Nahrazení spalovacích motorů hybridními se zdá být stále hudbou budoucnosti, to ovšem neplatí pro automobilku Nissan, která již nyní postupně seznamuje své Japonské dealery s plně hybridním modelem X-Trail FCV.
X-Trail FCV je na dobré cestě, aby se stal v blízké době prodejný, jeho technika totiž spočívá v palivových článcích a kompaktních li-on baterií. Chemická reakce mezi vodíkovým palivem a kyslíkem uvolní elektrickou energii a vodu jako vedlejší produkt. Zvýšením výkonu na 90 kw nabízí X-Trail FCV shodné zrychleni a maximální rychlost jako benzínová varianta.
Navíc palivové články produkují nulové emise. „Zelený program“ jak Nissan nazývá svou kampaň by se měl uchytit na trhu do roku 2010, zaměřena je především na snížení škodlivých látek jež denně produkujeme a taky dýcháme.
zdroj: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.