Německý úpravce vozů Audi, společnost Motoren Technik Mayer GmbH se sídlem ve Wettstettenu, připravila vyladěnou verzi sportovního modelu Audi S3. Vůz, vhodný pro provoz i na uzavřených okruzích, nově dosahuje výkonu až 330 koní.
Nové Audi S3 soutěží v segmentu kompaktních hot-hatchů nejen s koncernovými konkurenty, modely Golf GTI a Golf R32, ale také například bavorským BMW 130i. Díky dílům od MTM a úpravám motoru, brzd, výfukového systému a podvozku se dostává MTM Audi S3 na vyšší úroveň a stává se z něj favorit imaginárního závodu těchto vozů.
Lepší výkon a vyšší točivý moment
Pohonnou jednotkou Audi S3 je koncernový motor TFSI, který najdeme v Golfu GTI, Octavii RS nebo Leonu FR a Leonu Cupra. Jde o vynikající základ pro další tuning. Z výrobní linky sjíždí tento přeplňovaný motor s výkonem 265 koní, což je bezesporu skvělá hodnota. Přesto se v MTM rozhodli výkon dále navýšit. V první etapě úprav dostává motor novou elektroniku. Již tato procedura zvýší výkon na 310 koní/228 kW a točivý moment vzroste ze sériových 350 Nm na hodnotu 400 Nm. Pokud se zákazník rozhodne pro částečně upravený výfukový systém od MTM, získá dalších 5 koní a 5 Nm. Nejrychlejší verze využívá kompletně upraveného výfukového systému včetně svodů, předního a zadního tlumiče výfuku, metalického katalyzátoru a rezonančního dílu. Díky těmto úpravám činí nejvyšší výkon motoru 330 koní a točivý moment vzroste na 420 Nm. Takto upravená verze zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy a dosáhne maximální rychlostoi až 264 km/h. MTM samozřejmě garantuje odolnost všech nových dílů a zákazníci těží z rozsáhlých zkušeností MTM, které firma získala například v poháru TT bimoto.
Závody vyhrávají brzdy Pokud se někdo rozhodne pouze zvýšit výkon vozu bez odpovídajících úprav brzd, vydává se na velmi nebezpečnou a veskrze nesprávnou cestu. MTM však ví, co se sluší a patří a tak nabízí několik druhů brzdových systémů, vyvinutých speciálně pro Audi S3.
MTM nabízí lepší deceleraci přední nápravy ve třech úrovních. První úroveň zahrnuje použití osmipístkovýách pevných brzdových třmenů a brzdových kotoučů o průměru 330mm a tloušťce 32 mm. Ještě působivější je druhá úroveň, kdy jsou použity vrtané kotouče o průměru 356mm a tloušťce 34mm. I tato druhá úroveň využívá pevné osmipístkové třmeny. Třetí úroveň úprav kombinuje s osmipístkovými třmeny největší brzdové kotouče o průměru 380mm a tloušťce 34 mm.
Již standardní Audi S3 je výjimečným vozem. Avšak pro všechny, kdož by rádi vůz využívali i na uzavřených okruzích, nabízí MTM nastavitelný podvozek, který snižuje světlou výšku o 35 až 65mm. Nastavení podvozku se provádí úpravou tlaku a v tlumičích. Jako alternativu pak nabízí MTM snížené sportovní pružiny, které sníží světlou výšku S3 o 45 mm. Pro lepší stabilitu jsou pak v nabídce i vymezovací vložky kol, které rozšiřují rozchod kol na nápravě o 20mm.
MTM přichází také s nabídkou vlastních kol v designu "bimoto". Tato nádherná kola jsou provedena v barvách "shiny silver", "titanium" a "diamond cut". Tato kola "bimoto" jsou pro Audi S3 nabízena v rozměru 8,5x19 ET50. Doporučovány jsou k nim pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.
Foto: MTM
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.