Vůz pro pohár FIA GT1 - Koenigsegg CCGT

Jan Fiala, 8. března 2007, 18:55 Google+

Výkon motoru musel být snížen na 600+ koní, aby byly plněny závodní předpisy FIA - to je asi nejzajímavější údaj, kterým lze uvodit strohou informaci, že Koenigsegg vyvinul a vyrobil nový závodní vůz CCGT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Favorit

Favorit | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Tento vůz vychází z produkčního modelu CC. Model CCGT plní všechny předpisy ACO a FIA GT1.

Motor CCGT vychází z produkční pohonné jednotky modelu Koenigsegg CCX. Motor oproti produkční verzi disponuje větším zdvihovým objemem 5,0 litrů, odstraněno však bylo přeplňování.

Předpokládá se, že spolehlivost závodní verze motoru bude výjimečně vysoká, a to proto, že motor vychází z prověřené produkční jednotky, která již prokázala svou spolehlivost a odolnost, a která disponuje proti závodnímu motoru významně vyšším výkonem.

Minimální hmotnost závodních vozů GTI je 1100 kg a většina výrobců má potíže s tím, aby dosáhli takto nízké hmotnosti vozu. Proto obvykle závodní vozy procházejí rozsáhlou odtučňovací kůrou, aby se dosáhlo potřebné redukce hmotnosti.

Díky faktu, že vozy Koenigsegg CC jsou velmi lehké a tuhé již v běžné produkční verzi, váží závodní model CCGT necelých 1000 kg. To umožňuje inženýrům použít dodatečnou zátěž 100 kg kdekoliv uvnitř vozu, aby vůz jednak splnil požadavky předpisů, a přitom se dosáhlo co nejlepšího rozložení hmotnosti s ohledem na aktuálně vyžadovaný setup. V závodech by to vozům Koenigsegg mělo poskytnout zajímavou soutěžní výhodu proti konkurenci.

Model CCGT má velmi krátké přesahy karoserie, což může být problémem v okamžiku, kdy je potřeba generovat dostatek aerodynamické přítlačné síly. Koenigsegg věří, že dalším vývojem všestranného konceptu řady CC, který se vyznačuje hladkým designem, se podařilo vytvořit unikátní aerodynamický balíček s překvapivě velkou úrovní generované přítlačné síly, kombinované do velmi kompatkní podoby a optimálním rozložením hmotnosti. Protože má vůz CCGT krátkou celkovou délku a nízkou hmotnost, a přitom disponuje potřebnou šířkou i délkou, vyžadovanou předpisy, je vůz nadán ve srovnání s konkurenty skvělou agilitou. To by se mělo pozitivně projevit v závodních bitvách.

Vývojový tým vozu Koenigsegg CCGT, který vede Dag Boelenius, odvedl při úpravě modelu CC na závodní CCGT skvělou práci.

Závodní motor byl vyvinut inženýry Koenigseggu vlastními silami, a to paralelně při vývoji produkční pohonné jednotky. Podporu při vývoji poskytl též Anders Hoglund ze společnosti Cargine engineering a JP Motorsport.

Foto: Koenigsegg

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vůz pro pohár FIA GT1 - Koenigsegg CCGT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130

TEST: Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 - Mistr v praktičnosti, který se neztratí ani na dálnici

Fotografie z loňského ročníku ankety Zlatý volant

Chcete ovlivnit výsledky ankety Zlatý volant? Máte poslední šanci!

Škoda Scala

Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

Toyota Hilux vyhrála Rally Dakar. Je to i poprvé, kdy v jihoamerické éře Dakaru zvítězil vůz poháněný benzínem.

Toyota Hilux zazářila na rallye Dakar! Poprvé tak zvítězil vůz na benzín

Mitsubishi Space Star Invite 1.2 MT

TEST: Mitsubishi Space Star Invite 1.2 MT - Japonský tříválec překvapuje živostí

Polski Fiat 126p

Maluch na měření výkonu? Polský prcek s italským původem překvapil výsledkem

reklama
reklama

Doporučujeme

Twingo

Renault Twingo – Malý hráč na velkém poli

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. MAZ 7904 - Největší sovětské monstrum mělo zastrašovat Američany

  2. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  3. Pioneer přišel s elegantním způsobem, jak proměnit mobil v nadupaný infotainment systém

  4. ARO 16 - Rumunskému crossoveru nepřála doba a manželka diktátora

  5. Pohon 4x4 na sněhu: Může vám pomoci i s brzděním?

  6. Pět působivých konceptů Lada, které mohly ohromit svět. Nikdy však nedostaly šanci

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud