Německý úpravce vozů Audi, společnost Motoren Technik Mayer GmbH se sídlem ve Wettstettenu, připravila vyladěnou verzi sportovního modelu Audi S3. Vůz, vhodný pro provoz i na uzavřených okruzích, nově dosahuje výkonu až 330 koní.
Nové Audi S3 soutěží v segmentu kompaktních hot-hatchů nejen s koncernovými konkurenty, modely Golf GTI a Golf R32, ale také například bavorským BMW 130i. Díky dílům od MTM a úpravám motoru, brzd, výfukového systému a podvozku se dostává MTM Audi S3 na vyšší úroveň a stává se z něj favorit imaginárního závodu těchto vozů.
Lepší výkon a vyšší točivý moment
Pohonnou jednotkou Audi S3 je koncernový motor TFSI, který najdeme v Golfu GTI, Octavii RS nebo Leonu FR a Leonu Cupra. Jde o vynikající základ pro další tuning. Z výrobní linky sjíždí tento přeplňovaný motor s výkonem 265 koní, což je bezesporu skvělá hodnota. Přesto se v MTM rozhodli výkon dále navýšit. V první etapě úprav dostává motor novou elektroniku. Již tato procedura zvýší výkon na 310 koní/228 kW a točivý moment vzroste ze sériových 350 Nm na hodnotu 400 Nm. Pokud se zákazník rozhodne pro částečně upravený výfukový systém od MTM, získá dalších 5 koní a 5 Nm. Nejrychlejší verze využívá kompletně upraveného výfukového systému včetně svodů, předního a zadního tlumiče výfuku, metalického katalyzátoru a rezonančního dílu. Díky těmto úpravám činí nejvyšší výkon motoru 330 koní a točivý moment vzroste na 420 Nm. Takto upravená verze zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy a dosáhne maximální rychlostoi až 264 km/h. MTM samozřejmě garantuje odolnost všech nových dílů a zákazníci těží z rozsáhlých zkušeností MTM, které firma získala například v poháru TT bimoto.
Závody vyhrávají brzdy Pokud se někdo rozhodne pouze zvýšit výkon vozu bez odpovídajících úprav brzd, vydává se na velmi nebezpečnou a veskrze nesprávnou cestu. MTM však ví, co se sluší a patří a tak nabízí několik druhů brzdových systémů, vyvinutých speciálně pro Audi S3.
MTM nabízí lepší deceleraci přední nápravy ve třech úrovních. První úroveň zahrnuje použití osmipístkovýách pevných brzdových třmenů a brzdových kotoučů o průměru 330mm a tloušťce 32 mm. Ještě působivější je druhá úroveň, kdy jsou použity vrtané kotouče o průměru 356mm a tloušťce 34mm. I tato druhá úroveň využívá pevné osmipístkové třmeny. Třetí úroveň úprav kombinuje s osmipístkovými třmeny největší brzdové kotouče o průměru 380mm a tloušťce 34 mm.
Již standardní Audi S3 je výjimečným vozem. Avšak pro všechny, kdož by rádi vůz využívali i na uzavřených okruzích, nabízí MTM nastavitelný podvozek, který snižuje světlou výšku o 35 až 65mm. Nastavení podvozku se provádí úpravou tlaku a v tlumičích. Jako alternativu pak nabízí MTM snížené sportovní pružiny, které sníží světlou výšku S3 o 45 mm. Pro lepší stabilitu jsou pak v nabídce i vymezovací vložky kol, které rozšiřují rozchod kol na nápravě o 20mm.
MTM přichází také s nabídkou vlastních kol v designu "bimoto". Tato nádherná kola jsou provedena v barvách "shiny silver", "titanium" a "diamond cut". Tato kola "bimoto" jsou pro Audi S3 nabízena v rozměru 8,5x19 ET50. Doporučovány jsou k nim pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.
Foto: MTM
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.