Stefan Schulze je německým designérem, který se zabývá návrhy automobilů. V Česku se podobnou tvorbou zabýval, až do své smrti v roce 2005,
Václav Král, který byl předsedou Asociace průmyslových designérů ČR a jehož nejznámějším projektem byla Tatra MTX-O1. Představme si dvě ze studií, které vytvořil Stefan Schulze v posledních letech.
První z nich je koncept V8 Twin Turbo. Počátek tohoto projektu klade Stefan Schulze do počátku roku 2005, kdy byl osloven příznivcem značky Vector a požádán, zda by jeden z vozů Vector neupravil po designové stránce dle svých představ. Po bližším seznámení s příběhem vozů značky Vector se Stefan Schulze pro projekt nadchnul a výsledkem jeho samostatné práce je koncept V8 Twin-Turbo. Podle slov Stefana Schulze bylo jeho záměrem vytvořit nikoliv studii s futuristickým designem, nýbrž reálně vyrobitelný vůz, který si uchová typický charakter značky Vector.
Druhou studií je projekt Storm. Tento projekt byl rozsáhlejší, protože Stefan Schulze chtěl vytvořit nejen studii, nýbrž postavit kompletní vůz, tedy nejen vyrobit karoserii, ale do finální podoby zpracovat také interiér vozu a osadit vůz motorem.
Na Internetu lze nalézt spoustu 3D modelů aut, ale mnoho z nich zachycuje předlopu pouze v nekvalitním rozlišení a originály zůstávají návrhářům jen v podobě originálních CAD souborů. Obrázky projektu Storm jsou zachyceny ve vysokém rozlišení a tiskové kvalitě 300 DPI, takže je možno je vytisknout v podobě plakátu o rozměru 10x5 metrů.
Koncept Storm využívá rámu z Lamborghini Diablo, takže pokud máte tento skelet, je jen malý krůček použít koncept Storm jako individuálně upravenou designovou verzi.
Foto: Stefan Schulze
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.