MTM Audi S3

Jan Fiala, 15. února 2007, 19:45 Google+

Německý úpravce vozů Audi, společnost Motoren Technik Mayer GmbH se sídlem ve Wettstettenu, připravila vyladěnou verzi sportovního modelu Audi S3. Vůz, vhodný pro provoz i na uzavřených okruzích, nově dosahuje výkonu až 330 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S3

S3 | foto: MTM

Sdílejte článek

Nové Audi S3 soutěží v segmentu kompaktních hot-hatchů nejen s koncernovými konkurenty, modely Golf GTI a Golf R32, ale také například bavorským BMW 130i. Díky dílům od MTM a úpravám motoru, brzd, výfukového systému a podvozku se dostává MTM Audi S3 na vyšší úroveň a stává se z něj favorit imaginárního závodu těchto vozů.

Lepší výkon a vyšší točivý moment

Pohonnou jednotkou Audi S3 je koncernový motor TFSI, který najdeme v Golfu GTI, Octavii RS nebo Leonu FR a Leonu Cupra. Jde o vynikající základ pro další tuning. Z výrobní linky sjíždí tento přeplňovaný motor s výkonem 265 koní, což je bezesporu skvělá hodnota. Přesto se v MTM rozhodli výkon dále navýšit. V první etapě úprav dostává motor novou elektroniku. Již tato procedura zvýší výkon na 310 koní/228 kW a točivý moment vzroste ze sériových 350 Nm na hodnotu 400 Nm. Pokud se zákazník rozhodne pro částečně upravený výfukový systém od MTM, získá dalších 5 koní a 5 Nm. Nejrychlejší verze využívá kompletně upraveného výfukového systému včetně svodů, předního a zadního tlumiče výfuku, metalického katalyzátoru a rezonančního dílu. Díky těmto úpravám činí nejvyšší výkon motoru 330 koní a točivý moment vzroste na 420 Nm. Takto upravená verze zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy a dosáhne maximální rychlostoi až 264 km/h.
MTM samozřejmě garantuje odolnost všech nových dílů a zákazníci těží z rozsáhlých zkušeností MTM, které firma získala například v poháru TT bimoto.


Závody vyhrávají brzdy

Pokud se někdo rozhodne pouze zvýšit výkon vozu bez odpovídajících úprav brzd, vydává se na velmi nebezpečnou a veskrze nesprávnou cestu. MTM však ví, co se sluší a patří a tak nabízí několik druhů brzdových systémů, vyvinutých speciálně pro Audi S3.

MTM nabízí lepší deceleraci přední nápravy ve třech úrovních. První úroveň zahrnuje použití osmipístkovýách pevných brzdových třmenů a brzdových kotoučů o průměru 330mm a tloušťce 32 mm. Ještě působivější je druhá úroveň, kdy jsou použity vrtané kotouče o průměru 356mm a tloušťce 34mm. I tato druhá úroveň využívá pevné osmipístkové třmeny. Třetí úroveň úprav kombinuje s osmipístkovými třmeny největší brzdové kotouče o průměru 380mm a tloušťce 34 mm.

Již standardní Audi S3 je výjimečným vozem. Avšak pro všechny, kdož by rádi vůz využívali i na uzavřených okruzích, nabízí MTM nastavitelný podvozek, který snižuje světlou výšku o 35 až 65mm. Nastavení podvozku se provádí úpravou tlaku a v tlumičích. Jako alternativu pak nabízí MTM snížené sportovní pružiny, které sníží světlou výšku S3 o 45 mm. Pro lepší stabilitu jsou pak v  nabídce i vymezovací vložky kol, které rozšiřují rozchod kol na nápravě o 20mm.

MTM přichází také s nabídkou vlastních kol v designu "bimoto". Tato nádherná kola jsou provedena v barvách "shiny silver", "titanium" a "diamond cut". Tato kola "bimoto" jsou pro Audi S3 nabízena v rozměru 8,5x19 ET50. Doporučovány jsou k nim pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.

Foto: MTM

Vytisknout

Diskuze: MTM Audi S3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Cee´d SportyWagon

Kia Cee´d Sport Wagon – co víc si přát?

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud