MTM Audi S3

S3
S3, foto: MTM
Jan Fiala 15. února 2007 19:45
Sdílej:

Německý úpravce vozů Audi, společnost Motoren Technik Mayer GmbH se sídlem ve Wettstettenu, připravila vyladěnou verzi sportovního modelu Audi S3. Vůz, vhodný pro provoz i na uzavřených okruzích, nově dosahuje výkonu až 330 koní.

Nové Audi S3 soutěží v segmentu kompaktních hot-hatchů nejen s koncernovými konkurenty, modely Golf GTI a Golf R32, ale také například bavorským BMW 130i. Díky dílům od MTM a úpravám motoru, brzd, výfukového systému a podvozku se dostává MTM Audi S3 na vyšší úroveň a stává se z něj favorit imaginárního závodu těchto vozů.

Lepší výkon a vyšší točivý moment

Pohonnou jednotkou Audi S3 je koncernový motor TFSI, který najdeme v Golfu GTI, Octavii RS nebo Leonu FR a Leonu Cupra. Jde o vynikající základ pro další tuning. Z výrobní linky sjíždí tento přeplňovaný motor s výkonem 265 koní, což je bezesporu skvělá hodnota. Přesto se v MTM rozhodli výkon dále navýšit. V první etapě úprav dostává motor novou elektroniku. Již tato procedura zvýší výkon na 310 koní/228 kW a točivý moment vzroste ze sériových 350 Nm na hodnotu 400 Nm. Pokud se zákazník rozhodne pro částečně upravený výfukový systém od MTM, získá dalších 5 koní a 5 Nm. Nejrychlejší verze využívá kompletně upraveného výfukového systému včetně svodů, předního a zadního tlumiče výfuku, metalického katalyzátoru a rezonančního dílu. Díky těmto úpravám činí nejvyšší výkon motoru 330 koní a točivý moment vzroste na 420 Nm. Takto upravená verze zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy a dosáhne maximální rychlostoi až 264 km/h. MTM samozřejmě garantuje odolnost všech nových dílů a zákazníci těží z rozsáhlých zkušeností MTM, které firma získala například v poháru TT bimoto.

Závody vyhrávají brzdy Pokud se někdo rozhodne pouze zvýšit výkon vozu bez odpovídajících úprav brzd, vydává se na velmi nebezpečnou a veskrze nesprávnou cestu. MTM však ví, co se sluší a patří a tak nabízí několik druhů brzdových systémů, vyvinutých speciálně pro Audi S3.

MTM nabízí lepší deceleraci přední nápravy ve třech úrovních. První úroveň zahrnuje použití osmipístkovýách pevných brzdových třmenů a brzdových kotoučů o průměru 330mm a tloušťce 32 mm. Ještě působivější je druhá úroveň, kdy jsou použity vrtané kotouče o průměru 356mm a tloušťce 34mm. I tato druhá úroveň využívá pevné osmipístkové třmeny. Třetí úroveň úprav kombinuje s osmipístkovými třmeny největší brzdové kotouče o průměru 380mm a tloušťce 34 mm.

Již standardní Audi S3 je výjimečným vozem. Avšak pro všechny, kdož by rádi vůz využívali i na uzavřených okruzích, nabízí MTM nastavitelný podvozek, který snižuje světlou výšku o 35 až 65mm. Nastavení podvozku se provádí úpravou tlaku a v tlumičích. Jako alternativu pak nabízí MTM snížené sportovní pružiny, které sníží světlou výšku S3 o 45 mm. Pro lepší stabilitu jsou pak v  nabídce i vymezovací vložky kol, které rozšiřují rozchod kol na nápravě o 20mm.

MTM přichází také s nabídkou vlastních kol v designu "bimoto". Tato nádherná kola jsou provedena v barvách "shiny silver", "titanium" a "diamond cut". Tato kola "bimoto" jsou pro Audi S3 nabízena v rozměru 8,5x19 ET50. Doporučovány jsou k nim pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.

Foto: MTM

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.