Na stánku Subaru si začátkem března na 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě si odbude svou světovou premiéru historicky první plochý turbodieselový motor typu boxer, který se vyznačuje výjimečně uhlazeným chodem.
Japonský výrobce vozů, které jsou proslulé stálým pohonem všech kol, je znám produkcí vozů s podvozky, umožňujícími nevšedně dynamickou jízdu a vyznačujícímí se vynikajícíi aktivní bezpečností. Na autosalonu bude Subaru prezentovat celou svou modelovou řadu a také nové pohonné ústrojí.
Subaru svým motorů typu boxer bezmezně důvěřuje, a to především díky jejich kompaktnosti, která je lepší než u klasicky koncipovaných řadových nebo vidlicových motorů, a také díky tomu, že ploché motory boxer pomáhají významně snížit těžiště vozu.
Díky tomu se daří výrazně omezit naklánění vozů v zatáčkách, čímž se průjezd zatáčkou stává bezpečnějším a současně je dosahováno lepší ovladatelnosti vozu díky potlačení tendence ke smyku. Zlepšeno je také držení jízdní stopy při náhlém vyhýbacím manévru, například na dálnici.
Aby bylo možno nový motor již počátkem příštího roku začít prodávat v některém z modelů značky Subaru, je potřeba, aby tento vysoce tuhý turbodiesel typu boxer již nyní dosahoval extrémně nízkých emisí škodlivých plynů a neprodukoval nadměrné množství hluku ani vibrací.
Nejen tyto nároky si vyžádaly implementaci vyvažovací hřídele, která se točí opačným směrem než kliková hřídel a tak vyrovnává otřesy, vznikající při hoření paliva i obecnou hrubost dieselového motoru. Přesto je tento první dieselový motor od Subaru stejně kompaktní, jako jeho benzinoví příbuzní, a nabízí podobně jako benzinové motory boxer neobvykle vysoký točivý moment v nízkých otáčkách a bezprostřední odezvu na pohyby plynového pedálu v otáčkách vysokých.
Jak nový motor, tak nový symetrický pohon všech kol budou představeny v rámci tiskové konference společnosti Subaru, která se uskuteční stánku Subaru na mezinárodním autosalonu v Ženevě 6. března v 10:15.
Foto: Subaru
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.