Nové modely, nová technologie a pohled do budoucnosti automobilky, tak se představí německá automobilka s vrtulkou ve znaku na 77.autosalonu v Ženevě již příští měsíc.
K vidění zde budou technické inovace podvozků a řízení, stejně tak moderní elektronické systémy. Velkou chloubou za uplynulý rok jsou vyspělé zážehové a vznětové motory, pokrok přinesl jak vyšší výkon, nižší spotřebu a hmotnost, tak větší ohled k životnímu prostředí díky nižším emisním hodnotám.
Většinu návštěvníků však budou lákat nové modely, faceliftem tak projde pětková i jedničková řada, na nich se podepíše nejen oživení designu, ale také interiéru. Výbava bude rovněž bohatší a technologie elektronických systému dokonalejší. Ani u nejmenšího modelu nebude chybět pokročilý systém bezpečné vzdálenosti, propojenou s aktivní regulací rychlosti. Řada 5 dostane z modelu X5 kamerový systém pro snadnější parkování a chytrý podvozkový systém DynamicDrive.
V případě 6-ti válcových zážehových agregátů dostane pětková řada 530i a 523i druhou generaci přímého vysokotlakého vstřikování, což přineslo o 10kw vyšší výkon v kombinaci s o 15% nižší spotřebou paliva. Pro řadu1 je to potom vylepšený 120d s úžasným výkonem 130kw / 176k s hodnotou škodlivých látek CO2 pouze 129 g/km, model 118d má výstupní výkon 105kw / 141k (CO2 = 123 g/km).
Premiéru na ženevské autosalonu si odbude i nová verze Bmw M5 Touring (kombi) se špičkovým V10 5,0 o výkonu 507 koní. U stánku Bmw nebude chybět ani připravovaná 3-dvéřová verze řady1 a zbytek modelů automobilky Bmw.
zdroj: Bmw
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?