Phaeton V6 TDI splňuje standard EU 5

Phaeton
Phaeton, foto: Volkswagen
Martin Hájek 6. března 2007 10:51
Sdílej:

Na Mezinárodním ženevském autosalonu Volkswagen představuje novou generaci modelu Phaeton s řadou technických zdokonalení. Modifikace a nové prvky výbavy budou od počátku května zaváděny do běžné produkce. Na český trh přijde Phaeton V6 TDI v průběhu léta.

Nový motor V6 TDI Nový agregát V6 TDI s výkonem 171 kW/233 k je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které splňují podmínky standardu Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009. Zásadním požadavkem ve srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 %. Nový Phaeton V6 TDI plní tyto požadavky díky novému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail o výkonu 171 kW (233 k). Na český trh přijde Phaeton V6 TDI v průběhu léta.

V porovnání s nyní již "odstupujícím" motorem V6 TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 litrů na 100 km rozhodně ne na úkor zvýšení spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259g/km je na vůz luxusní třídy také neobyčejně nízká. Rovněž jízdní výkony sériové verze Phaetonu V6 TDI s pohonem všech čtyř kol dosahující nyní rychlosti 236 km/h se zdokonalily. Alternativou agregátu TDI u nové verze Phaetonu jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).

Technické novinky Technická zdokonalení a nové systémy poprvé implementované v novém modelu Phaeton sestávají kromě motoru V6 TDI ze systému pro sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu "Front Scan", který je  integrovaný do  aktivního tempomatu ACC (Active Cruise Control) a asistentu při změně jízdního pruhu "Side Scan". Navigační systém nyní využívá technologie DVD a má mnoho nových funkcí. Systém pro infotainment, zdokonalený zároveň s navigačním, má ovládací knoflíky optimalizované z hlediska dotyku i viditelnosti, nový hlasem ovládaný Bluetooth headset a paměť dostačující pro uložení tisíce telefonních záznamů (ke každému záznamu mohou být přiřazena čtyři telefonní čísla). Nový systém kontroly tlaku v pneumatikách se snadněji ovládá a nabízí vyšší stupeň bezpečnosti.

Technické inovace Phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED. Denní LED světla jsou konstruována jako úzký horizontální proužek na spodní části krytu světlometů a automaticky se rozsvěcejí při zapojení zapalování. Nový design mají i devatenáctipalcová litá kola.

Podrobnější popis systémů Front Scan a Side Scan Front Scan: Technickou novinkou je systém Front Scan integrovaný v systému ACC (Active Cruise Control). Front Scan je určen k předcházení čelním nárazům a k tomu využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost Phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze, když řidič sešlápne pedál. Díky systému Front Scan se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.

Side Scan: Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Scan). Tento systém monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích (po jednom snímači pro směry nalevo a napravo od vozidla) a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů směrem dozadu a 3,6 metru do stran. Tisková zpráva Volkswagen

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.