Po více než 22 letech zkušeností s kompozitními materiály zesílenými uhlíkovými vlákny a s výrobou, opravami a vylepšováním výjimečných a prestižních vozů, jako například Lamborghini,
se Luc Chartrand pustil do návrhu vozu, který by reprezentoval jeho představu o perfekcionismu ve smyslu estetiky i mechanického zpracování.
Výsledkem jeho práce po více než dvouletém úsilí je tento působivý koncept Locus. Luc byl inspirován dalšími návrháři a vymyslel vůz, který by se měl vymykat z běžné produkce. Bude disponovat vskutku pokročilým interiérem s prostornou zadní částí, na bocích vozu jsou rozměrné vstupy vzduchu a tak nemá Locus konkurentům ve své třídě co závidět.
Lucovi bylo často jeho přáteli, majiteli vozů Lamborghini, doporučováno, aby vyrobil vlastní prototyp a tímto dlouho očekávaným prototypem je právě Locus.
Rám a karoserie vozu jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Podvozek je elektronicky řízený a odpružení je vzduchové. Slopek řízení je elektricky a manuálně nastavitelný, elektricky nastavitelné je také sedadlo řidiče, a vnější zpětná zrcátka (obojí s pamětí nastavení). Elektricky ovládaná jsou i boční okénka, vůz je vybaven automatickou klimatizací. Interiér je potažen kůží. Řidič sedí uprostřed, za ním jsou další dvě sedačky pro spolujezdce. Luc nezapomněl ani na audiosystém, který disponuje prostorovým zvukem 5.1, je doplněn přehrávačem CD a DVD a sedmi reproduktory. Zavírání a otevírání dveří je automatické, lze je ovládat elektricky nebo manuálně, díky elektrickému pohonu je možné i dálkové ovládání. Vnitřní zpětné zrcátko není ve skutečnosti zrcátkem, nýbrž LCD obrazovkou, která zobrazuje obraz ze zadní kamery. Vůz je vybaven předním, bočními a zadním parkovacím senzorem a systémem kontroly tlaku v pneumatikách.
Motor: Uložení: podélně uprostřed Dodavatel: GM Architektura: V8 Zdvihový objem: 8,2 litru Výkon: 550 - 1000 koní Točivý moment: 781 Nm Výkon motoru je přenášen na zadní kola pomocí hliníkové manuální šestistupňové převodovky Tremec a hliníkového diferenciálu Getrag s omezenou svorností. Jako volitelnou výbavu lze objednat automatickou převodovku. Na přední nápravě jsou použity závodní brzdy AP s patnáctipalcovými vrtanými kotouči a šestipístkovými hliníkovými třmeny. Na zadní nápravě jsou vrtané brzdové kotouče o průměru 14 palců a hliníkové čtyřpístkové třmeny.
Rozměry: Rozvor: 294 cm Délka: 452 cm Šířka: 222 cm Výška: 112 cm Hmotnost: 1250 kg Pneumatiky: Michelin pilot sport Rozměry pneu vpředu: 255/40 zr/18 Rozměry pneu vzadu: 415/30 zr/18 (případně 400/30 zr/18) Disky kol: hliníkové, třídílné Rozměry předních disků: 18/9 Rozměry zadních disků: 18/13 Předběžná cena činí 215000 amerických dolarů.
Foto: Locus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.