Výkon motoru musel být snížen na 600+ koní, aby byly plněny závodní předpisy FIA - to je asi nejzajímavější údaj, kterým lze uvodit strohou informaci, že Koenigsegg vyvinul a vyrobil nový závodní vůz CCGT.
Tento vůz vychází z produkčního modelu CC. Model CCGT plní všechny předpisy ACO a FIA GT1.
Motor CCGT vychází z produkční pohonné jednotky modelu Koenigsegg CCX. Motor oproti produkční verzi disponuje větším zdvihovým objemem 5,0 litrů, odstraněno však bylo přeplňování.
Předpokládá se, že spolehlivost závodní verze motoru bude výjimečně vysoká, a to proto, že motor vychází z prověřené produkční jednotky, která již prokázala svou spolehlivost a odolnost, a která disponuje proti závodnímu motoru významně vyšším výkonem.
Minimální hmotnost závodních vozů GTI je 1100 kg a většina výrobců má potíže s tím, aby dosáhli takto nízké hmotnosti vozu. Proto obvykle závodní vozy procházejí rozsáhlou odtučňovací kůrou, aby se dosáhlo potřebné redukce hmotnosti.
Díky faktu, že vozy Koenigsegg CC jsou velmi lehké a tuhé již v běžné produkční verzi, váží závodní model CCGT necelých 1000 kg. To umožňuje inženýrům použít dodatečnou zátěž 100 kg kdekoliv uvnitř vozu, aby vůz jednak splnil požadavky předpisů, a přitom se dosáhlo co nejlepšího rozložení hmotnosti s ohledem na aktuálně vyžadovaný setup. V závodech by to vozům Koenigsegg mělo poskytnout zajímavou soutěžní výhodu proti konkurenci.
Model CCGT má velmi krátké přesahy karoserie, což může být problémem v okamžiku, kdy je potřeba generovat dostatek aerodynamické přítlačné síly. Koenigsegg věří, že dalším vývojem všestranného konceptu řady CC, který se vyznačuje hladkým designem, se podařilo vytvořit unikátní aerodynamický balíček s překvapivě velkou úrovní generované přítlačné síly, kombinované do velmi kompatkní podoby a optimálním rozložením hmotnosti. Protože má vůz CCGT krátkou celkovou délku a nízkou hmotnost, a přitom disponuje potřebnou šířkou i délkou, vyžadovanou předpisy, je vůz nadán ve srovnání s konkurenty skvělou agilitou. To by se mělo pozitivně projevit v závodních bitvách.
Vývojový tým vozu Koenigsegg CCGT, který vede Dag Boelenius, odvedl při úpravě modelu CC na závodní CCGT skvělou práci.
Závodní motor byl vyvinut inženýry Koenigseggu vlastními silami, a to paralelně při vývoji produkční pohonné jednotky. Podporu při vývoji poskytl též Anders Hoglund ze společnosti Cargine engineering a JP Motorsport.
Foto: Koenigsegg
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.