Stefan Schulze je německým designérem, který se zabývá návrhy automobilů. V Česku se podobnou tvorbou zabýval, až do své smrti v roce 2005,
Václav Král, který byl předsedou Asociace průmyslových designérů ČR a jehož nejznámějším projektem byla Tatra MTX-O1. Představme si dvě ze studií, které vytvořil Stefan Schulze v posledních letech.
První z nich je koncept V8 Twin Turbo. Počátek tohoto projektu klade Stefan Schulze do počátku roku 2005, kdy byl osloven příznivcem značky Vector a požádán, zda by jeden z vozů Vector neupravil po designové stránce dle svých představ. Po bližším seznámení s příběhem vozů značky Vector se Stefan Schulze pro projekt nadchnul a výsledkem jeho samostatné práce je koncept V8 Twin-Turbo. Podle slov Stefana Schulze bylo jeho záměrem vytvořit nikoliv studii s futuristickým designem, nýbrž reálně vyrobitelný vůz, který si uchová typický charakter značky Vector.
Druhou studií je projekt Storm. Tento projekt byl rozsáhlejší, protože Stefan Schulze chtěl vytvořit nejen studii, nýbrž postavit kompletní vůz, tedy nejen vyrobit karoserii, ale do finální podoby zpracovat také interiér vozu a osadit vůz motorem.
Na Internetu lze nalézt spoustu 3D modelů aut, ale mnoho z nich zachycuje předlopu pouze v nekvalitním rozlišení a originály zůstávají návrhářům jen v podobě originálních CAD souborů. Obrázky projektu Storm jsou zachyceny ve vysokém rozlišení a tiskové kvalitě 300 DPI, takže je možno je vytisknout v podobě plakátu o rozměru 10x5 metrů.
Koncept Storm využívá rámu z Lamborghini Diablo, takže pokud máte tento skelet, je jen malý krůček použít koncept Storm jako individuálně upravenou designovou verzi.
Foto: Stefan Schulze
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.