Nový vůz GTM, představený u příležitosti výročí firmy, nese název 40TR. Písmena T a R vyjadřují určení vozu - T jako Track znamená závodní trať, R jako Race pak závod jako takový.
Model 40TR je propagován také implementací silnějšího motoru, který nově dává výkon 300 koní. Současně byl proti předchůdci vylepšen design exteriéru vozu. Společnost GTM je nevelkým výrobcem speciálních vozů a sídlí v anglickém městečku Coventry v hrabství Warwickshire, tedy v samém srdci anglického automovilového průmyslu. GTM používá pro pohon vozu 40TR dvoulitrová motor Honda Type R. Proti jeho sériovému provedení je však motor dopován turbodmychadlem, čímž bylo získáno dalších 80 koní výkonu.
Generální manažer společnosti GTM Cars Ltd., Lloyd Taylor, říká: "Potenciální i stávající zákazníci naší společnosti nás přivedli na myšlenku, že by bylo vhodné nabídnout výkonnější verzi vozu 40TR. Proto jsme navýšili výkon motoru Honda na více než 300 koní, čímž se náš ultra lehký závodní vůz stal ještě rychlejším, aniž by došlo k výraznějímu navýšení jeho ceny. Vůz tak stále nabízí skvělý poměr cena/výkon."
S výkonnějším motorem by vůz 40TR měl být schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za cca 3,6 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti výrazně nad 240 km/h.
Model 40TR je dvoumístný a na první pohled jej rozeznáte podle viditelného hliníkového rámu. Na voze byla upravena také jeho přední část a čelní maska a zadní křídlo. Vůz GTM 40TR byl navržen jako joint venture společně s firmou Stadco Engineering z Midlandu. Předpokládaná cena vozu ve Velké Británii by se měla pohybovat mezi 14000 až 16000 britskými librami.
Společnost GTM z Coventry navrhla a vyrábí model GTM 40TR jak v závodní verzi, určené jen pro okruhy, tak v civilnější verzi, kterou lze provozovat i na pozemních komunikacích. Oba modely mohou spalovat nejen vysokooktanový benzin, ale také biopalivo. Společnost GTM v současnosti prozkoumává možnost zorganizování speciální závodní série, které by se mohly účastnit pouze vozy 40TR. Série by spadala pod iniciativu organizace Energy Efficient Motor-Sports.
První jízdy by se mohly uskutečnit v polovině května 2007.
Foto: GMT
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.