Ženevský autosalon se stane premiérou pro Opel GTC (Gran Turismo Coupe), ten demonstruje mimořádnou dynamiku a sportovní charakter umocněný pohonem všech kol.
Čtyřsedadlové kupé je osazeno šestiválcovým vysokoobjemovým motorem o obsahu 2,8 litru, což asi většinu fanoušků Opelů určitě potěší, nicméně tohle není vše z výčtu mimořádného motoru, dech vám teprve vyrazí dvojice turbodmychadel dávající dohromady 220 kw / 300 k a to rovnou na všechna čtyři kola. Video: Opel GTC Concept - interiér Video: Opel GTC Concept - exteriér Video: Opel GTC Concept - shot
V praxi to znamená jedinečné jízdní vlastnosti a adhezi, zda ovšem dostane tento model v budoucnu zelenou je zatím ve hvězdách, pravdou však zůstává, že fandové Oplu Calibra tíhnou po nástupci jako nikdy předtím a jestli je GTC tím pravým náhradníkem se díky délce 4.830 nezdá úplně ideálním řešením, přeci jenom rozměry odpovídají spíše šestkové řadě od Bmw nebo Mercedesu CL, kteří postrádají lehkost ovládání a mrštnost lehké Calibry.
zdroj: General Motors
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?