Koenigsegg CCXR Bio-Power

Jan Fiala, 7. března 2007, 17:10 Google+

Když hovoříme o sportovních supervozech, jednou z posledních myšlenek, které se nám honí hlavou, je obvykle ohleduplnost takových vozů k životnímu prostředí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Felicia Fun

Felicia Fun | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Přestože nevelká a zcela exkluzivní produkce vozů Koenigsegg jen stěží negativně ovlivní globální problémy lidstva s emisemi škodlivých plynů, obzvláště oxidu uhličitého, je chvályhodné a neuvěřitelné, že i takováto nevelká společnost s vyhraněnou produktovou řadou vozů, jakou je Koenigsegg, se snaží vyvíjet výrobky, které dbají na kvalitu životního prostředí.

Plněním této zásadové a pokrokové strategie se však Koenigseggu podařilo vyvinout novinku - model CCXR, spalující biopalivo E85. Tento vůz je přátelský k životnímu prostředí a dosahuje dokonce ještě lepších výkonů, než standardní model CCX.

Těchto dvou, na první pohled protichůdných, výsledků bylo možno dosáhnout díky faktu, že ethanol, obsažený jako složka směsného paliva E85, má pozitivní vliv na chlazení spalovacích prostorů motoru, a také má vyšší oktanové číslo (přesahující hodnotu 100 oktanů), díky čemuž je možno jeho spaluváním získat vyšší výkon.

S ohledem na skutečnost, že biopalivo má vyšší oktanové číslo a chladicí charakteristiku, narostl výkon motoru až na hodnotu 1018 koní v 7200 otáčkách za minutu. Maximum točivého momentu činí 1060 Nm v 6100 otáčkách.

Je přirozené očekávat, že motor, optimalizovaný pro biopalivo E85, dosahuje podstaného navýšení výkonu oproti verzi stejného motoru,  určené pro provoz pouze na benzín. Přesto však fakt, jak moc narostl výkon motoru, překvapil dokonce i samotné inženýry Koenigseggu.

Ve shodě s dlouhodobou strategií Koenigseggu je možno upravit všechny dříve vyrobené modely CCXs. Úpravu těchto vozů  na spalování biopaliva E85 provádí přímo továrna Koenigsegg a každý zákazník tak má možnost využít výkonových i ekologických předností tohoto úžasného a přitom k přírodě ohleduplného paliva.

Upgrade CCXR Biofuel byl vyvinut vlastními silami na dynamometru společnosti Koenigsegg. Na práci se podíleli kvalifikovaní technici a inženýři Koenigseggu, vedeni trojicí Christian Koenigsegg, Marco Garver a Anders Hoglund - ten pracuje pro partnerskou firmu Koenigseggu, společnost Cargine Engineering.

Překvapivá je skutečnost, že Koenigsegg CCXR je prvním vyráběným homologovaným vozem s výkonem přes 1000 koní.

Foto: Koenigsegg

Vytisknout

Diskuze: Koenigsegg CCXR Bio-Power

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Benz EQV

Test: Luxus pro sedum pasažérů a žádné lokální emise, to je Mercedes Benz EQV 300 L

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

Tesla Model S Plaid

Z nuly na sto za neuvěřitelné dvě vteřiny? Musk představil Teslu Model S Plaid

Emise CO2

Dieselgate u PSA? Přinášíme prohlášení k soudnímu šetření týkajícímu se emisí dieselových motorů ve Francii

Ilustrační foto

Ford zavedl zdarma chytrou aplikaci. Řadě majitelů udělá radost

Seat Alhambra modelového roku 2022 bude dostupný s motorem 1.4 TSI 110 kW (150 k) a výbavou Xcellence za 964 900 Kč

Seat vrací v Česku do prodeje model, po kterém lidé volali, diesel ale bohužel nenajdou

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Ojetá auta zdražila. Průměrný Superb o 16.159 Kč, Octavii koupíte v průměru za 273.000 Kč

reklama

Doporučujeme

Corvette

Chevrolet v Ženevě slaví úspěchy v LeMans

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dieselgate u PSA? Přinášíme prohlášení k soudnímu šetření týkajícímu se emisí dieselových motorů ve Francii

  2. Test: Luxus pro sedum pasažérů a žádné lokální emise, to je Mercedes Benz EQV 300 L

  3. V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

  4. Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

  5. Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

  6. Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud