Nové Bravo získalo v prestižním testu bezpečnosti EuroNCAP maximální počet hvězdiček, pro Fiat je to tak další úspěch a cesta ke zkvalitnění a bezpečnosti jejich vozů.
V testech čelního a bočního nárazu, převrácení přes střechu, najetí zezadu, či vzplanutí vozu si Bravo počínalo více než dobře. Celkem 60 srážek v nejrůznějších rychlostech rozhodlo o výsledku 5-ti hvězdiček a 33 bodů. Bravo má v základní výbavě dva čelní airbagy, dva postranní, dva boční a jeden kolenní u řidiče, tří-bodové pásy s přepínači zatížení nebo protipožární systém FPS.
V kritických situacích dokážou pomoci výkonné brzdy s ABS a EBD, stabilizační systém ESP, protiskluzový systém ASR, omezovač točivého momentu MSR nebo hydraulická brzdná pomoc HBA, či Hill-hold funkce snadného rozjíždění v kopci.
Cíl bezpečného, spolehlivého a nadstandardního vozu se tak stávají skutečností a Fiat to potvrzuje i čísly současných 9.500 závazných objednávek. V prodeji se objeví 17.března ve Francii, poté ve Švýcarsku, Holandku, Německu, Španělsku a ostatních evropských zemí.
zdroj: Fiat
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?