Nové modely, nová technologie a pohled do budoucnosti automobilky, tak se představí německá automobilka s vrtulkou ve znaku na 77.autosalonu v Ženevě již příští měsíc.
K vidění zde budou technické inovace podvozků a řízení, stejně tak moderní elektronické systémy. Velkou chloubou za uplynulý rok jsou vyspělé zážehové a vznětové motory, pokrok přinesl jak vyšší výkon, nižší spotřebu a hmotnost, tak větší ohled k životnímu prostředí díky nižším emisním hodnotám.
Většinu návštěvníků však budou lákat nové modely, faceliftem tak projde pětková i jedničková řada, na nich se podepíše nejen oživení designu, ale také interiéru. Výbava bude rovněž bohatší a technologie elektronických systému dokonalejší. Ani u nejmenšího modelu nebude chybět pokročilý systém bezpečné vzdálenosti, propojenou s aktivní regulací rychlosti. Řada 5 dostane z modelu X5 kamerový systém pro snadnější parkování a chytrý podvozkový systém DynamicDrive.
V případě 6-ti válcových zážehových agregátů dostane pětková řada 530i a 523i druhou generaci přímého vysokotlakého vstřikování, což přineslo o 10kw vyšší výkon v kombinaci s o 15% nižší spotřebou paliva. Pro řadu1 je to potom vylepšený 120d s úžasným výkonem 130kw / 176k s hodnotou škodlivých látek CO2 pouze 129 g/km, model 118d má výstupní výkon 105kw / 141k (CO2 = 123 g/km).
Premiéru na ženevské autosalonu si odbude i nová verze Bmw M5 Touring (kombi) se špičkovým V10 5,0 o výkonu 507 koní. U stánku Bmw nebude chybět ani připravovaná 3-dvéřová verze řady1 a zbytek modelů automobilky Bmw.
zdroj: Bmw
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?