Současná třetí generace roadsteru Mazda MX-5 je na trhu od srpna 2005. Jde o lehký sportovní vůz s otevřenou střechou, který se honosí vynikajícími jízdními výkony.
Těchto výkonů ve smyslu ovladatelnosti a mrštnosti bylo dosaženo především díky redukci hmotnosti karoserie, které byly pečlivě zvoleny tak, aby neoslbily robustnost a bezpečnost vozu. Dalšími klíčovými prvky jsou optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy, špičková bezpečnostní výbava a v neposlední řadě i ohleduplnost k požadavkům na ochranu životního prostředí. V srpnu 2006 představila Mazda novou variantu roadsteru MX-5, která je vybavena elektrickým ovládáním sklápěcí střechy. Předností tohoto unikátního technického řešení elektricky ovládaní sklápěcí střechy je, že střecha po složení nijak neomezuje velikost ani využitelnost zavazadlového prostoru. Do dněšního dne získal roadster Mazda MX-5 více než 40 různých ocenění, včetně titulu Auto roku 2005-2006 v Japonsku. Vůz se však těší přízni zákazníků nejen v Japonsku, ale dosahuje úspěchů po celém světě.
Mazda hodlá pokračovat ve vývoji tohoto roadsteru převést do praxe původní koncept "Jinba Ittai" (což znamená jezdec a/nebo kůň). To by mělo umožnit ještě většímu množství zákazníků mít šanci prožít radost z jízdy vozem, který přesně reaguje na veškeré podněty, které od řidiče dostává. Do dnešního dne bylo vyrobeno více než 800 000 vozů Mazda MX-5.
Foto: Mazda Motor
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?