Na anglický trh se právě dostává omezené množství toužebně očekávané speciální edice modelu Alfa 147. Tato speciální edice se, jak je tomu u těchto vozů obvyklé, honosí vylepšenou standardní výbavou, jejíž některé prvky jsou exkluzivně k dispozici jen pro edici Collezione.
Za atraktivní cenu tak zákazníci mohou získat karoserii, lakovanou v metalické barvě, kůží čalouněný interiér a unikátní sedmnáctipalcová mnohopaprsková litá kola. Cena této limitované edice modelu Alfa 147, který získal mnoho různých ocenění, začíná na částce 13950 liber. Na anglickém trhu bude prodáno omezené množství pouhých 500 kusů těchto vozů. Jde o obratný, středně velký hatchback, a zákazníci mohou volit ze tří různých metalických barev. Také v interiéru najdeme tři různé kombinace barev - interiér může být vyveden v kombinacích rudé a černé, šedé a černé, nebo černé a béžové kůže. V seznamu standardní výbavy tak figuruje mnoho prvků komfortní výbavy a vůz je radost řídit.
V kabině tohoto poutavého modelu se může řidič těšit s komfortu ovládání CD přehrávače, které je integrováno ve volantu. Vůz je standardně vybaven manuální klimatizací, alarmem, šesti airbagy, systémy ABS s EBD a protiprokluzovým systémem ASR.
Alfa 147 Collezione je nabízena buď jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback a pod kapotou najdeme buď benzinový motor 1,6 TS, nebo dieselový motor 1,9 JTDM. Oba motory dávají pod kapotou modelu Alfa 147 Collezione nejvyšší výkon 120 koní a poskytují tak okouzlující zážitek z jízdy, jisté ovládání vozu a skvělé držení jízdní stopy. Alfa 147 Collezione zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h. Dieselová verze zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h.
Foto: Alfa Romeo
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?