Ve Švýcarsku si na nadházejícím 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě odbude 6. března 2007 svou světovou premiéru zcela nový a vzrušující koncept Kia excee’d cabrio.
Styling konceptu excee’d cabrio je výsledkem práce nového šéfdesignéra automobilky Kia, Petera Schreyera. Styling konceptu dává první představy o budoucím směřování a vzhledu vozů značky Kia, které budou vznikat pod jeho vedením.
Koncept excee’d cabrio vychází z předprodukčního prototypu nového třídveřového sportovního hatchbacku, který by se do výroby měl dostat v prosince letošního roku. Koncept a tímto prototypem sdílí podvozek se stejným rozvorem, ale karoserie je navržena zcela nově. Stejné jsou kromě podvozkové platformy ještě díly, které nejsou na první pohled viditelné, a elektricky ovldaná skládací plátěná střecha.
Použitím plátěné střechy jde koncept excee’d úmyslně proti zvyklostem a trendu, který přisuzuje novým cabrioletům použití kovové střechy. Peter Schreyer se však snažil navrhnout klasický kabriolet a tradiční skládací plátěnou střechou: “Jsem přesvědčen, že se plátěná střecha dočká své renesance. V nás všech zůstává navždy zachována romantická vzpomínka na jízdu otevřeným vozem, kdy vám vlasy čechrá vítr, a pro mě kabriolety s kovovou střechou nejsou těmi pravými prostředky, spojenými s mou emocionální představou.”
Koncept vyniká lehce klínovitým profilem, svalnatými vyboulenými blatníky nad rozměrnými 19" litými koly a agresivním s dynamickým stylingem přední části vozu. Konceptu excee’d se prostě povedlo najít výraz, který jej odlišuje od jiných kabrioletů. Vůz je lakován v bílé barvě ‘meringue white’ a jeho plátěná střecha barvy hořké čokolády s touto bílou barvou vytváří nádherný vizuální kontrast – podobný kontrast nalezneme také ve dvoubarevném koženém interiéru vozu.
Vozy rodiny cee’d přepisují historii Představení rodiny vozů Kia cee’d (pětidveřový hatchback se začal prodávat v prosinci loňského roku, pětidveřové kombi SportWagon přijde do prodeje v srpnu 2007 a třídveřový sportovní hatchback v prosinci 2007) se nesmazatelně zapsalo do historie značky Kia. Prodej těchto tří modelů na evropských trzích započalo pro značku Kia zcela novou éru. Jde o vůbec první vozy Kia, které jsou kompletně navrženy a vyráběny v Evropě a současně představují kvalitativní revoluci této značky.
Prověřená kvalita této nové modelové řady umožňuje automobilce Kia poskytnout na všechny vozy cee'd záruku na dobu 7 let / 150000 kilometrů. Záruka je přenositelná na nového majitele i při prodeji vozu.
Tisková konference na autosalonu v Ženevě V pavilonu 5 na stánku č. 5231 automobilky Kia se 6. března uskuteční tisková konference, v jejímž průběhu budou koncept Kia excee’d cabrio, nový Kia cee’d SportWagon a hybridní Kia Rio Hybrid sedan oficiálně představeny. Tisková konference se koná od 14:00.
Foto: Kia Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.