Stefan Schulze je německým designérem, který se zabývá návrhy automobilů. V Česku se podobnou tvorbou zabýval, až do své smrti v roce 2005,
Václav Král, který byl předsedou Asociace průmyslových designérů ČR a jehož nejznámějším projektem byla Tatra MTX-O1. Představme si dvě ze studií, které vytvořil Stefan Schulze v posledních letech.
První z nich je koncept V8 Twin Turbo. Počátek tohoto projektu klade Stefan Schulze do počátku roku 2005, kdy byl osloven příznivcem značky Vector a požádán, zda by jeden z vozů Vector neupravil po designové stránce dle svých představ. Po bližším seznámení s příběhem vozů značky Vector se Stefan Schulze pro projekt nadchnul a výsledkem jeho samostatné práce je koncept V8 Twin-Turbo. Podle slov Stefana Schulze bylo jeho záměrem vytvořit nikoliv studii s futuristickým designem, nýbrž reálně vyrobitelný vůz, který si uchová typický charakter značky Vector.
Druhou studií je projekt Storm. Tento projekt byl rozsáhlejší, protože Stefan Schulze chtěl vytvořit nejen studii, nýbrž postavit kompletní vůz, tedy nejen vyrobit karoserii, ale do finální podoby zpracovat také interiér vozu a osadit vůz motorem.
Na Internetu lze nalézt spoustu 3D modelů aut, ale mnoho z nich zachycuje předlopu pouze v nekvalitním rozlišení a originály zůstávají návrhářům jen v podobě originálních CAD souborů. Obrázky projektu Storm jsou zachyceny ve vysokém rozlišení a tiskové kvalitě 300 DPI, takže je možno je vytisknout v podobě plakátu o rozměru 10x5 metrů.
Koncept Storm využívá rámu z Lamborghini Diablo, takže pokud máte tento skelet, je jen malý krůček použít koncept Storm jako individuálně upravenou designovou verzi.
Foto: Stefan Schulze
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?