Nový vůz GTM, představený u příležitosti výročí firmy, nese název 40TR. Písmena T a R vyjadřují určení vozu - T jako Track znamená závodní trať, R jako Race pak závod jako takový.
Model 40TR je propagován také implementací silnějšího motoru, který nově dává výkon 300 koní. Současně byl proti předchůdci vylepšen design exteriéru vozu. Společnost GTM je nevelkým výrobcem speciálních vozů a sídlí v anglickém městečku Coventry v hrabství Warwickshire, tedy v samém srdci anglického automovilového průmyslu. GTM používá pro pohon vozu 40TR dvoulitrová motor Honda Type R. Proti jeho sériovému provedení je však motor dopován turbodmychadlem, čímž bylo získáno dalších 80 koní výkonu.
Generální manažer společnosti GTM Cars Ltd., Lloyd Taylor, říká: "Potenciální i stávající zákazníci naší společnosti nás přivedli na myšlenku, že by bylo vhodné nabídnout výkonnější verzi vozu 40TR. Proto jsme navýšili výkon motoru Honda na více než 300 koní, čímž se náš ultra lehký závodní vůz stal ještě rychlejším, aniž by došlo k výraznějímu navýšení jeho ceny. Vůz tak stále nabízí skvělý poměr cena/výkon."
S výkonnějším motorem by vůz 40TR měl být schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za cca 3,6 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti výrazně nad 240 km/h.
Model 40TR je dvoumístný a na první pohled jej rozeznáte podle viditelného hliníkového rámu. Na voze byla upravena také jeho přední část a čelní maska a zadní křídlo. Vůz GTM 40TR byl navržen jako joint venture společně s firmou Stadco Engineering z Midlandu. Předpokládaná cena vozu ve Velké Británii by se měla pohybovat mezi 14000 až 16000 britskými librami.
Společnost GTM z Coventry navrhla a vyrábí model GTM 40TR jak v závodní verzi, určené jen pro okruhy, tak v civilnější verzi, kterou lze provozovat i na pozemních komunikacích. Oba modely mohou spalovat nejen vysokooktanový benzin, ale také biopalivo. Společnost GTM v současnosti prozkoumává možnost zorganizování speciální závodní série, které by se mohly účastnit pouze vozy 40TR. Série by spadala pod iniciativu organizace Energy Efficient Motor-Sports.
První jízdy by se mohly uskutečnit v polovině května 2007.
Foto: GMT
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?