Na mezinárodní motorshow v Melbourne se jedním z nejobdivovanějších exponátů zajisté stane nově představovaný vůz Caparo T1. Caparo T1 je ultravýkonný dvoumístný automobil, který nejen vypadá, ale také dosahuje výkonů jako monoposty Formule 1. Jde o první představení tohoto vozu na jižní polokouli.
Australskou premiéru si Caparo T1 odbylo ve středu 28. února, kdy bylo součástí kolony exponátů a následně bylo umístěno na jedno z ústředních míst na této motorshow. Motorshow v Melbourne se letos koná od pátku 2. března do pondělí 11. března.
Caparo T1 je navrženo a vyráběno společností Caparo Vehicle Technologies. Jde o novou společnost, zabývající se designem a návrhem výkonných vozů. Společnost byla založena rychle se rozvíjející skupinou Caparo Group a má za úkol vytvářet pokročilé produkty prošpikované technologií, nabízet materiálové inženýrství a designové služby pro automobilový průmysl, motorsport, letecký průmysl nebo zákazníky z řad lodních dopravců.
V kooperaci s možnostmi globálních výrobních kapacit hodlá Caparo napomoci rychlejšímu a masivnějšímu používání nízkohmotnostních kompozitních materiálů pro návrh struktur vozidel. Tomuto účelu má jako příklad posloužit i Caparo T1 - demonstruje schopnosti společnosti Caparo pomáhat výrobcům automobilů s omezováním emisí oxidů uhlíku u běžných silničních vozů, a to aplikováním principů návrhu nízkohmotnostních vozů.
Caparo T1 je však více než jen demonstrací technického know-how společnosti. Bude vyrobeno několik vozů pro velmi malou elitní skupinu zákazníků, kteří hledají to nejlepší pro požitek na závodních okruzích. První vůz je připravován k výrobě na léto tohoto roku a těch několik málo šťastlivců, kteří si budou moci zakoupit a řídit Caparo T1 se může těšit na dříve nepředstavitelné standardy jak po stránce ovladatelnosti, tak po stránce bezpečnosti.
Podobně jako vůz formule 1 slibuje Caparo T1 maximální rychlost přes 320 km/h a takovou úroveň aerodynamicky generované přítlačné síly, že bude vůz schopne při průjezdech zatáčkou nebo při brzdění dosáhnout přetížení 3g. S takovou úrovní přítlaku je vůz dokonce schopne jet v tunelu koly vzhůru!
Veškeré specifikace modelu Caparo T1 zní jako z oblasti formule 1: zrychlení 0-160 km/h za méně než 5 sekund, zastavení z rychlosti 160 km/h za méně než 3 sekundy, zrychlení z klidu na 100 km/h za ohromující 2,5 sekundy.
Foto: Caparo Vehicle Technologies
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?