Vůz pro pohár FIA GT1 - Koenigsegg CCGT

Jan Fiala, 8. března 2007, 18:55 Google+

Výkon motoru musel být snížen na 600+ koní, aby byly plněny závodní předpisy FIA - to je asi nejzajímavější údaj, kterým lze uvodit strohou informaci, že Koenigsegg vyvinul a vyrobil nový závodní vůz CCGT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Favorit

Favorit | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Tento vůz vychází z produkčního modelu CC. Model CCGT plní všechny předpisy ACO a FIA GT1.

Motor CCGT vychází z produkční pohonné jednotky modelu Koenigsegg CCX. Motor oproti produkční verzi disponuje větším zdvihovým objemem 5,0 litrů, odstraněno však bylo přeplňování.

Předpokládá se, že spolehlivost závodní verze motoru bude výjimečně vysoká, a to proto, že motor vychází z prověřené produkční jednotky, která již prokázala svou spolehlivost a odolnost, a která disponuje proti závodnímu motoru významně vyšším výkonem.

Minimální hmotnost závodních vozů GTI je 1100 kg a většina výrobců má potíže s tím, aby dosáhli takto nízké hmotnosti vozu. Proto obvykle závodní vozy procházejí rozsáhlou odtučňovací kůrou, aby se dosáhlo potřebné redukce hmotnosti.

Díky faktu, že vozy Koenigsegg CC jsou velmi lehké a tuhé již v běžné produkční verzi, váží závodní model CCGT necelých 1000 kg. To umožňuje inženýrům použít dodatečnou zátěž 100 kg kdekoliv uvnitř vozu, aby vůz jednak splnil požadavky předpisů, a přitom se dosáhlo co nejlepšího rozložení hmotnosti s ohledem na aktuálně vyžadovaný setup. V závodech by to vozům Koenigsegg mělo poskytnout zajímavou soutěžní výhodu proti konkurenci.

Model CCGT má velmi krátké přesahy karoserie, což může být problémem v okamžiku, kdy je potřeba generovat dostatek aerodynamické přítlačné síly. Koenigsegg věří, že dalším vývojem všestranného konceptu řady CC, který se vyznačuje hladkým designem, se podařilo vytvořit unikátní aerodynamický balíček s překvapivě velkou úrovní generované přítlačné síly, kombinované do velmi kompatkní podoby a optimálním rozložením hmotnosti. Protože má vůz CCGT krátkou celkovou délku a nízkou hmotnost, a přitom disponuje potřebnou šířkou i délkou, vyžadovanou předpisy, je vůz nadán ve srovnání s konkurenty skvělou agilitou. To by se mělo pozitivně projevit v závodních bitvách.

Vývojový tým vozu Koenigsegg CCGT, který vede Dag Boelenius, odvedl při úpravě modelu CC na závodní CCGT skvělou práci.

Závodní motor byl vyvinut inženýry Koenigseggu vlastními silami, a to paralelně při vývoji produkční pohonné jednotky. Podporu při vývoji poskytl též Anders Hoglund ze společnosti Cargine engineering a JP Motorsport.

Foto: Koenigsegg

Vytisknout

Diskuze: Vůz pro pohár FIA GT1 - Koenigsegg CCGT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Twingo

Renault Twingo – Malý hráč na velkém poli

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud