MTM Audi S3

Jan Fiala, 15. února 2007, 19:45 Google+

Německý úpravce vozů Audi, společnost Motoren Technik Mayer GmbH se sídlem ve Wettstettenu, připravila vyladěnou verzi sportovního modelu Audi S3. Vůz, vhodný pro provoz i na uzavřených okruzích, nově dosahuje výkonu až 330 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S3

S3 | foto: MTM

Sdílejte článek

Nové Audi S3 soutěží v segmentu kompaktních hot-hatchů nejen s koncernovými konkurenty, modely Golf GTI a Golf R32, ale také například bavorským BMW 130i. Díky dílům od MTM a úpravám motoru, brzd, výfukového systému a podvozku se dostává MTM Audi S3 na vyšší úroveň a stává se z něj favorit imaginárního závodu těchto vozů.

Lepší výkon a vyšší točivý moment

Pohonnou jednotkou Audi S3 je koncernový motor TFSI, který najdeme v Golfu GTI, Octavii RS nebo Leonu FR a Leonu Cupra. Jde o vynikající základ pro další tuning. Z výrobní linky sjíždí tento přeplňovaný motor s výkonem 265 koní, což je bezesporu skvělá hodnota. Přesto se v MTM rozhodli výkon dále navýšit. V první etapě úprav dostává motor novou elektroniku. Již tato procedura zvýší výkon na 310 koní/228 kW a točivý moment vzroste ze sériových 350 Nm na hodnotu 400 Nm. Pokud se zákazník rozhodne pro částečně upravený výfukový systém od MTM, získá dalších 5 koní a 5 Nm. Nejrychlejší verze využívá kompletně upraveného výfukového systému včetně svodů, předního a zadního tlumiče výfuku, metalického katalyzátoru a rezonančního dílu. Díky těmto úpravám činí nejvyšší výkon motoru 330 koní a točivý moment vzroste na 420 Nm. Takto upravená verze zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,1 sekundy a dosáhne maximální rychlostoi až 264 km/h.
MTM samozřejmě garantuje odolnost všech nových dílů a zákazníci těží z rozsáhlých zkušeností MTM, které firma získala například v poháru TT bimoto.


Závody vyhrávají brzdy

Pokud se někdo rozhodne pouze zvýšit výkon vozu bez odpovídajících úprav brzd, vydává se na velmi nebezpečnou a veskrze nesprávnou cestu. MTM však ví, co se sluší a patří a tak nabízí několik druhů brzdových systémů, vyvinutých speciálně pro Audi S3.

MTM nabízí lepší deceleraci přední nápravy ve třech úrovních. První úroveň zahrnuje použití osmipístkovýách pevných brzdových třmenů a brzdových kotoučů o průměru 330mm a tloušťce 32 mm. Ještě působivější je druhá úroveň, kdy jsou použity vrtané kotouče o průměru 356mm a tloušťce 34mm. I tato druhá úroveň využívá pevné osmipístkové třmeny. Třetí úroveň úprav kombinuje s osmipístkovými třmeny největší brzdové kotouče o průměru 380mm a tloušťce 34 mm.

Již standardní Audi S3 je výjimečným vozem. Avšak pro všechny, kdož by rádi vůz využívali i na uzavřených okruzích, nabízí MTM nastavitelný podvozek, který snižuje světlou výšku o 35 až 65mm. Nastavení podvozku se provádí úpravou tlaku a v tlumičích. Jako alternativu pak nabízí MTM snížené sportovní pružiny, které sníží světlou výšku S3 o 45 mm. Pro lepší stabilitu jsou pak v  nabídce i vymezovací vložky kol, které rozšiřují rozchod kol na nápravě o 20mm.

MTM přichází také s nabídkou vlastních kol v designu "bimoto". Tato nádherná kola jsou provedena v barvách "shiny silver", "titanium" a "diamond cut". Tato kola "bimoto" jsou pro Audi S3 nabízena v rozměru 8,5x19 ET50. Doporučovány jsou k nim pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.

Foto: MTM

Vytisknout

Diskuze: MTM Audi S3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Cee´d SportyWagon

Kia Cee´d Sport Wagon – co víc si přát?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud