Nahrazení spalovacích motorů hybridními se zdá být stále hudbou budoucnosti, to ovšem neplatí pro automobilku Nissan, která již nyní postupně seznamuje své Japonské dealery s plně hybridním modelem X-Trail FCV.
X-Trail FCV je na dobré cestě, aby se stal v blízké době prodejný, jeho technika totiž spočívá v palivových článcích a kompaktních li-on baterií. Chemická reakce mezi vodíkovým palivem a kyslíkem uvolní elektrickou energii a vodu jako vedlejší produkt. Zvýšením výkonu na 90 kw nabízí X-Trail FCV shodné zrychleni a maximální rychlost jako benzínová varianta.
Navíc palivové články produkují nulové emise. „Zelený program“ jak Nissan nazývá svou kampaň by se měl uchytit na trhu do roku 2010, zaměřena je především na snížení škodlivých látek jež denně produkujeme a taky dýcháme.
zdroj: Nissan
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.