Nový vůz GTM, představený u příležitosti výročí firmy, nese název 40TR. Písmena T a R vyjadřují určení vozu - T jako Track znamená závodní trať, R jako Race pak závod jako takový.
Model 40TR je propagován také implementací silnějšího motoru, který nově dává výkon 300 koní. Současně byl proti předchůdci vylepšen design exteriéru vozu. Společnost GTM je nevelkým výrobcem speciálních vozů a sídlí v anglickém městečku Coventry v hrabství Warwickshire, tedy v samém srdci anglického automovilového průmyslu. GTM používá pro pohon vozu 40TR dvoulitrová motor Honda Type R. Proti jeho sériovému provedení je však motor dopován turbodmychadlem, čímž bylo získáno dalších 80 koní výkonu.
Generální manažer společnosti GTM Cars Ltd., Lloyd Taylor, říká: "Potenciální i stávající zákazníci naší společnosti nás přivedli na myšlenku, že by bylo vhodné nabídnout výkonnější verzi vozu 40TR. Proto jsme navýšili výkon motoru Honda na více než 300 koní, čímž se náš ultra lehký závodní vůz stal ještě rychlejším, aniž by došlo k výraznějímu navýšení jeho ceny. Vůz tak stále nabízí skvělý poměr cena/výkon."
S výkonnějším motorem by vůz 40TR měl být schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za cca 3,6 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti výrazně nad 240 km/h.
Model 40TR je dvoumístný a na první pohled jej rozeznáte podle viditelného hliníkového rámu. Na voze byla upravena také jeho přední část a čelní maska a zadní křídlo. Vůz GTM 40TR byl navržen jako joint venture společně s firmou Stadco Engineering z Midlandu. Předpokládaná cena vozu ve Velké Británii by se měla pohybovat mezi 14000 až 16000 britskými librami.
Společnost GTM z Coventry navrhla a vyrábí model GTM 40TR jak v závodní verzi, určené jen pro okruhy, tak v civilnější verzi, kterou lze provozovat i na pozemních komunikacích. Oba modely mohou spalovat nejen vysokooktanový benzin, ale také biopalivo. Společnost GTM v současnosti prozkoumává možnost zorganizování speciální závodní série, které by se mohly účastnit pouze vozy 40TR. Série by spadala pod iniciativu organizace Energy Efficient Motor-Sports.
První jízdy by se mohly uskutečnit v polovině května 2007.
Foto: GMT
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?