Ve Švýcarsku si na nadházejícím 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě odbude 6. března 2007 svou světovou premiéru zcela nový a vzrušující koncept Kia excee’d cabrio.
Styling konceptu excee’d cabrio je výsledkem práce nového šéfdesignéra automobilky Kia, Petera Schreyera. Styling konceptu dává první představy o budoucím směřování a vzhledu vozů značky Kia, které budou vznikat pod jeho vedením.
Koncept excee’d cabrio vychází z předprodukčního prototypu nového třídveřového sportovního hatchbacku, který by se do výroby měl dostat v prosince letošního roku. Koncept a tímto prototypem sdílí podvozek se stejným rozvorem, ale karoserie je navržena zcela nově. Stejné jsou kromě podvozkové platformy ještě díly, které nejsou na první pohled viditelné, a elektricky ovldaná skládací plátěná střecha.
Použitím plátěné střechy jde koncept excee’d úmyslně proti zvyklostem a trendu, který přisuzuje novým cabrioletům použití kovové střechy. Peter Schreyer se však snažil navrhnout klasický kabriolet a tradiční skládací plátěnou střechou: “Jsem přesvědčen, že se plátěná střecha dočká své renesance. V nás všech zůstává navždy zachována romantická vzpomínka na jízdu otevřeným vozem, kdy vám vlasy čechrá vítr, a pro mě kabriolety s kovovou střechou nejsou těmi pravými prostředky, spojenými s mou emocionální představou.”
Koncept vyniká lehce klínovitým profilem, svalnatými vyboulenými blatníky nad rozměrnými 19" litými koly a agresivním s dynamickým stylingem přední části vozu. Konceptu excee’d se prostě povedlo najít výraz, který jej odlišuje od jiných kabrioletů. Vůz je lakován v bílé barvě ‘meringue white’ a jeho plátěná střecha barvy hořké čokolády s touto bílou barvou vytváří nádherný vizuální kontrast – podobný kontrast nalezneme také ve dvoubarevném koženém interiéru vozu.
Vozy rodiny cee’d přepisují historii Představení rodiny vozů Kia cee’d (pětidveřový hatchback se začal prodávat v prosinci loňského roku, pětidveřové kombi SportWagon přijde do prodeje v srpnu 2007 a třídveřový sportovní hatchback v prosinci 2007) se nesmazatelně zapsalo do historie značky Kia. Prodej těchto tří modelů na evropských trzích započalo pro značku Kia zcela novou éru. Jde o vůbec první vozy Kia, které jsou kompletně navrženy a vyráběny v Evropě a současně představují kvalitativní revoluci této značky.
Prověřená kvalita této nové modelové řady umožňuje automobilce Kia poskytnout na všechny vozy cee'd záruku na dobu 7 let / 150000 kilometrů. Záruka je přenositelná na nového majitele i při prodeji vozu.
Tisková konference na autosalonu v Ženevě V pavilonu 5 na stánku č. 5231 automobilky Kia se 6. března uskuteční tisková konference, v jejímž průběhu budou koncept Kia excee’d cabrio, nový Kia cee’d SportWagon a hybridní Kia Rio Hybrid sedan oficiálně představeny. Tisková konference se koná od 14:00.
Foto: Kia Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?