Na stánku Subaru si začátkem března na 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě si odbude svou světovou premiéru historicky první plochý turbodieselový motor typu boxer, který se vyznačuje výjimečně uhlazeným chodem.
Japonský výrobce vozů, které jsou proslulé stálým pohonem všech kol, je znám produkcí vozů s podvozky, umožňujícími nevšedně dynamickou jízdu a vyznačujícímí se vynikajícíi aktivní bezpečností. Na autosalonu bude Subaru prezentovat celou svou modelovou řadu a také nové pohonné ústrojí.
Subaru svým motorů typu boxer bezmezně důvěřuje, a to především díky jejich kompaktnosti, která je lepší než u klasicky koncipovaných řadových nebo vidlicových motorů, a také díky tomu, že ploché motory boxer pomáhají významně snížit těžiště vozu.
Díky tomu se daří výrazně omezit naklánění vozů v zatáčkách, čímž se průjezd zatáčkou stává bezpečnějším a současně je dosahováno lepší ovladatelnosti vozu díky potlačení tendence ke smyku. Zlepšeno je také držení jízdní stopy při náhlém vyhýbacím manévru, například na dálnici.
Aby bylo možno nový motor již počátkem příštího roku začít prodávat v některém z modelů značky Subaru, je potřeba, aby tento vysoce tuhý turbodiesel typu boxer již nyní dosahoval extrémně nízkých emisí škodlivých plynů a neprodukoval nadměrné množství hluku ani vibrací.
Nejen tyto nároky si vyžádaly implementaci vyvažovací hřídele, která se točí opačným směrem než kliková hřídel a tak vyrovnává otřesy, vznikající při hoření paliva i obecnou hrubost dieselového motoru. Přesto je tento první dieselový motor od Subaru stejně kompaktní, jako jeho benzinoví příbuzní, a nabízí podobně jako benzinové motory boxer neobvykle vysoký točivý moment v nízkých otáčkách a bezprostřední odezvu na pohyby plynového pedálu v otáčkách vysokých.
Jak nový motor, tak nový symetrický pohon všech kol budou představeny v rámci tiskové konference společnosti Subaru, která se uskuteční stánku Subaru na mezinárodním autosalonu v Ženevě 6. března v 10:15.
Foto: Subaru
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.