Supersport Locus

Jan Fiala, 25. února 2007, 15:00 Google+

Po více než 22 letech zkušeností s kompozitními materiály zesílenými uhlíkovými vlákny a s výrobou, opravami a vylepšováním výjimečných a prestižních vozů, jako například Lamborghini,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Locus

Locus | foto: Locus

Sdílejte článek

se Luc Chartrand pustil do návrhu vozu, který by reprezentoval jeho představu o perfekcionismu ve smyslu estetiky i mechanického zpracování.

Výsledkem jeho práce po více než dvouletém úsilí je tento působivý koncept Locus. Luc byl inspirován dalšími návrháři a vymyslel vůz, který by se měl vymykat z běžné produkce. Bude disponovat vskutku pokročilým interiérem s prostornou zadní částí, na bocích vozu jsou rozměrné vstupy vzduchu a tak nemá Locus konkurentům ve své třídě co závidět.

Lucovi bylo často jeho přáteli, majiteli vozů Lamborghini, doporučováno, aby vyrobil vlastní prototyp a tímto dlouho očekávaným prototypem je právě Locus.

Rám a karoserie vozu jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Podvozek je elektronicky řízený a odpružení je vzduchové. Slopek řízení je elektricky a manuálně nastavitelný, elektricky nastavitelné je také sedadlo řidiče, a vnější zpětná zrcátka (obojí s pamětí nastavení). Elektricky ovládaná jsou i boční okénka, vůz je vybaven automatickou klimatizací. Interiér je potažen kůží. Řidič sedí uprostřed, za ním jsou další dvě sedačky pro spolujezdce. Luc nezapomněl ani na audiosystém, který disponuje prostorovým zvukem 5.1, je doplněn přehrávačem CD a DVD a sedmi reproduktory. Zavírání a otevírání dveří je automatické, lze je ovládat elektricky nebo manuálně, díky elektrickému pohonu je možné i dálkové ovládání. Vnitřní zpětné zrcátko není ve skutečnosti zrcátkem, nýbrž LCD obrazovkou, která zobrazuje obraz ze zadní kamery. Vůz je vybaven předním, bočními a zadním parkovacím senzorem a systémem kontroly tlaku v pneumatikách.

Motor:

Uložení: podélně uprostřed
Dodavatel: GM
Architektura: V8
Zdvihový objem: 8,2 litru
Výkon: 550 - 1000 koní
Točivý moment: 781 Nm

Výkon motoru je přenášen na zadní kola pomocí hliníkové manuální šestistupňové převodovky Tremec a hliníkového diferenciálu Getrag s omezenou svorností. Jako volitelnou výbavu lze objednat automatickou převodovku. Na přední nápravě jsou použity závodní brzdy AP s patnáctipalcovými vrtanými kotouči a šestipístkovými hliníkovými třmeny. Na zadní nápravě jsou vrtané brzdové kotouče o průměru 14 palců a hliníkové čtyřpístkové třmeny.

Rozměry:

Rozvor: 294 cm
Délka: 452 cm
Šířka: 222 cm
Výška: 112 cm
Hmotnost: 1250 kg
Pneumatiky: Michelin pilot sport
Rozměry pneu vpředu: 255/40 zr/18
Rozměry pneu vzadu: 415/30 zr/18 (případně 400/30 zr/18)
Disky kol: hliníkové, třídílné
Rozměry předních disků: 18/9
Rozměry zadních disků: 18/13

Předběžná cena činí 215000 amerických dolarů.

Foto: Locus

Vytisknout

Diskuze: Supersport Locus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

911/ 997 Turbo

Nové tapety Porsche 911 Turbo - STÁHNĚTE SI

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud