Současná třetí generace roadsteru Mazda MX-5 je na trhu od srpna 2005. Jde o lehký sportovní vůz s otevřenou střechou, který se honosí vynikajícími jízdními výkony.
Těchto výkonů ve smyslu ovladatelnosti a mrštnosti bylo dosaženo především díky redukci hmotnosti karoserie, které byly pečlivě zvoleny tak, aby neoslbily robustnost a bezpečnost vozu. Dalšími klíčovými prvky jsou optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy, špičková bezpečnostní výbava a v neposlední řadě i ohleduplnost k požadavkům na ochranu životního prostředí. V srpnu 2006 představila Mazda novou variantu roadsteru MX-5, která je vybavena elektrickým ovládáním sklápěcí střechy. Předností tohoto unikátního technického řešení elektricky ovládaní sklápěcí střechy je, že střecha po složení nijak neomezuje velikost ani využitelnost zavazadlového prostoru. Do dněšního dne získal roadster Mazda MX-5 více než 40 různých ocenění, včetně titulu Auto roku 2005-2006 v Japonsku. Vůz se však těší přízni zákazníků nejen v Japonsku, ale dosahuje úspěchů po celém světě.
Mazda hodlá pokračovat ve vývoji tohoto roadsteru převést do praxe původní koncept "Jinba Ittai" (což znamená jezdec a/nebo kůň). To by mělo umožnit ještě většímu množství zákazníků mít šanci prožít radost z jízdy vozem, který přesně reaguje na veškeré podněty, které od řidiče dostává. Do dnešního dne bylo vyrobeno více než 800 000 vozů Mazda MX-5.
Foto: Mazda Motor
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.