Nové modely, nová technologie a pohled do budoucnosti automobilky, tak se představí německá automobilka s vrtulkou ve znaku na 77.autosalonu v Ženevě již příští měsíc.
K vidění zde budou technické inovace podvozků a řízení, stejně tak moderní elektronické systémy. Velkou chloubou za uplynulý rok jsou vyspělé zážehové a vznětové motory, pokrok přinesl jak vyšší výkon, nižší spotřebu a hmotnost, tak větší ohled k životnímu prostředí díky nižším emisním hodnotám.
Většinu návštěvníků však budou lákat nové modely, faceliftem tak projde pětková i jedničková řada, na nich se podepíše nejen oživení designu, ale také interiéru. Výbava bude rovněž bohatší a technologie elektronických systému dokonalejší. Ani u nejmenšího modelu nebude chybět pokročilý systém bezpečné vzdálenosti, propojenou s aktivní regulací rychlosti. Řada 5 dostane z modelu X5 kamerový systém pro snadnější parkování a chytrý podvozkový systém DynamicDrive.
V případě 6-ti válcových zážehových agregátů dostane pětková řada 530i a 523i druhou generaci přímého vysokotlakého vstřikování, což přineslo o 10kw vyšší výkon v kombinaci s o 15% nižší spotřebou paliva. Pro řadu1 je to potom vylepšený 120d s úžasným výkonem 130kw / 176k s hodnotou škodlivých látek CO2 pouze 129 g/km, model 118d má výstupní výkon 105kw / 141k (CO2 = 123 g/km).
Premiéru na ženevské autosalonu si odbude i nová verze Bmw M5 Touring (kombi) se špičkovým V10 5,0 o výkonu 507 koní. U stánku Bmw nebude chybět ani připravovaná 3-dvéřová verze řady1 a zbytek modelů automobilky Bmw.
zdroj: Bmw
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.