCGT

Jan Fiala, 8. března 2007, 18:55 Google+

Výkon motoru musel být snížen na 600+ koní, aby byly plněny závodní předpisy FIA - to je asi nejzajímavější údaj, kterým lze uvodit strohou informaci, že Koenigsegg vyvinul a vyrobil nový závodní vůz CCGT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Favorit

Favorit | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Tento vůz vychází z produkčního modelu CC. Model CCGT plní všechny předpisy ACO a FIA GT1.

Motor CCGT vychází z produkční pohonné jednotky modelu Koenigsegg CCX. Motor oproti produkční verzi disponuje větším zdvihovým objemem 5,0 litrů, odstraněno však bylo přeplňování.

Předpokládá se, že spolehlivost závodní verze motoru bude výjimečně vysoká, a to proto, že motor vychází z prověřené produkční jednotky, která již prokázala svou spolehlivost a odolnost, a která disponuje proti závodnímu motoru významně vyšším výkonem.

Minimální hmotnost závodních vozů GTI je 1100 kg a většina výrobců má potíže s tím, aby dosáhli takto nízké hmotnosti vozu. Proto obvykle závodní vozy procházejí rozsáhlou odtučňovací kůrou, aby se dosáhlo potřebné redukce hmotnosti.

Díky faktu, že vozy Koenigsegg CC jsou velmi lehké a tuhé již v běžné produkční verzi, váží závodní model CCGT necelých 1000 kg. To umožňuje inženýrům použít dodatečnou zátěž 100 kg kdekoliv uvnitř vozu, aby vůz jednak splnil požadavky předpisů, a přitom se dosáhlo co nejlepšího rozložení hmotnosti s ohledem na aktuálně vyžadovaný setup. V závodech by to vozům Koenigsegg mělo poskytnout zajímavou soutěžní výhodu proti konkurenci.

Model CCGT má velmi krátké přesahy karoserie, což může být problémem v okamžiku, kdy je potřeba generovat dostatek aerodynamické přítlačné síly. Koenigsegg věří, že dalším vývojem všestranného konceptu řady CC, který se vyznačuje hladkým designem, se podařilo vytvořit unikátní aerodynamický balíček s překvapivě velkou úrovní generované přítlačné síly, kombinované do velmi kompatkní podoby a optimálním rozložením hmotnosti. Protože má vůz CCGT krátkou celkovou délku a nízkou hmotnost, a přitom disponuje potřebnou šířkou i délkou, vyžadovanou předpisy, je vůz nadán ve srovnání s konkurenty skvělou agilitou. To by se mělo pozitivně projevit v závodních bitvách.

Vývojový tým vozu Koenigsegg CCGT, který vede Dag Boelenius, odvedl při úpravě modelu CC na závodní CCGT skvělou práci.

Závodní motor byl vyvinut inženýry Koenigseggu vlastními silami, a to paralelně při vývoji produkční pohonné jednotky. Podporu při vývoji poskytl též Anders Hoglund ze společnosti Cargine engineering a JP Motorsport.

Foto: Koenigsegg

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vůz pro pohár FIA GT1 - Koenigsegg CCGT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

MG6

MG se vrací ke kořenům, nový model je především o sportovní jízdě

Jetta VS7

Jetta, levný Volkswagen, ukázala naživo všechny modely, dali byste jim šanci?

Ilustrační foto

Ceny aut opět porostou. Na co potřebují automobilky více peněz?

Sabra GT Coupe 1964

Sabra Sport GT: První sporťák z Izraele měl stylu na rozdávání, jaký byl však jeho osud?

GMV-2

Nejbizarnější sovětský stroj? Auto z proudového bombardéru vzniklo v garáži

Landwind X7

Land Rover vyhrál soud s čínskou kopií. Jde ale opravdu o výhru západu?

reklama
reklama

Doporučujeme

Twingo

Renault Twingo – Malý hráč na velkém poli

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen potichu odhalil nové logo, téměř nikdo si ho ale nevšiml

  2. Nejdražší auto světa byla jen replika? Úchvatné Bugatti usvědčilo video z konce výstavy

  3. Nejvhodnější nové vozy v jednotlivých segmentech vybrala hvězda Top Gear

  4. Motorka křížená s Lamborghini? Tahle výstřední hračka ukrývá V8 a 445 koní

  5. Nová Škoda Octavia dorazí ještě letos, oslaví tak 60. výročí modelu

  6. Nejbizarnější sovětský stroj? Auto z proudového bombardéru vzniklo v garáži

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud