Na anglický trh se právě dostává omezené množství toužebně očekávané speciální edice modelu Alfa 147. Tato speciální edice se, jak je tomu u těchto vozů obvyklé, honosí vylepšenou standardní výbavou, jejíž některé prvky jsou exkluzivně k dispozici jen pro edici Collezione.
Za atraktivní cenu tak zákazníci mohou získat karoserii, lakovanou v metalické barvě, kůží čalouněný interiér a unikátní sedmnáctipalcová mnohopaprsková litá kola. Cena této limitované edice modelu Alfa 147, který získal mnoho různých ocenění, začíná na částce 13950 liber. Na anglickém trhu bude prodáno omezené množství pouhých 500 kusů těchto vozů. Jde o obratný, středně velký hatchback, a zákazníci mohou volit ze tří různých metalických barev. Také v interiéru najdeme tři různé kombinace barev - interiér může být vyveden v kombinacích rudé a černé, šedé a černé, nebo černé a béžové kůže. V seznamu standardní výbavy tak figuruje mnoho prvků komfortní výbavy a vůz je radost řídit.
V kabině tohoto poutavého modelu se může řidič těšit s komfortu ovládání CD přehrávače, které je integrováno ve volantu. Vůz je standardně vybaven manuální klimatizací, alarmem, šesti airbagy, systémy ABS s EBD a protiprokluzovým systémem ASR.
Alfa 147 Collezione je nabízena buď jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback a pod kapotou najdeme buď benzinový motor 1,6 TS, nebo dieselový motor 1,9 JTDM. Oba motory dávají pod kapotou modelu Alfa 147 Collezione nejvyšší výkon 120 koní a poskytují tak okouzlující zážitek z jízdy, jisté ovládání vozu a skvělé držení jízdní stopy. Alfa 147 Collezione zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h. Dieselová verze zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h.
Foto: Alfa Romeo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.