Po více než 22 letech zkušeností s kompozitními materiály zesílenými uhlíkovými vlákny a s výrobou, opravami a vylepšováním výjimečných a prestižních vozů, jako například Lamborghini,
se Luc Chartrand pustil do návrhu vozu, který by reprezentoval jeho představu o perfekcionismu ve smyslu estetiky i mechanického zpracování.
Výsledkem jeho práce po více než dvouletém úsilí je tento působivý koncept Locus. Luc byl inspirován dalšími návrháři a vymyslel vůz, který by se měl vymykat z běžné produkce. Bude disponovat vskutku pokročilým interiérem s prostornou zadní částí, na bocích vozu jsou rozměrné vstupy vzduchu a tak nemá Locus konkurentům ve své třídě co závidět.
Lucovi bylo často jeho přáteli, majiteli vozů Lamborghini, doporučováno, aby vyrobil vlastní prototyp a tímto dlouho očekávaným prototypem je právě Locus.
Rám a karoserie vozu jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Podvozek je elektronicky řízený a odpružení je vzduchové. Slopek řízení je elektricky a manuálně nastavitelný, elektricky nastavitelné je také sedadlo řidiče, a vnější zpětná zrcátka (obojí s pamětí nastavení). Elektricky ovládaná jsou i boční okénka, vůz je vybaven automatickou klimatizací. Interiér je potažen kůží. Řidič sedí uprostřed, za ním jsou další dvě sedačky pro spolujezdce. Luc nezapomněl ani na audiosystém, který disponuje prostorovým zvukem 5.1, je doplněn přehrávačem CD a DVD a sedmi reproduktory. Zavírání a otevírání dveří je automatické, lze je ovládat elektricky nebo manuálně, díky elektrickému pohonu je možné i dálkové ovládání. Vnitřní zpětné zrcátko není ve skutečnosti zrcátkem, nýbrž LCD obrazovkou, která zobrazuje obraz ze zadní kamery. Vůz je vybaven předním, bočními a zadním parkovacím senzorem a systémem kontroly tlaku v pneumatikách.
Motor: Uložení: podélně uprostřed Dodavatel: GM Architektura: V8 Zdvihový objem: 8,2 litru Výkon: 550 - 1000 koní Točivý moment: 781 Nm Výkon motoru je přenášen na zadní kola pomocí hliníkové manuální šestistupňové převodovky Tremec a hliníkového diferenciálu Getrag s omezenou svorností. Jako volitelnou výbavu lze objednat automatickou převodovku. Na přední nápravě jsou použity závodní brzdy AP s patnáctipalcovými vrtanými kotouči a šestipístkovými hliníkovými třmeny. Na zadní nápravě jsou vrtané brzdové kotouče o průměru 14 palců a hliníkové čtyřpístkové třmeny.
Rozměry: Rozvor: 294 cm Délka: 452 cm Šířka: 222 cm Výška: 112 cm Hmotnost: 1250 kg Pneumatiky: Michelin pilot sport Rozměry pneu vpředu: 255/40 zr/18 Rozměry pneu vzadu: 415/30 zr/18 (případně 400/30 zr/18) Disky kol: hliníkové, třídílné Rozměry předních disků: 18/9 Rozměry zadních disků: 18/13 Předběžná cena činí 215000 amerických dolarů.
Foto: Locus
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.