Na mezinárodní motorshow v Melbourne se jedním z nejobdivovanějších exponátů zajisté stane nově představovaný vůz Caparo T1. Caparo T1 je ultravýkonný dvoumístný automobil, který nejen vypadá, ale také dosahuje výkonů jako monoposty Formule 1. Jde o první představení tohoto vozu na jižní polokouli.
Australskou premiéru si Caparo T1 odbylo ve středu 28. února, kdy bylo součástí kolony exponátů a následně bylo umístěno na jedno z ústředních míst na této motorshow. Motorshow v Melbourne se letos koná od pátku 2. března do pondělí 11. března.
Caparo T1 je navrženo a vyráběno společností Caparo Vehicle Technologies. Jde o novou společnost, zabývající se designem a návrhem výkonných vozů. Společnost byla založena rychle se rozvíjející skupinou Caparo Group a má za úkol vytvářet pokročilé produkty prošpikované technologií, nabízet materiálové inženýrství a designové služby pro automobilový průmysl, motorsport, letecký průmysl nebo zákazníky z řad lodních dopravců.
V kooperaci s možnostmi globálních výrobních kapacit hodlá Caparo napomoci rychlejšímu a masivnějšímu používání nízkohmotnostních kompozitních materiálů pro návrh struktur vozidel. Tomuto účelu má jako příklad posloužit i Caparo T1 - demonstruje schopnosti společnosti Caparo pomáhat výrobcům automobilů s omezováním emisí oxidů uhlíku u běžných silničních vozů, a to aplikováním principů návrhu nízkohmotnostních vozů.
Caparo T1 je však více než jen demonstrací technického know-how společnosti. Bude vyrobeno několik vozů pro velmi malou elitní skupinu zákazníků, kteří hledají to nejlepší pro požitek na závodních okruzích. První vůz je připravován k výrobě na léto tohoto roku a těch několik málo šťastlivců, kteří si budou moci zakoupit a řídit Caparo T1 se může těšit na dříve nepředstavitelné standardy jak po stránce ovladatelnosti, tak po stránce bezpečnosti.
Podobně jako vůz formule 1 slibuje Caparo T1 maximální rychlost přes 320 km/h a takovou úroveň aerodynamicky generované přítlačné síly, že bude vůz schopne při průjezdech zatáčkou nebo při brzdění dosáhnout přetížení 3g. S takovou úrovní přítlaku je vůz dokonce schopne jet v tunelu koly vzhůru!
Veškeré specifikace modelu Caparo T1 zní jako z oblasti formule 1: zrychlení 0-160 km/h za méně než 5 sekund, zastavení z rychlosti 160 km/h za méně než 3 sekundy, zrychlení z klidu na 100 km/h za ohromující 2,5 sekundy.
Foto: Caparo Vehicle Technologies
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.