TechArt proslulý svými ostře upravenými vozy tentokrát zazáří na Ženevském autosalonu, veřejnosti tak představí jedno z nejrychlejších silničních sportovních vozů ve své historii.
Trhákem se má stát Porsche, jak jinak než to nejsilnější 911 Turbo z poslední série s označením 997, které se stalo základem pro fascinujících úprav. Původní 3,6 litrový plochý šestiválec s dvojí turbodmychadel posílili odborníci z TechArtu ze sériových 353 kw / 480 k na 463 kw / 630 k, nejvyšší točivý moment se vyšplhal z 620 Nm na 820 Nm v 4500 ot/min.
TechArt GTstreet jak dostal projekt název se může pochlubit jedinečným zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhých 3,2 vteřin (0 - 200km/h za 10,9 s) a rychlostí atakující hranici 345 km/h. Design byl přizpůsoben vysokým rychlostem v aerodynamickém tunelu a nabízí jak krásné křivky, tak potřebný přítlak.
zdroj: TechArt
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.